Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po automobilové nehodě se na operačním sále ocitnou téměř dvě mrtvé ženy – stařičká docentka historie (S. Budínová) a krásná a hloupá volavka zlodějského gangu Yvetta (T. Brodská). Pro záchranu alespoň jedné z nich se dva lékaři (K. Roden, J. Hartl) rozhodnou pro experiment a zdravý mozek docentky transplantují té, která nehodu zavinila. Z bezvědomí se tak probudí žena s tělem a tváří mladé dívky, ale s myšlením staré intelektuálky... Film s prvky sci-fi, který natočil režisér J. Jireš na námět J. Moserové, se zamýšlí nad lidskou identitou a časem, který je člověku na tomto světě vymezen. Zápas vědomí s hmotou, duše s tělem, mládí se stářím sehrála v excelentní faustovské studii v dívčí podobě T. Brodská, která získala za tuto „dvojroli“ Českého lva za nejlepší hlavní ženský herecký výkon. (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Labutí píseň Jaromila Jireše. Jeden z velkých režisérů zlatých šedesátých si udržel solidní úroveň i v šedých devadesátých. Dvojrole jistě není žádný filmový zázrak, ale tím se ani nesnaží být. Je to solidní, komorně pojatý snímek, který táhne především úžasná Tereza Brodská. Vlastně je to taková hořká komedie, neboť při sledování mladé Brodské, jak chodí jako stařena a začíná trpět demencí, člověk neví, jestli se má smát, nebo plakat. Každopádně tento snímek dokáže vzbudit emoce, a to se počítá. Stejně jako jeho poselství, že si člověk nemá hrát na Boha. ()

krvavamera 

všechny recenze uživatele

Vynikající herecký výkon, zdá se ovšem, jakoby za celkové stáří organismu mohlo jen opotřebením mozku, proto se například moje maminka podivovala, proč se Brodská belhá jako stařena, když by mohla mít svěží pohyby mladice, neb ji nic nebolí. Alzheimer je věc jiná. Po zajímavém, pěkně rozjetém začátku stojícím na vědecko-fantastickém podnětu film směřuje po trochu předvídatelné cestě k nedotaženému konci. Taková oddychovka na nedělní odpoledne pro důchodkyně, která však nepostrádá jistou svěží dávku humoru, a oplývá i filozofickými a humanistickými ambicemi. Technické zpracování některých "subjektivních" pohledů je jedním slovem otřesné a rušilo mě více než cokoli jiného. Na to, že to je české, mohlo být hůř. ()

Reklama

Decker 

všechny recenze uživatele

Namet je velmi zajimavy, ale zpracovani je tristni. Cely film defacto stoji na vykony Terezy Brodske, kterou mam sic velmi rad, ale bohuzel jeden kun tezky povoz sam dlouho neutahne. Krome velmi dobreho vykonu Terezy Brodske, stoji take za zminku dobre zapracovana hudebni linka, ale misty je uz velmi ohrana a jednoduse se zni stava klise. Skoda tak trochu promarnene sance, ale film je to prinejmensim zajimavy. ()

Alden_Larson 

všechny recenze uživatele

Byl to určitě zajímavý a pro česko docela unikátní film, ale rozhodně není perfektní. Děj je převážně dramatický, ale bylo v něm několik momentů, které mi přišly komické a bylo mi jasné, že to nebyl záměr autorů. Protagonistka byla velmi působivá a ostatní postavy byly taky zajímavé. Prezentace byla dobrá, ale některé scény byly otřesně nasvícené, pár jich taky bylo nehezky sestříhaných. Herecké výkony byly skvělé, Tereza Brodská si svého Českého lva za tuto roli určitě zaslouží. Hudba se mi taky líbila. 6/10 ()

Brinkley 

všechny recenze uživatele

Dvojrole se vskutku nehodí na plátna kin, televize jí však slušela náramně. Neotřelý námět, skvělé herecké výkony paní Budínové a především Terezy Brodské mi daly zapomenout i na pomaleji plynoucí děj. Ovšem hlavní myšlenka, že seniorka zůstane osamělou stařenou i v těle dvacítky, zde byla vystižena opravdu sugestivně (nepopsatelné oči Brodské!). Ta beznaděj, kdy se stará intelektuálka přirozeně nedokáže zařadit mezi "vrstevníky" a díky zákroku experimentujících doktorů ze dne na den ztrácí lety zažitý stereotyp, bezpečí i posledního žijícího přítele, mě přivedla do tak sklíčeného stavu, že jsem všechny formální neduhy tohoto filmu hodila za hlavu. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Českého lva 1999 za Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli získala Tereza Brodská. (M.B)
  • Závěrečná scéna s Terezou Brodskou na lavičce je točena v Brně v Bjornsonově sadu, ovšem v reálu lavička v parku není a nikdy nebyla. (bo.rec)

Reklama

Reklama