Režie:
Clint EastwoodScénář:
Billy RayKamera:
Yves BélangerHudba:
Arturo SandovalHrají:
Paul Walter Hauser, Sam Rockwell, Kathy Bates, Jon Hamm, Olivia Wilde, Nina Arianda, Ian Gomez, Dylan Kussman, Mike Pniewski, Niko Nicotera, Brandon Stanley (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Clint Eastwood obohatil svou režijní filmografii o další film podle skutečné události. Snímek nazvaný podle hlavního protagonisty Richard Jewell se vrací do roku 1996, kdy se během XXVI. letních olympijských her v Atlantě podařilo pracovníku bezpečnostní agentury, Richardu Jewellovi, zachránit tisíce životů nálezem batohu s výbušninou. Z prvotně oslavovaného hrdiny se však později, kvůli manipulativním a zavádějícím informacím z médií, stává hlavní podezřelý. Odstartovaná mediální kampaň pak pomalu ničí hrdinství jednoho muže v očích národa a to spolu s vysilujícím vyšetřováním ze strany FBI činí z jeho doposud poklidného života doslova peklo na zemi. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (2)
Recenze (370)
Clint Eastwood (89 let) je workoholik jako blázen a v důchodu ho to evidentně nebaví. Je skutečně obdivuhodné, jak nejen na tomto filmu není nikterak absolutně znát, jakého věku tento obdivuhodný režisér je a kolik energie stále má. Mimochodem jsem si Richarda Jewella užil více než poslední Clintovo filmy (The 15:17 to Paris, The Mule i vlastně Sully), stále je to jeden z těch tvůrců, jež se vyplatí kompletovat, jelikož si vybírá zajímavé náměty. Konkrétně o tomto, v Americe tolik propíraném případu, jsem vůbec nic nevěděl a to je pro jistou nepředvídatelnost příběhu vždycky ku prospěchu...těch 80% je bezpochyby zasloužených a k tomu všemu je tu můj velký oblíbenec Sam Rockwell, byť s ponožkami v sandálech. A to to přitom tak prošumělo kiny, že jsem to ani extra neregistroval... PS : Paul Walter Hauser loni převedl jednu z nejpůsobivějších proměn a měl být vyslyšen na Oscarech...8/10 ()
Eastwoodova cesta od westernů k morálně burcujícím tématům byla naštěstí poměrně rychlá, takže měl dostatek času propracovat se k dokonalosti. Tato kritika a především varování před narůstající mocí médií se velice povedla. Přes noc z vás udělají hrdinu, ti stejní z vás lusknutím prstu udělají nepřítele státu. Po Vlajkách našich otců zřejmě nejkritičtější Eastwoodův film. Jen mám pocit, že místy Eastwood příliš tlačí na emoce. Ten závěr v restauraci už byl poněkud přes čáru. ()
Clint Eastwood je opět ve formě a po Pašerákovi servíruje nepříemné, autentické a často bezvýchodné drama, jaké tady už dlouho nebylo. Do role trochu přihlouplého, ale v jádru strašně hodného a milého člověka, člena security, který nalezl bombu, snad ani nemohli obsadit lepšího herce než je Paul Walter Hauser (Kingdom), protože jeho mimika, chování a herectví je zde na úrovni a už dlouho jsem takhle nesympatizoval a nesoucítil s hlavní postavou jako zde. Na tak prostý příběh si scénáristé vyhráli, a to zejména s psychickým vykreslením situace, manipulací médií i nátlakem FBI, jejich každodenní dotíravost a ničení života nevinného člověka a ačkoliv se málokdy stane, že by příběh zanechal v divákovi větší stopu, tady je to výjimka a já můžu vklidu říct, že jsem za poslední roky lepší drama neviděl. Napínavé a mrazivé, a přitom tak lidské a emotivní. ()
Další pečlivě odvyprávěné, napínavé a dojemné eastwoodovské drámo podle skutečných událostí, tentokrát se zajímavě nejednoznačným hlavním hrdinou. Aspoň já si až do konce filmu nebyl jistý, jestli Jewell je nebo není vinnen, což tomu dodávalo napětí. Jewell - kombinující v sobě dětskou naivitu a neškodnost s lehce zlověstnou chytrostí, ambicemi a frustrací - je plastický charakter a neznámý Hauser ho zahrál skvěle. A s prostořekým Rockwellovým právníkem jsou dobře kontrastující a sympatickou dvojkou. Zaujalo mě, že frustrující pocit "mám na víc" tu neměl jen Jewell, ale vlastně všechny postavy. ()
Ani ne po hodině už ten film nemá čím překvapit a jede dokola totéž až do konce. Taky mi moc nesedla ta žánrová nevyhraněnost - tlačit to víc do sugestivního dramatu (jako třeba u Výměny) nebo do sociální satiry o neschopnosti federálních vyšetřovatelů a tlaku a sviňáctví médií, asi by mě to chytlo víc. V téhle usedle-sladkobolné podobě je to pro mě jen takový lepší hallmark, u nějž moc nevím, co jím chtěl Eastwood vlastně sdělit. Že mezi námi (cyniky, oportunisty a nebezpečnými psychopaty) existují i hodní hloupí lidé, jimž někdy bývá křivděno? Come on... 60 % ()
Galerie (33)
Zajímavosti (14)
- Natáčalo sa v americkom štáte Georgia, predovšetkým v meste Atlanta. (Real Tom Hardy)
- V roku 2013 bol do pozície režiséra zvažovaný Paul Greengrass, napokon sa však rozhodol režírovať film Jason Bourne (2016). Neskôr bol kontaktovaný aj David O. Russell, no k dohode nedošlo. O dva roky neskôr, v apríli 2015, réžiu zvažoval Clint Eastwood, ten sa však pustil do réžie filmu 15:17 Paríž (2018). Nakoniec sa v decembri 2016 k réžii upísal Ezra Edelman. V júni 2019 sa k réžii napokon definitívne vrátil opäť Clint Eastwood. (Real Tom Hardy)
- Před výbuchem zpívá Kenny Rogers píseň „The Gambler“ a po ní následuje „Macarena“ od Los Del Rio. (Duoscop)
Reklama