Režie:
Norman JewisonKamera:
Philip H. LathropHudba:
Lalo SchifrinHrají:
Steve McQueen, Edward G. Robinson, Ann-Margret, Karl Malden, Tuesday Weld, Joan Blondell, Rip Torn, Jack Weston, Cab Calloway, Jeff Corey, Theodore Marcuse (více)Obsahy(1)
Nadějný hráč pokeru z New Orleans vyzve dlouholetého mistra této hry. V sázce není jen balík peněž, ale i reputace nejlepšího hráče. Avšak rozdávajícího vydírají, aby hru zfalšoval. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (46)
Celou dobu to bylo fajn, karetní filmy nesnáším, protože jim nerozumím, ale tady to vypadalo impozantně, bylo to s krásnou atmosférou, byl tam Steve McQueen, kterému to charisma stříká snad i ušima, ale ten konec to všechno tak dokonale zazdil, všechno to vyšumělo do ztracena, až jste získali dojem, že to vlastně nebylo o ničem a opravdu mě to mrzelo, protože to mohl být vážně dobrý film. Velká škoda poslední čtvrthodinky. ()
...má v tom grif. Sejměte list. Ať šťastná hvězda září. Pro tu vášeň v karbanu. Pro tu vášeň uvnitř pokerových tváří. Proti sobě stanuli mistr a žák. Král a korunní princ. Sedejte ke stolu. Malé Las Vegas začíná. Vaše sázky, prosím. Rozdáváme. Koho hřát bude herní, koho osobní vítězství - obrať poslední kartu, ta to naznačí... ()
Film nesie áčkové parametre a môže stavať aj na hviezdnom hereckom obsadení, ktoré si svoju 'robotu' zastane v plnej miere. Príbeh o kartových hráčoch však už nie je také terno. Všetko sa točí okolo jednej nastávajúcej hry, ktorá má rozhodnúť o všetkom - kto bude král a kto večná dvojka - proste typické americké klišé, ktoré ma zo stoličky príliš nedvíhalo, rovnako ako kartová hra zvaná poker. Už keď dôjde ku hre, je to lepšie, len škoda toho nemastného-neslaného záveru, ktorý napriek pádu pádom vlastne ani nie je. ()
Ve všech ohledech průměrná pokerová historka, kde nám nějaký ten fígl nepředvedl Cincinnati Kid ani režisér. Neustále všude propagované charizma Steve McQueena se pro mě začíná stávat záhadou, protože tady s ním šetří opravdu hodně. Přímočarý chudý děj bez atraktivnějších scén nebo dramatických zvratů, o případném psychologickém prokreslení nemluvě. Více zaujmout můžou snad jen vnady Ann-Margret. ()
Kombinace vyprázdněnosti art filmů Jima Jarmusche s romány na pokračování z 19. století, která má hlubokomyslně ilustrovat jedno přísloví. V první hodině sledujeme bloumání hlavního hrdiny mezi městem a venkovem, mezi andělskou a ďábelskou ženou, a to celé existenciální hledání smyslu je rámováno "realistickým" pohledem do střev New Orleans, kde probíhají nelegální zápasy kohoutů i hráčů, říznutého pohledem do soukromí zkažených zbohatlíků (jak to v 19. století nabízeli Féval či Sue ve svých "podsvětích"). Nuda, která se snaží předstírat něco vyššího. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (5)
- Režisér Sam Peckinpah trval na natočení "nahé" scény s jednou z hlavních ženských postav. Proklamoval však, že tato scéna se objeví pouze ve verzi pro evropský kontinent. Producent Martin Ransohoff nakonec Peckinpaha propustil poté, co se provalilo, že Peckinpah zamýšlel použít "nahou" scénu i v americké verzi. (Caszidy)
- Postavu Lancey Howarda měl původně hrát Spencer Tracy, avšak zdravotní problémy ho donutily roli odmítnout a tak byl nahrazen Edwardem G. Robinsonem. (Caszidy)
- Titulní píseň "The Cincinnati Kid" nazpíval legendární Ray Charles. (Caszidy)
Reklama