Režie:
Lenka WimmerováScénář:
Eva PapouškováKamera:
Petr BednářHudba:
Lumír HrmaHrají:
Libuše Švormová, Sandra Nováková, Martin Trnavský, Jitka Čvančarová, Kateřina Králová, Eva Daňková, Radoslav Šopík, Tomáš Sagher, Helena Kružíková, Radim Novák, Marcela Mikysková, Martin OndrášekObsahy(1)
Hlavní hrdinka příběhu Sylvie (S. Nováková) si bere za muže mladého lékaře, který je silně citově svázán se svou matkou. Hynkova (M. Trnavský) matka Alžběta (L. Švormová), která ho k sobě připoutala svou chorobnou mateřskou láskou, si nedokáže představit, že by se měla o svého syna dělit s jeho manželkou. Začíná si uvědomovat, že po synově svatbě zůstane sama. A toho se obává. Až majetnický vztah Alžběty k Hynkovi a její strach ze samoty ji vede k tomu, že se synovu sňatku se Sylvií snaží zabránit všemi možnými způsoby. A když se jí to nepodaří, usiluje o rozbití synova manželství. Snacha Sylvie na vlastní kůži zažívá boj s tchyní o jejího syna a svého manžela. Poznává tak, co všechno dokáže matka, chorobně milující svého dospělého syna. Zákonitě si klade otázku, zda si muž, který se v pětatřiceti letech nedokáže vzepřít své matce, zaslouží manželku, nebo jen soucit. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
Příšerná tchýně alias baba na zabití je tak věrohodná, že její vražda by měla být hodnocena jako nutná sebeobrana. Manžílek solidní imbecil a snacha submisivní putička. Ovšem babiznin nápad najmout nadrženou šuchtu jako nástroj likvidace novomanželky, se jeví jako geniální jen zpočátku. Výsledek je celkem předvídatelný, i když vcelku realistický. ()
Stálo za vidění, na tvorbu ČT je to mírný nadprůměr (což na poměry ČT není málo, ha ha). Dobrý je zde realismus a nekompromisní drsnost příběhu, který se v ne až tak odlišnýchj podobách odehrává napříč touhle společností. Kazí to pár placatých replik a místy syžetová doslovnost a chtěnost, např. ona scéna nevěry -- opravdu musela manželka i tchyně přijít domů téměř nejednou, aby "byly u toho"? Tak trochu zpozdilí Bakaláři... Ztráta času to ale není. ()
Tak tohle mi drasalo nervy. Pitoma putka, co si vezme jeste pitomejsiho chlapa zavisleho na mamince. Ja bych s nim nezustala ani minutu, natoz u tchyne (ta byla fakt krasne na zabiti), takze jsem jen znechucene sledovala, jak nelogicky a trapne se ta nana chova, pricemz na konci jsem si malem rvala vlasy. Jasne, kdyby hned odesla, zbyla hodina filmu by nemela o cem byt... ale to by bylo na mou dusi lepsi reseni. S prichodem stetky Cvancarove uz jsem byla presvedcena, ze dam odpad, ale prece jen byla Svormova tchyne s velkym T. Hlaska "Tchyne a uzeny - nejlepsi jsou studeny" je to jedine, co jsem si z tehle blbiny odnesla. ()
Dobry namet. Skoda jen, ze scenar uz hodne prehani v mnoha aspektech. Pusobi dost neprirozene. Je sice spoustu mamincinych mazanku, ale tomu uz se moc verit neda. Stejne tak zaver, nasazena hospodyne, skleroticka kamaradka... Novakova pusobi velmi prirozene. Svormova pobavila. V nicem vyjimecny tv film. ()
"...nejlepší jsou studený." Velmi dobrý televizní film, i když postava Hynka je poněkud přehnaně submisivní. Postavou Jitky Čvančarové příběh ještě trošku více utrpěl, chtělo by to trošku zmírnit chování a vrátit se zpět na zem. Libuše Švormová je vynikající a Sandru Novákovou bych za Jitku Čvančarovou nevyměnil, ale dobře udělala :-) ()
Galerie (21)
Zajímavosti (3)
- Název filmu pochází z lidového prostořekého úsloví: „Tchýně a uzený, nejlepší jsou studený.“ (sator)
- Natáčanie prebiehalo v Brne a Jevišoviciach. (dyfur)
- Ve scéně, kdy Valerie (Jitka Čvančarová) uklízí, zní v pozadí valčík Johanna Strausse ml. „Na krásném modrém Dunaji“. (majky19)
Reklama