Reklama

Reklama

Večeře s Beatriz

  • Česko Beatriz na večeři (festivalový název) (více)
Trailer

Beatriz (Salma Hayek), skromná a duchovně založená přistěhovalkyně z Mexika, strávila celý svůj dospělý život péčí o nemocné a sebe přitom zanedbávala. Když se jí porouchá auto, je nucena strávit noc v klientově luxusním domě v Newport Beach. Její dobromyslná zaměstnavatelka Kathy (Connie Brittonová) trvá na tom, aby se k nim připojila na slavnostní večeři. Na intimní a přepychové oslavě nejnovějšího podnikatelského úspěchu Kathyina manžela se Beatriz seznámí s Dougem Struttem (John Lithgow), nemilosrdným realitním magnátem. Se značnou nelibostí poslouchá Dougovo vychloubání o jeho agresivních obchodních taktikách, ale když se miliardář začne chvástat tím, že v Africe zastřelil nosorožce, Beatriz už nedokáže zůstat déle zticha. Jakmile se jejich diametrálně odlišné pohledy na svět u slavnostní tabule střetnou, Beatrizino potlačované rozhořčení se začne drát na povrch způsobem, který překvapí dokonce i ji samotnou. (Cinemax)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (23)

Torimmer 

všechny recenze uživatele

Citlivý film, který se jako jeden z mála zastavuje a dumá nad problémy dnešní doby, sleduje situace, které se pro lidi staly přijatelné - lidští predátoři jsou dál predátory, komíny kouří, bohatí lidé se přiblble smějí, a je to vlastně už normální, narozdíl od jiných věcí, které nám zase přijdou hrozné. Mike White tne do živého, to živé, co je tak hodně povědomé. A je dobře, že se pomocí větších produkcí aspoň někdo na poli filmového průmyslu zamýšlí nad lidma i v hlubších vrstvách. Tady ale jenom posmutněle poukazuje na stav "tam těch" lidí, kteří převálcovávají ty, kteří naopak zase léčí. Celá situace dvou polarit během jedné večeře, dvou silných energií, které se střetnou, je dobře rozehrána, ale v klíčových momentech bere moc zkratky, aby se jednoduše sdělilo, kdo je jaký. Taková situace, takový střet vyžaduje nadhled a opatrně zvolená slova. Když jsou takhle ledabyle vyhrknutá, berou podstatnost a uvěřitelnost zprávy celého filmu. Podle životního vnímání Beatriz by tenhle střet u večeře mohl znamenat započínající dialog. Takhle to na konci vyznívá jako vzdání se tomu všemu, podlehnutí. Ona, jako nejdříve vyrovnaná hluboce lidská bytost na konci vypadá jako někdo, kdo prohrál v celoživotním boji. Boji, který se mi zdá spíš jako pragmatický. A i když to takovému člověku může lámat srdce, neznamená to konec, obzvlášť když ji čeká reinkarnace, ne? Jemný spirituální pocit, který filmem prostupuje je nakonec pryč, je tam jen ta smutná prohra. Tak silné vnímání by mohlo vést k nahlédnutí na nás, na lidi, ne na "tamty zlé", co neustále přinášejí svět do nerovnováhy, a na ty na druhé straně stojící léčitele, ty, co pomáhají, kteří se furt vlastně tak tak snaží misky vah vrátit do rovnováhy, ale pořád prohrávají. To bych řekl, že takhle to nikam nevede. Jedni pořád zůstanou zákeřní ve své bublině, a druzí se asi utrápí k smrti... K čemu to vlastně? ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Dialogovy suboj dvoch osobnosti. Na jednej strane nemilosrdny bohaty Golias, ktoreho je lahke nnavidiet a na druhej strane bohuzial nie je chudobny sympaticky David, ale nejaka divna ezotericka bytost s nenalicenym xichtom strapenej Salmy Hayek, ktora v divakovi tiez vela sympatii nevyvola. Zvysok postav je len do poctu. Takze po kratkej chvili mi zacalo byt uplne ukradnute na koho strane je pravda a kto ten dialogovy stret vyhra. Nejasny zaver do stratena tomu tiez neprida. Salma by sa mala vykaslat na filmy v ktorych sa neuspesne snazi preukazat svoj herecky talent. S jemnou vrstvou mejkapu je stale sexy ozdobou hlavneho hrdinu v nejakom akcniaku. Taka poloha jej sedi najlepsie. 4/10. ()

Reklama

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Tak som sa rozhodla, že po dlhej dobe niečo okomentujem, pretože tento snímok za to stojí. Neopatrne som si prečítala komentár od užívateľky Dzeyna, ktorý písala zrejme osoba s IQ nižším než morská sasanka, ale nenechám sa odradiť a predsa len prispejem. Páčilo sa mi, že film dosť jasne poukázal na to, prečo je celá táto degenerovaná civilizácia v takom hajzli, je to zásluha tykých nenažratých zmrdov ako Doug a jemu podobných. Taktiež je to preto, lebo ľudí, ako Beatriz, je ako šafránu. Uznajte sami- koľko citlivých, vnímavých, inteligentných a obetavých ľudí poznáte vy sami vo svojom okolí? Takých, ktorých zaujímajú aj zvieratá a príroda a nie len vlastný druh, z vlastnej skúsenosti viem, že aj záujem o vlastný druh je len veľmi limitovaný egocentrizmom vačšiny, takže koľko takých ľudí poznáte? Dali by sa spočítať na prstoch jednej ruky, že? No a pokiaľ je tu nechápavých ignorantov viac, akože tomu hodnotenia nasvadčujú, vyjavím vám to obrovské a nepochopiteľné tajomstvo vesmíru, to posolstvo, ktoré je tak tajomné, že ho nedokážu pobrať ani erudovaní užívatelia čsfd...Zem umiera, umierajú živočíšne druhy a to vo veľkom a deje sa tak preto, lebo ničíme, týrame a vyhladzujeme všetko, čo sa nám neubráni. Tajomstvo tkvie teda v tom, že s tým musíme PRESTAŤ! Dostihne to aj nás, žijeme na jednej planéte a pokiaľ nemáte v zálohe inú, asi jedného dňa otrávite aj seba samých, alebo svoje milované potomstvo, pretože pochybujem, že toľko sračiek čo sme tu už nahromadili len tak niekam zmizne...PS: Milá Dzeyna, Salma vyzerá na svoj vek v tom filme kurevsky sexi, ak bude tebe toľko ako jej, pretože podľa tvojho komentáru usudzujem, že si naozaj o veľa mladšia, alebo možno len o veľa hlúpejšia, tak budeš veľmi šťastná ak budeš aspoň z polovice tak sexi, ako ona a ešte bez viditeľného make-upu, aj keď ako tak pozerám na ten tvoj profil, ty si určite zájdeš na nejakú tú plastiku a necháš si natiahnuť ksicht až niekam za uši, ak už si tak neučinila. Mrzí ma, že vo filme s posolstvom posudzujete vy degeni vzhľad a líčenie a úplne vám uniká pointa, ako by asi podľa vás mala vyzerať unavená terapeutka? No zrejme ako Kim Kardashian, že? Ľudská blbosť vážne nepozná medze... ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

I love psychic stuff. Oh, I let this gypsy steal $2,000 from me once. It was so humiliating.... Bizarní zážitek s nečekanými následky: Střetnutí s filmem, který extrémně špatně formuluje řadu vašich vlastních názorů. Již začátek, kdy Salma Hayek oplakává své kozy, které jinak vypadají i přes košili v pořádku, nevěští nic dobrého. Ale je to horší nad očekávání: Režisér Miguel Arteta mě za krátkých osmdesát minut [dočasně, přechodně] naučil chápat libertariány; nevěřil, že by se to nikomu mohlo povést. Beatriz - masérka, léčitelka, aktivistka, terapeutka, whatever - se ocitá na snobském dostaveníčku developerů. Za jiných okolností by mé sympatie byly dané a parta neo-cons vykazuje všechna obvyklá klišé, včetně záliby prezentovat memorabilie ze střílení nosorožců. Jen jedna osoba je otravnější než ignorantští a nařvaní buržousti vůkol, jimž označení rakovina Země jinak sluší: Tou osobou je Beatriz, tvářící se střídavě nechápavě, zasaženě a povzneseně trochu jako Simple Jack Bena Stillera a otravující již tak zatuchlé ovzduší slizkým esoterickým žvaněním. V porovnání s její obludně špatně napsanou a zahranou postavou je "místní mogul" s tváří poprávu pozdně hojně obsazovaného Johna Lithgowa člověčí až k zulíbání. Beatriz at Dinner je skoro od základu špatný film, na němž lze respektovat snad jen záměr, tzn. poukázat na nenápadný půvab některých. Nejenže syžetem nelichotivě připomíná Blbce k večeři, ale navíc nenechává nakonec blbce zvítězit ani morálně. Situace opakovaně nedává smysl (Beatriz se po hysterickými výbuchy zakončovaných ideologických střetech, které by zákonitě neměly poskytovat prostor pro pokračování, neustále vrací na místo večeře, jakoby jí u východu vždy obrátil Anděl zkázy) a záminky pro další a další ideologické střety působí příšerně nepřirozeně. Napadá mě jediný způsob, který by mohl film obhájit: Celý tvůrčí tým je maskovaná parta konzervativců, kteří se rozhodli odvrátit liberály od jejich víry způsobem rafinovanějším než je šaškování s červenými kšiltovkami. He killed my goat. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Snad je na vině fatálního zdejšího minutí se s tak ryzím a bezesporu silným, kvalitním a originálním snímkem jeho chybné zařazení pod žánr komedie? A není to ani konverzační drama u stolu, jak by se dalo čekat dle anotace a jak je to poslední dobou v módě, a tak je možná na vině dvojnásob zklamané očekávání? *** Přitom ten film je veskrze nádherný, když si to nenecháme zastřít očekáváním. Nejspíš ze všeho jde snad o poému, o klidné vnímání nanejvýš principiální, a zároveň nanejvýš civilní a realisticky povrchní srážky lidských nositelů dobra a zla, o poému, kde už se nic, žádné stanovisko nevysvětluje, neargumentuje, neobhajuje, kde filmem jen nepokrytě prochází náraz silného nesobeckého pokorného nevýslovného vědomí a silného sobeckého arogantního banálního a plytkého nevědomí, setkání ničitele a hojitele za přihlížení komparzu přitakávačů, o poému, kde už jen klidně, bez dramatu, zakoušíme a vstřebáváme neproblematizované setkání dvou klasických protipólů lidského dobra a zla na umírající planetě, nenápadné nositelky soucítění, sounáležitosti, hojení, a suverénního služebníka zla, svévolného a krátkozrakého ubližování, ničení, působení bolesti a zkázy, vztažených k přítomnosti, kdy Země podléhá bohapusté, ze všech limitů uvolněné a vzájemně se v různých oblastech lidského konání posilující destrukci a ty, kteří cítí její bolest, vidí a chápou tu zbytečnou jalovou a krutou zkázu, už opouštějí i poslední zbytky sil, protože toho, co potřebuje uzdravovat a hojit, je už příliš mnoho, a oni nepatrní, unavení, vědoucí a krásní, naplnění láskyplným smutkem a steskem po světě prostých věcí, smeteni odcházejí. (noční promítání na B12, v Praze, 2. 7. 2021) *~ ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama