Volha
Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Klára Melíšková, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Aneta Krejčíková, Vanda Hybnerová, Martin Pechlát, Stanislav Majer, Lukáš Příkazký, Roman Polák, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Přemysl Bureš (více)Obsahy(1)
Léta normalizace. Pekárkovi je na přímluvu z vyšších míst přidělena Volha a nastupuje do redakce humoru a lidové zábavy. Ve víru televizních estrád, sexuálních dobrodružství a hromadění finančních bonusů jako by zapomněl nejen na rodinu, ale i na svůj faustovský úděl. Laxní spolupráce s StB mu neprochází, a tak musí přitvrdit. Opatrně začíná udávat své spolupracovníky. Ale ani on nezůstane bez škraloupu a je degradován na vrátného. Je mu jasné, že zpátky do sedla se dostane, jen když někoho obětuje. Režisérka Válová je první na řadě. Standa má vlastní omluvu: „Stejně to jsou všechno blbci, co se akorát nad nás, pracující, povyšujou.“ (Česká televize)
(více)Recenze (65)
Druhý díl jsem nevzdal i když jsem chtěl. Stále nevím co si mám o tom myslet. Opakování vtipu s kontrolou podprsenek ve vrátnici je zbytečné. Pekárek se jako postava vyvíjí hlavně v tom, že už neříká voe ale pěkně vole. No to je fakt málo. A nechci být hnidopich, ale když přeřadí mladého redaktora do armádní redakce bylo naprosto zbytečné natočit scénu jak jezdí po cvičišti tanky a jeho ošplíchne bahno. Drahá a zbytečná scéna. A jenom se ptám, jestli veřejnoprávní televize má za potřebí tímto způsobem oslavovat svoje výročí. Snad to bude pozitivní aspoň v tom, že to ovlivní (negativně) hodnocení kandidatury stávajícího pana ředitele. Sledovanost i přes masívní mediální masírku padá. 1.díl / 1mil třista , 2. díl / 900 tis. klik ()
První díl jsem neviděl, ale jestli by ještě horší… Vypadá to, že dostatek vulgarity, bizáru, rádoby retra a jakože sexu, je zárukou úspěchu. Jenže, když těm hercům nevěříte, když to celé postrádá atmosféru sedmdesátek, tak to je těžké. A atmosféru to nemá prostě vůbec, někteří herci jen dělají, že hrají a problém bude i scénář. Když si vzpomenu na Svět pod hlavou, tak Volha je jen nepovedený pokus. ()
Standa pokračuje v krasojízdě a seriál dostává grády. Dost dobrý. Jen se mi zdá, že vice se souloží a vice vulgarity, zejména když Standa ťukne auto jednomu soudruhovi a jeho řidič spustí svůj slovník. Jinak ve Slaným to žije a hledá se stálé byt pro mladé. Laťka je vysoko a uvidíme co bude dál. HULIZA jede . ()
Moc se mi líbí “vohozy” herců a dalších účinkujících. Vozový park ČST se dnes dost rozšířil a k oblíbenému benzínovému Roburu, Škodě 1202 Stejšnu a Volze “carevně”, přibyla ještě Š1203 naložená papírem do sběru, Tatra 603 a taky nová Volha. Estébáci tady vypadají, jako skoro až legrační parťáci, ale musím se přiznat, že jsou velmi důvěryhodní, až z nich mrazí 🥶. Hlavní “hrdina” Standa Pekárek měl na sobě parádní bílé tričko Bohemians ČKD Praha. Ovšem zelená ADIDAS teplákovka byla špatně. Jednalo by se absolutní raritu, přivezenou individuálně, nejspíš ze západního Německa. V Bohemians ČKD Praha totiž byly v sedmdesátých letech zelené teplákovky s dvěma bílými proužky a bílým zipem, který byl i u náprsní kapsičky, dále byl na bundě zlatý klokan v kulatém bílém logu se zeleným písmem. Krátký bílý zip byl i na nohavicích tepláků, umožňoval rychlé a praktické svléknutí přes obuv 😋. Těším se na další díl. ()
Dneska to sice bylo lepší, než první, ale running joke s chcáním klouzačky je jedna z nejtrapnějších věcí, které jsem v televizi za poslední dobu slyšel a doufám, že ho už nikdy neuslyšim. Aspoň to konečně dostává nějaký spád a smysl. Pochopitelně, přetrvává problém, že hlavní hrdina je nesnesitelné hovado. Stejně tak Pachl stále neumí rozehrát partii tak, aby bylo poznat, jestli točí dobové drama, nebo parodii. Díky tomu, že už se to vesměs točí opravdu kolem televize a dobových patálií, tak je to teda lepší, dokoukat se to dá, klenot z toho nebude. ()
Galerie (52)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (1)
- V této epizodě, která se odehrává v letech 1971–1972, se dvakrát objeví veřejný telefonní automat MPM90. Ten však byl do provozu nasazen až po roce 1980. (JSy)
Reklama