Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V neurčitej budúcnosti niekde v Nemecku sa nemý barman Leo (Alexander Skarsgård) snaží vypátrať, kde nečakane a záhadne zmizlo jeho dievča Naadirah (Seyneb Saleh), ktoré pred ním ukrývalo jedno tajomstvo. (sochoking)

Videa (1)

Trailer

Recenze (85)

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání a umělecký sešup dolů. Duncana Jonese zřejmě smrt otce těžce poznamenala. Tohle totiž není ten samý sebevědomý režisér, co natočil MOON. Jako by nevěděl, co tímhle filmem říct. Těžce příběhově a postavově vyprázdněná a roztříštěná matlanina všeho možnýho, co vás napadne. Chvílema mi to připomínalo už i takovou do sebe zahleděnou sračku jako jsou Kellyho SOUTHLAND TALES. Příliš mnoho postav, skoro žádná sympatická, v jejich motivacích se většinou ztrácíte a jejich dialogy jsou duchaprázdný. Futuristický Berlín by chtěl být druhým BLADE RUNNERem, ale vylezl z toho spíš takovej refnovsky neonovej retro papundeklland. Chybí tomu nějaká dynamika vyprávění, tempo a co si budem povídat, ten obsah není zrovna nic originálního. Jediná zajímavá postava zmizí hned na začátku, aniž bychom si k ní stihli vytvořit nějaký zájem. Duncan byl vždy nejsilnější v minimalismu, ale tady si bere moc velký sousto, nezvládá to ukočírovat vypravěčsky a nenadchne bohužel ani vizuálně. Už chápu, proč do toho po finančním průseru s WARCRAFTem nechtělo žádný studio jít. Netflix je sice finančně výhodná online videopůjčovna, ale budget na rádoby druhýho BLADE RUNNERa z nich jako z filmovýho studia nikdo nevydojí. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Atmosféra téhle podivné sci-finky byla dobrá - město, kde nikdy nevychází slunce, špinavé jak stoka, vyzdobené neony a jediný únik od všednosti dne je virtuální svět nebo bordel. Alexander Skarsgård nezklamal a němého bouchače s asketickým stylem života vystihl skvěle. Horší byla dějová linie, která mnohdy nedávala smysl a pokud divák smysl nakonec objeví, tak je to natolik nezajímavé, že je mu vlastně líto času, který filmu věnoval. Žádná z postav mi nepřirostla k srdci, takže mi bylo v podstatě fuk, jaký osud je postihne. Relativně kvalitně vystavěné béčko. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Nekonvenční a bizarní mix plný úchylných individuí, co se potulují ve futuristickém Berlíně. A nejen to. Film je neotřelý, cyber-punkový, přehuštěný, občasně zmatený a nesmysluplný, nemá jasno, o čem by chtěl pojednávat nejvíc a je značně skoupý na akci, a to trvá dvě hodiny. A nutno zdůraznit, že nesedne každému. V prvním plánu je hlavní postavou barman Leo, dlouhán, který jako by se v tom ultra moderním světě vyskytl nedopatřením. Žije skromně, neobléká se podle poslední módy, s moderními technologiemi si netyká a hlavně je vlivem úrazu od dětství němý. A má exotickou přítelkyni, která jednoho dne beze stopy zmizí, dává o sobě vědět jen sms vzkazy (ukáže se, že jsou falešné), tudíž Leo se vypraví křižovat město, aby ji našel. Film zdaleka není jen o tom. Druhým dějstvím nás provází mohutně kníratý magor Bill, zvaný Kaktus, který je americkým imigrantem, který je nyní ve službách zdejšího podsvětí. Vykonává pro něj pokoutní chirurgické zákroky, špinavou práci, přičemž sám je velmi nevyzpytatelný, pojí jej přátelství s pediatrem, který má pedofilní sklony, občas mají homosexuální tendence a rád by se i se svojí malou dcerkou vrátil do své vlasti, jenže je v tom potíž. A celé to dění kolem nich rámcují bizarní figurky z řad transvestitů, transsexuálů, homosexuálních prostitutů a různě podivných existencí, až to nelze celé pobrat. Duncan Jones je dobrý režisér, takový film ve své filmografii ještě nemá. Spíše bych podobný kousek čekal z dílny Jonase Akerlunda a jemu podobných, než od něj. No, stalo se. Alexander Skarsgard se nemusel učit texty, ve filmu má asi jen tři holé věty, a to až v závěru. Hodně zajímavým se ukázal Paul Rudd, herec komických rolí, který najednou dává temného, mnohovrstevnatého zlosyna, až se divák těší jen na sekvence s ním, popřípadě s úchylným pediatrem Justinem Therouxem, někdejší manžel slavné Jennifer Anistone. Zrežírováno je to zajímavě, design i vizuál filmu je na Netflix platformu kvalitní, režie ale dává vyniknout i scenáristickým nedostatkům, které se na dvouhodinovém prostoru nedají úplně přehlédnout. Film je v globálu podáván atypickým vyprávěcím stylem, což pro něj v konečném hodnocení představuje plusové body, a je poměrně netradiční podívanou, která zde nějakou dobu tvůrčím způsobem absentuje. 7/10 ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Výhodou tohoto sci-fi z produkce Netflixu je skutečnost, že poměrně obstojně zobrazuje cyberpunkový Berlín. Bohužel ale to a atmosféra města je to jediné, co si z filmu odnesete, jelikož se s podobným tématem v rámci sci-fi nepotkáváme každý den. Příběhově ale poměrně nůďo a herecky se tu objeví postavy, o kterých za pár minut nebudete ani vědět. Bez emocí, bez charakteru, bez ničeho. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Ďalšia slepá filmová ulička Netflixu a tentokrát i film, ktorý ma vyložene uráža svojou existenciou. Aký má zmysel napojenie na režisérov debut? K čomu sú dobré sci-fi prvky, keď z hľadiska príbehu nehrajú žiadnu rolu? Prečo je vlastne hlavný hrdina nemý? Nesúrodý zlepenec samoúčelných, až bizarných, nápadov, ktoré majú pravdepodobne maskovať chabo vyskladanú detektívnu zápletku plnú nefunkčných postáv. Čo sa stalo s talentovaným tvorcom, ktorý dal kedysi svetu Moon či Source Code? ()

Galerie (3)

Zajímavosti (5)

  • Film bol opísaný režisérom Jonesom ako "duchovné pokračovanie" jeho filmu Moon z roku 2009. (WalterIK7)
  • Film bol pôvodne zmýšľaný ako prvá čast chystanej trilógie so Samom Rockwellom v roli Cactusa (Paul Rudd). To sa však zmenilo kvôli vysokému rozpočtu, a tak sa najprv natočil Moon (2009), kde si Rockwell zahral hlavnú rolu. (Astonko)

Související novinky

Mute už je za rohem

Mute už je za rohem

22.01.2018

Duncan Jones se po Zdrojovém kódu vrhnul na Warcraft, teď se ale konečně vrací ke kořenům. Už 23. února se totiž na Netflixu objeví sci-fi noir Mute, duchovní nástupce jeho debutu Moon, který chce… (více)

Reklama

Reklama