Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 3

Recenze (497)

castor 

všechny recenze uživatele

Na záchodě najde bývalý polda po zadání záhadné ženy zálohu, která může se zbytkem peněz vytáhnout právě propuštěného pojišťovacího agenta z finanční bryndy, aby nemusel synovi oznámit, že na vysněnou univerzitu nepůjde. Nic není ovšem zadarmo, protože ve vlaku cestuje nepohodlný svědek, který má i s důkazy zmizet z povrchu zemského. Do toho manželčin snubák v obálce a s ním spojené obavy, spousta podezřelých tváří a dosti nevyrovnaný scénář, který má řadu nedokonalostí. Francouzský rutinér Jaume Collet-Serra se napočtvrté spojil se stále charismatickým Liamem Neesonem, znovu předložili zajímavou výchozí situaci, ovšem velmi rychle jim dochází dech a kupí jednu nelogičnost za druhou. Sic to působí dynamicky a diváka zajímá, co přinese další „odhalení“, jakmile ale začne nad zápletkou přemýšlet, je zle. Cestující našemu hrdinovi nesmyslně důvěřují, bad guys mají oči snad všude a když chtějí někoho odkrouhnout, udělají to tak, že si toho v plném vlaku nikdo nevšimne. Smysl to nedává a to vynaložené úsilí k nalezení svědka je úsměvné. Znovu variujeme schéma obyčejného muže, který je v pořádném maléru, občas se s někým seřeže, jindy na někoho ječí a většinou se snaží přemýšlet a držet se svých morálních zásad. Neeson v pětašedesáti pořád táhne, na kytaru ještě takhle dobře „nehrál“, Collet-Serra sympaticky blbne s kamerou á la Úkryt Davida Finchera (ač jinak mu nesahá ani po pás). Ve výsledku je to každopádně slušný žánrový standard, namísto zbytečné trikové scény s vykolejením bych nicméně zaplatil schopnější scénáristy. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě proč Jaume Collet-Serra vybírá tyhle špatné scénáře a pak z nich s Neesonem křešou něco jakž takž koukatelného. V podstatě jde o slabší verzi NON-STOP, kdy začátek flirtuje s Hitchcockovskou zápletkou a pak se zvrhává nelogickými uličkami až k přepálenému akčnímu finále. Sem tam se to vytasí se zajímavým nápadem, na druhou stranu to celé působí strašně uměle a digitálně. Bañosova hudba je ovšem výborná. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Kým skončia úvodné titulky, určite si zamilujete hlavnú postavu. Usporiadaná milujúca rodina, prejavy lásky na dennom poriadku, cestovanie za prácou, ktorú Michael nadovšetko miluje... ale bohužiaľ dostal výpoveď. V ten osudný deň k nemu prisadne vo vlaku neznáma žena a ponúkne mu peniaze a malú službičku a vtedy sa roztočí kolotoč udalostí... Liam Neeson má podobné filmy rád a okrem vážnej polohy, dokáže stále čo ponúknuť aj v akčných filmoch. Na obmedzenom priestore vlaku tvorcovia ponúkli neuveriteľnú akčnú jazdu, plnú zvratov a jázd kamerou, čo určite dodáva filmu vyšší punc. Príbeh sa časom príliš komplikuje a stráca prehľadnosť, čo je veľké negatívum. V každom prípade ide o poctivý akčný snímok hodný pozornosti. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zpočátku točil Collet-Serra filmy ze zajímavou zápletkou, které přes slibný potenciál a myšlenku nedokázal ukočírovat až do konce. Tentokrát si ovšem vzal vyloženě Den Blbec a snímek se mu začne rozpadat ještě hodně před polovinou stopáže. Na jednu stranu obdivuju jak tvrdošíjně se snaží dělat ze sympatického Liama akční ikonu, aniž by si byl ochotný přiznat že věk zastavit prostě nelze. Na druhou stranu to právě tohle začíná být docela otravné. Neeson si zaslouží po 3 dílech 96 hodin, Non Stopu nebo Nočním běžci už prostě jiný žánr. On už tenhle vlak s podivnými cestujícími opravdu vymlátit a zachránit nemá. Zkrátka do role One Action Hero už rozhodně nepasuje. Ale je to z velké části tím že si jej oblíbil (zasedl) ne zrovna moc dobrý režisér. A jeho kariéře to rozhodně neprospívá. 40% ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Liam Neeson (Michael) v jednom interview priznal, že žiadna scéna sa nenatáčala v reálnom vlaku, k celému filmovaniu poslúžil jeden vagón v štúdiu. (Astonko)
  • Na konci filmu, když projede vlak zatáčkou a vykolejí, je Mike (Liam Neeson) po uvolnění řetězu a nárazu vlaku vymrštěn a naskočí na přední část posledního vagonu. Poté ale trosky vlaku (jeden vagon) spadnou za poslední vagon, tedy za zadní část, kde je Mike, ten však naskočil na přední část. Už když je zachráněn spolucestujícím, je vidět, jako by šlo o konec vagonu (dle směru pohybu pozadí). (marcel5)
  • Natáčelo se v Pinewood Studios (Anglie) a později také v New Yorku (USA). (PaTeXx)

Reklama

Reklama