Režie:
Lynne RamsayScénář:
Lynne RamsayKamera:
Thomas TownendHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Joaquin Phoenix, Alessandro Nivola, Alex Manette, John Doman, Judith Roberts, Frank Pando, Madison Arnold, Ronan Summers, Ekaterina Samsonov, Novella Nelson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Joe je válečný veterán, který si nese celou řadu jizev. Nejen z nasazení v Afghánistánu, ale i z dětství, kdy musel čelit brutálnímu otci, a ze své kariéry agenta jednotky FBI pro boj s prostitucí. Svůj bezvýchodný život tráví mezi domem, kde žije jeho podivínská matka, a nebezpečnými misemi, na nichž zachraňuje ženy, které se staly oběťmi obchodu s bílým masem. Významný senátor si ho najme, aby přivedl zpět jeho nezletilou dceru, která skončila v jednom z anonymních domů, v nichž kvete dětská prostituce. Joe bere své osvědčené kladivo a vydává se na další výpravu za spravedlností. Tentokrát však nezůstane jen u záchrany bezbranné ženy. Joe mimoděk zasáhne do pedofilní sítě, jejíž vlákna vedou vysoko... Od té chvíle se jeho existence dostává do krvavé spirály, jejíž násilnost překonává i předchozí traumatické zážitky. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (247)
Já tam ve skutečnosti taky nebyla, u toho střípkovitého vyprávění "bylo, nebylo". Pomalé tempo mě uspávalo a hrubé násilí za mák neoslovilo. Jen díky démonickému Phoenixovi jsem to dokoukala a stejně jako on, ani já nevěděla, co se mi to vlastně děje/dělo před očima. Ve zkratce dýchání s igeliťákem na hlavě, pohřební koupání v obleku, hnus pedofilie, zelené bonbóny a kladivo. Mně z toho vyšlo psycho bez pěkného dne. ()
To, že sa jedná o podivnú variantu “Taken” mi nijak nevadí. No že som sa počas hodiny a pól viac nudil, ako zabával, pričom forma spracovania v kombinácii s flashback-mi, ma viac iritovala, než naviedla na správnu notu, to je priam trestuhodné. Niekoho to možno baviť bude, no pre mňa to bolo utrpenie .. ()
Tak opravdu jsem čekala, že mi tento snímek bude sedět trochu víc. Popravdě ani nevím, co bych k němu řekla. Vypadalo to, že to bude slibné, surové téma, které je bohužel dost aktuální a že si z něho odnesu smutné myšlenky, bohužel to ve mně až takovou stopu nezanechalo. Vzhledem k tomu, že se ženská režie rozhodla v zásadě nic neukazovat a nechat to spíše na divákovi, v podstatě to můžeme číst většinou jen z Joaquinovy tváře, popřípadně nám k domýšlení pomůže drásavá hudba, tak to pro mě bylo trochu málo. Ač jsem tento snímek brala jako artový a vizuál můžu pochválit, nic moc si něj neodnáším. ()
Pokus o artovější Taxikáře, bohužel nevyšel a v tomto případě mě to moc mrzí. Trailery vypadaly strašně cool, ale film tak nepůsobí prakticky vůbec. Phoenix je fajn a přestože se jeho postava chová v 80% dost podivně, je to jediné, proč se film dá dokoukat. Jinak se jedná o film, který nenabízí nic zajímavé, ačkoliv se tváří hrozně důležitě. ()
U can´t touch this. Hammer time! Lynne Ramsay do toho zase jde nekompromisně až na dřeň a skrz postavu veterána Joea předvádí, že když dlouhodobě zažíváte psychickou i fyzickou bolest, snáze ji dopřejete i druhým. Zlověstně plíživé profilování zpustlého lovce pedofilů pomocí halucinací, flashbacků i „mimopracovního“ života, brutální násilí, co chytře není moc na očích (záběry přes kamery bezpečnostního systému, těla ležící po ataku), Greenwood vnášející hudební „Drive“ Cliffa Martineze a některé působivé scény (proud vzduchu a tělo v pytli na zadním sedadle auta) dávají divákovi dostatek prostoru k přivolání výtahu do pekla plného utrpení. Škoda jen nepříliš funkčně vykresleného vztahu unesená - zachránce, klišé v podobě zla z vysokých politických kruhů a pocitu neúplnosti, který lehce otupuje intenzitu. Takhle jsme se zasekli v podzemních garážích, ale to je pro duševní zdraví diváků možná dobře.. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (6)
- Kvůli své roli musel Joaquin Phoenix přibrat na váze. (Duoscop)
- Po premiéře na festivalu v Cannes následoval sedmiminutový potlesk. (MLazi)
- Lynne Ramsay po premiéře v Cannes řekla, že promítaná verze filmu nebyla konečná a ještě dojde k úpravám. (MLazi)
Reklama