Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Modrooký postrach je zpět – a bude se mstít... Potulného pistolníka Djanga zná na Divokém západě každý. Modrooký samorost cestuje z místa na místo, vyhledává vrahy a další odsouzence k trestu smrti a pomocí speciálně upravené oprátky jim pomáhá přežít vlastní smrt. Tyto své dlužníky pak využívá k menším prácičkám jako vydírání či zastrašování; brzy je však čeká větší úkol, jímž se navždy vykoupí z jeho služeb. Django totiž kdysi přišel o ženu, kterou nade vše miloval, a nebude mít klid, dokud její zhoubce nebude za svůj čin náležitě potrestán. Čas odplaty právě nadešel… Snímek z roku 1968 volně navazuje na slavný Corbucciho western Django, namísto Franca Nera však postavu vychytralého pistolníka hraje Terence Hill. Rolí charismatických záporáků se ujali Horst Frank a George Eastman, režisér Ferdinando Baldi ubral oproti Corbuccimu na syrovosti a přidal na humoru a dialozích. Závěrečné vyrovnání je nicméně velmi působivé a film se tak v sérii djangovských westernů řadí k těm nejpovedenějším. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

Radiq 

všechny recenze uživatele

Stylová úvodní titulková a hudební znělka dává naději, že by to mohlo být i celkem povedené. Najde se pár věcí, které původního Djanga připomínají (vzhled - modré oči, strniště, hadry a cigáro a samozřejmě kulomet), ale jinak jde o úplně jinou postavu, která má společné jen to jméno. I když herecky se Terence Hill Francu Nerovi vyrovná, děj je hodně blbý a nezáživný. Nic překvapivého a téměř odpad, který nedám jen proto, že existují mnohem horší filmy. ()

Reklama

kyLuke 

všechny recenze uživatele

Výborné pokračování původního Djanga s Francem Nerem . Terence Hill je výborný , film je velmi dobře natočený a má zajisté propracovanější a tak trochu jiný scénář , než předchůdce . Nicméně starý Django se mi zřejmě líbí více , protože má prostě větší spád , ale to nic nemění na tom , že je film "Ať žije Django" Výborný ! ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Režisér a scénárista Ferdinando Baldi je poměrně známý režisér spaghetti westernů, i když ne zrovna u nás. Což je škoda. V jeho tvorbě je tento subžánr v podání krapet neobvyklý, což znamená, že se od tradičních spaghetti westernů nemálo odlišuje. Ve své filmografii má také známou postavu Djanga a není od věci, že inspiraci pojal od snímku režisérského kolegy Sergia Corbucciho ´Django´ (1966). Ještě v témž roce napsal a natočil své podání této postavy ´Adios Django´ (1966), do kterého ještě angažoval Franka Nera. Se snímkem Sergia Corbucciho to však nemá nic společné. A k tématu se vrátil ještě o tři roky později, avšak už bez Franka. Co se týče příběhu, těžko posoudit, jak to skutečně bylo, ale jistojistě se inspiroval úspěšným válečným snímkem ´Tucet špinavců´ (1967). No, jak už dnes víme, nebyl jediný. O poskládání party bojovníků z trestanců k vykonání nelehkého úkolu vzniklo snímku daleko více.  Baldi však takový nápad přeci jen pojal trošičku jinak. Django živící se jako kat trestance získal určitou fintou. Do hlavní role tentokrát angažoval již spaghetti westerny zkušeného Terence Hilla a byla to od něj sázka na jistotu. Byť by se dal snímek označit jako typická Hillovka, přeci jen je to menší odklon. Snímek je brán daleko vážněji a jedná se jen o další dějový akt pomsty. Tedy stejně, jako u předchozího Baldiho počinu. Fanoušci typických drsných spaghetti westernů si u tohoto snímku v Baldiho podání moc neužijí. Ale to neznamená, že by byl film špatný. Naopak. Je to prostě jen Baldiho styl. Například u pěstních soubojů použil v rychlém střihu neobvyklé změny úhlů kamery pro větší efekt. Akční scény, byť jich není moc, vypadají skvěle a to vlivem realistických kaskadérských kousků. Dějová linka je přímočará a obzvlášť v dnešní době značně předvídatelná, ale to jen vlivem plejády podobně či stejně zaměřených snímků. Pro Terence Hilla se jednalo o první hlavní žánrovou roli a zhostil se ji dobře. Ztvárnění Djanga Frankem Nerem si jistojistě podrobně nastudoval, takže ho pojal naprosto stejně, čímž na něj navázal dokonale. Snímků s Djangem vzniklo více a to s jinými představiteli, ale upadly v zapomnění. Jen Terence Hill po Frankovi Nerovi zůstal. Inu, snaha se cení. ()

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

Parádní Baldiho kreace, kterou mám radši, než originál. Předně je to jedna z mála poloh, kde snáším Terence - a to zcela vážná postava muže jdoucího za pomstou (i tady ale najdeme jeho terenceovské sklony, např. šklebení na papouška:). Horst Frank jako vysoce postavený politik je perfektní, Gergík jako ulízlý gauner Lucas pak hotová lahůdka. Bohužel se vytrácí ze scény snad třicet minut před koncem a zůstává pouze Horst, záporák jako vždy na výši, jehož role však potřebují k ruce nějakého toho bouchače - bez nich není sranda. I Horst je však poměrně pacifistický typ proti Garcíovi, děsivé postavě jakéhosi levičáckého indiánského desperáta José Torrese: vždycky byl chudý peón a nechtěl jím zůstat, pročež toho, kdo s tím nesouhlasil, oddělal a toho, koho ke spolupráci přinutil, odpravil posléze do zad peón nepeón. Proti němu jsou duo Frank & Eastman mírumilovnými podnikateli. Podzimní panorama, fajnové tempo, dobrý falešný Dajngo a můj top song Better smile, jen ten dabing Rouse a spol. je obtížné přežít. Holt, mrtvola je mrtvola. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (2)

  • Django (Terence Hill) je fiktivní postava, která se objevuje v řadě spaghetti westernů. Původně ho hrál Franco Nero v italském filmu Django (1966), od té doby se objevil ve 31 filmech. (sator)
  • Po úspěchu westernových komedií s Budem Spencerem a Terencem Hillem byl tento film v Německu v 70. letech předabován a uveden jako komedie. Obsah byl zcela změněn a stopáž zkrácena na 82 minut. Django (Terence Hill), zde pojmenován Joe, tu dokonce několikrát mluví o Budu Spencerovi a odkazuje na společné filmy s ním. (odpadlik123)

Reklama

Reklama