Obsahy(1)
Prakticky jediný celovečerní dokument o formuli 1 není typickým příkladem tohoto žánru. Průvodce mu tvoří Niki Lauda a italská novinářka Sydne Rome. Přestože nejvíc záběrů je použito ze sezóny 1977, uvidíme zde i některé tragické nehody, jako byla havárie Rogera Williamsona v Zandvoortu (1973), Jochena Rindta na Monze (1970) či Niki Laudy na Nürburgringu. Snímek ale není monotematicky zaměřen pouze na F1, zachycuje i závody stock cars, formuli INDY a soutěže dragsterů. Zpestřením je určitě přítomnost hereckých hvězd, které se svěřují se svým vztahem k motoristickému sportu. Velice zdařilou ústřední píseň GoodBye napsali bratři Guido a Maurizio de Angelisové, tradiční tvůrci hudby v italských filmech. (Robbi)
(více)Recenze (42)
Tohle přiblížení světa závodních aut, jezdců F1 a v podstatě i jiných sportů mi ohromně sedlo, ty archivní záběry jsou dnes úsměvné, přesto působí moc příjemně.. Průvodci jsou báječní, Sydne Romeová je půvabná žena s pěknou vyřídilkou a Niki Lauda se v mých očích nesmírně polidštil, nahlédnutí do jeho soukromého života bylo decentní a milé.. Při záběrech na nehody jsem přivírala oči, na to se koukat prostě nedá, jinak je to moc pěkná cesta do minulosti.. ()
V době kdy ČT nedávala o F1 skoro žádné informace, až později se objevili záznamy kolem 23:00 v noci (to byly boje s rodiči)..se v kinech objevil tenhle snímek-to bylo něco.Od té doby uplynulo mnoho let, dneska už mě F1 nic neříkají a profi sport jakbysmet, přesto budu hodnotit očima tehdy 14letého kluka... ()
Bohužel nejsem přímý pamětník tehdejších dob, sugestivní komentář pana Pecháčka mě tam však velice rychle a věrně dostal. Perfektní dokument z časů, kdy chlapi byli opravdu chlapi. Řídit tehdejší monstra chtělo asi opravdu velký koule, obávám se, že třeba takový Vettel by na to asi neměl :-). Kdysi jsem někde četl rozhovor se Schumim, říkal v něm, že jednou na nějaké exhibiční projížďce pilotoval Ferrari 126C3 z roku 1983 a že měl nohy až před předními koly a nikdy by s takovým autem nezávodil! A to je prosím pilot, který začal jezdit v roce 1991 a jeden z posledních, kdo při závodech bohužel zažil i smrt... Jo to byly časy... PS: Necenzurovaný záznam nehody Toma Pryceho při velké ceně Jižní Afriky v roce 1978 je opravdu pro silné povahy... Brr... ()
V době, kdy se u nás závody formule 1 nejenže nevysílaly, ale jakýchkoliv zpráv z první ruky o ef-jedničkách bylo žalostně málo, byl tenhle film úplné zjevení. Fundovaný, profesionální, nezkreslený, ostatně koho jiného byste si vybrali za průvodce formulí 1 sedmdesátých let, než Nikiho Laudu? A z těch havárií mne mrazilo ještě hodně dlouho... ()
Pohled do duše závodníka, který denně riskuje svůj život. Jen chvilka ho dělí od smrti a jedno zaváhání nezabije pouze jeho, ale může zabít i diváky v hledišti. Záběry smrtelných nehod a lidská těla lítající vzduchem jako hadroví panáčci. Ohořelé zbytky závodníka bezmocně hasí záchranáři. Pocit nadřazenosti a božského pocitu při každém vítězství. Legendy automobilových závodů z celého světa ukazují svoje povolání v pozitivním světle, ale daň za chybu je příliš vysoká. Byl jsem zděšen, co si dovolili dát za smrtelné záběry do televizního dokumentu. Nepříjemná podívaná, ale plná adrenalinu a odhodlání ! ()
Zajímavosti (3)
- Hudební duo Maurizio De Angelis zde vystupuje pod pseudonymem Oliver Onions. (Terva)
- Vedle S. Rome představoval ústřední postavu, kterou Rome zasvěcuje do světa formule 1, v té době dvojnásobný mistr světa Niki Lauda. (Gray)
- Nejvíce záběru divák uvidí ze sezony 1977. Filmaři si vybrali jako stěžejní Grand Prix USA na "dlouhé pláži" v Long Beach a kouzlem rychlosti a nehodami opředenou "vražednou" Monzu. (Epistemolog)
Reklama