Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Téma nevinného drceného soukolím státní moci, ve filmu již na tisíc způsobů vyprávěný příběh, který však byl, je a bude pro diváka přitažlivým a je-li inspirován skutečným příběhem, úspěch je téměř zaručen, pokud se to tedy ovšem umí....Nepravý muž má dvě velká esa v rukávu, Hitchcocka a Fondu a ten druhý je skutečně pravým trumfem, svého správňáka Mannyho zahrál skvěle, v padesátých letech se takhle vyspělé civilní herectví moc nevidí ( trochu si to cucám z prstu, moc filmů z tohohle období jsem zase neviděl). První jmenovaný už trochu pokulhává, zřejmě záměrná rezignace na vlastní styl a krok k "nestylizaci do ničeho" ( i když vlastně noir, že ? to se ale nepočítá, v té době to bylo to samé jako dneska třeba porno, tj. úplně všude) vede film skutečně k ničemu. Policejní vyšetřování mi přišlo kapku za vlasy přitažené, nicméně postupy asi takové byly, co já vím, navíc nesmím zapomínat na "natočeno podle skutečné události" a možná v tomhle se skrývá jádro pudla. Vrátím-li se na začátek, pokud je film inspirován skutečným příběhem, úspěch je téměř zaručen...nu, ale ten příběh musí být něčím výjimečný a nebo se to musí umět (taky jsem už říkal). A v Nepravém muži je něco špatně, buď Hitchcock příliš věrně zpracoval de facto nudný příběh a nebo to neumí..mezi námi, věřím spíš tomu prvnímu. Za Fondu tři. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Úžasný Henry Fonda v hodně netypickém Hitchcockovi. Příběh je zajímavý a skoro se mi ani nechce věřit, že je podle skutečnosti. Hitchcock sice záměrně vynechal některé důkazy, které ukazovaly na Ballersterovo (Fonda) nevinu, ale na skutečný příběh mi to přišlo dosti vykonstruované. Snímek, který určitě stojí za zkouknutí, ale v rámci Hitchcockoci filmografie jsou mnohem lepší kousky..........Tři a půl hvězdičky......... ()

Reklama

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Hitchcockova adaptace skutečného příběhu mylného obvinění ze zločinu s Hendrym Fondou v hlavní roli se táhla jako žvýkačka, přilepená v kině pod sedačkou. Doufal jsem ve svižnější tempo, ale zde by se dalo hovořit o útržkovitých scénách a obrazech, které v celku ztrácely punc zlata a stával se z nich pouhé nudné vyprávění a popis. Henrísek jen občas strnule čuměl do kamery, jako by mu před očima přejeli psa, ale to je celé umění, kterého se dočkáme. Nějak mi to zkrátka nasedlo a tento kousek se nezapíše mezi mé oblíbené. Nejprve jsem chtěl dát smířlivých 70, ale nakonec to stáhnu ještě níž, protože Hitchcock umí líp. 60% ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock /the Lodger 1927, Psycho a Vertigo/ natocil silny, posobivy film o tom, ako jedneho cloveka cakaju hodne neprijemne trable. Henry Fonda /My darling Clementine/ hral na urovni, napatie slusne a vyborne funguje, kulisy su maximalne na urovni. Vera Miles bola skvela a Wrong man 1956 je dalsim krasnym dokazom, ze najlepsie diela tocil Hitchcock v 40. a 50. rokoch 20. storocia : 89 % ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Maxwell Anderson, Angus MacPhail .. Ještě než ulice New Yorku ovládl Spider-Man, pohyboval se jimi bezúhonný Wrong Man, zahalen do hutné noir atmosféry, avšak prost velkých porcí překvapení či napětí. Mistr Hitch pár fíglů sice vytáhne, ale moc nefungují, tedy kromě stísněnosti a pocitu bezmoci, která z pocitů hlavního hrdiny přímo sálá. Pokud chcete vidět noir-dokument, dle událostí fakticky podložených, neváhejte. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Podle knihy "It's only a movie" se zkusil Alfred Hitchcock zeptat J. M. Hayese, zda-li by nechtěl spolupracovat na scénáři k tomuto snímku s podmínkou, že by nedostával žádný plat, ale získal by určité procento ze zisků filmu. Pan Hayes (největší úspěch do té doby slavil asi s Oknem do dvora) odmítl, a tak po čtyřech filmech skončil jejich profesionální vztah. (hippyman)
  • Alfred Hitchcock měl původně jednu ze svých typických rolí, měl stát v restauraci, kde Manny sedí, ale rozhodl se pro prolog. (Kulmon)

Reklama

Reklama