Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Robert BurksHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Henry Fonda, Vera Miles, Anthony Quayle, Harold J. Stone, Charles Cooper, Esther Minciotti, Doreen Lang, Nehemiah Persoff, Alfred Hitchcock, William Hudson (více)Obsahy(2)
Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (148)
Nepravý muž je nádhernou ukázkou toho, jak Hitchcock našel sám sebe v reálném světě, respektive objevil v něm námět, skutečnou událost, kterou podává divákovi svým nezaměnitelným způsobem. Pocity zmaru hlavnímu hrdiny jsou vykresleny velice převědčivě, Hitchcockovo nasnímání chladné, samotou a depresí nasáklé vězeňské cely rovněž. Moc se mi líbila Vera Miles ve stavu duševně chorém. ()
Klasické téma, netradiční zpracování – snaha o reálnost je u Hitchcocka novinkou. Jedinou výhradu mám k druhé polovině filmu, kde se pozornost od sugestivního Fondy přenáší k jeho filmové manželce (tento tah má za následek dočasný úpadek napětí). Každopádně spolu s "Cizinci ve vlaku" a "Provazem" zřejmě nejsilnější čtyřhvězdičkový Hitch. 8/10 ()
Scorseseho Taxikáře inspirující docudrama, u kterého se vám může udělat šoufl jak z bezmoci způsobené jedním nařknutím, tak z kamery kroužící v jeden moment před hlavním hrdinou. Mimochodem, kdyby vyšetřovatelé poslouchali Davea Kujana, věděli by, že kdo v cele po zadržení usne, je jejich člověk. Už ho mají, vše z něj spadlo a chce si odpočinout. Nevinný na tomhle místě jen tak oka nezamhouří.. Hitchcock bez svého „suspense“ není moc přesvědčivý a otěže psychických problémů Mannyho ženy a závěrečné konfrontace s těmi, co na začátku ukázaly prstem, nedržel moc pevně v rukou. Henry Fonda jako zranitelný muž ponížený systémem je ovšem bezchybný. Když o dvanáct let později vezme džob u Mortona na dráze, je ten výkon o to více dechberoucí.. ()
škoda, veľká škoda, že sa nepodarilo udržať famóznu úroveň prvých 45 minút.... taký pocit mašinérie drviacej svoje bezmocné nevinné obete som ešte nezažil...pocit absolútne nečakaného zvratu, ktorý človeka z minúty na minútu dostane do súkolia osudu, v ktorom si seba samého nikdy pred tým nedokázal predstaviť....ešte nikdy som necítil takú silnú túžbu po anarchii, ktorá sa mi zdala ako jediné rozumné východisko z akéhokoľvek "spoločenského poriadku".... a potom sa film žiaľ mierne rozriedil..... ale aj tak jeden z najlepších filmov Hitchcocka, a pritom taký iný.... iný asi v zainteresovanosti-osobnej angažovanosti-empatii, na ktorú som v prípade vždy prísne racionálneho a z nadhľadu voči všetkým postavám a príbehu pôsobiaceho režiséra nebol zvyknutý.... ()
Šiel som do toho s vedomím, že to bude slabší (minimálne „iný“) Hitch: scenár limitovaný skutočným príbehom, s mierne semi-dokumentárnym štýlom a minimom štylizácie. To sedí a nevadilo. Ale to, že príbehu budú chýbať väčšie emócie, atmosféra napätia a paranoje, to už beriem ako mínus. Kamera je ale pekná, áno. To je však u Hitcha sakra málo. Napriek tomu som sa nenudil. PS: vtipné je, že tým najštylizovanejším tu bolo napokon majstrove intro :) ()
Reklama