Reklama

Reklama

Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (147)

d-fens 

všechny recenze uživatele

škoda, veľká škoda, že sa nepodarilo udržať famóznu úroveň prvých 45 minút.... taký pocit mašinérie drviacej svoje bezmocné nevinné obete som ešte nezažil...pocit absolútne nečakaného zvratu, ktorý človeka z minúty na minútu dostane do súkolia osudu, v ktorom si seba samého nikdy pred tým nedokázal predstaviť....ešte nikdy som necítil takú silnú túžbu po anarchii, ktorá sa mi zdala ako jediné rozumné východisko z akéhokoľvek "spoločenského poriadku".... a potom sa film žiaľ mierne rozriedil..... ale aj tak jeden z najlepších filmov Hitchcocka, a pritom taký iný.... iný asi v zainteresovanosti-osobnej angažovanosti-empatii, na ktorú som v prípade vždy prísne racionálneho a z nadhľadu voči všetkým postavám a príbehu pôsobiaceho režiséra nebol zvyknutý.... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Profesionální dobová filmařina, kvalitní práce kamery, pečlivý výběr herců, slušný střih a filmové postupy s triky, které holt odpovídají polovině 50. let. Prostě Hitchcock, jak ho známe. Úvodní záběry navozují příjemně měšťáckou atmosféru šťastné středostavovské rodiny, aby přišlo jedno nečekané setkání, obvinění ze zločinu a strastiplná cesta k očištění svého jména. Scénář se vyvaroval překombinovanosti a zjevným lapsům a snímek se může opřít o vynikajícího Henryho Fondu v hlavní roli. Jeho oči i mimika dokonale odpovídají člověku, který prochází vážnou životní krizí. Vše doprovází emotivní filmová hudba. Celkový dojem: 75 %. Jeden z filmů, který výrazně nezestárl. ()

Reklama

Lanark 

všechny recenze uživatele

Bohužel mne námět příliš nezaujmul a tak i přes perfektní Hitchcockovu práci s kamerou a osvětlením, která vytváří jednu z nejdepresivnějších a nejhutnějších atmosfér, kterou jsem ve filmu viděl, nemůžu dát více jak tři. Navíc Fondovi tu roli starostlivého otce a hudebníka prostě ne a ne uvěřit. Ve chvíli, kdy vejde na scénu v kabátu a klobouku očekávám, kdy se začnou tasit kolty. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Netypický Hitchcock, ktorý sa drží námetu podľa skutočnej udalosti. Aj napriek pevne stanovenej predlohe sa nemôžem ubrániť pocitu, že sa z toho dalo vytrieskať viac. Filmy o krivo obvinených ľuďoch často disponujú silným príbehom a veľkou emotívnou stránkou, v tomto prípade však zostal len ten silný príbeh. Úvod a záver sú veľmi dobré, stred snímku sa trochu vliekol. Našťastie slušný pozitívny dojem zachránila obrovská charizma H. Fondu a výborná noirová atmosféra, ktorá obraz bezmocnosti hlavného hrdinu pekne dotvárala. 75/100 Videné v rámci Season Challenge Tour. ()

swed 

všechny recenze uživatele

Klasické téma, netradiční zpracování – snaha o reálnost je u Hitchcocka novinkou. Jedinou výhradu mám k druhé polovině filmu, kde se pozornost od sugestivního Fondy přenáší k jeho filmové manželce (tento tah má za následek dočasný úpadek napětí). Každopádně spolu s "Cizinci ve vlaku" a "Provazem" zřejmě nejsilnější čtyřhvězdičkový Hitch. 8/10 ()

Galerie (51)

Zajímavosti (15)

  • Podle knihy "It's only a movie" se zkusil Alfred Hitchcock zeptat J. M. Hayese, zda-li by nechtěl spolupracovat na scénáři k tomuto snímku s podmínkou, že by nedostával žádný plat, ale získal by určité procento ze zisků filmu. Pan Hayes (největší úspěch do té doby slavil asi s Oknem do dvora) odmítl, a tak po čtyřech filmech skončil jejich profesionální vztah. (hippyman)
  • Když Mannyho vedou vězením, můžeme slyšet jednoho z vězňů, jak křičí: "Za co tě dostali Henry", což v dabované verzi samozřejmě bohužel není. (Kulmon)
  • Film vycházel z pravdivého případu zaměněné identity, jenž měl tragické následky. V roce 1953 byl v New Yorku uvězněn hudebník Manny Balestrero za kapesní krádeže, které ale ve skutečnosti nespáchal. Než byl zproštěn obvinění, zoufale trpěl potupnou ztrátou svobody a lidským ponížením, jehož následkem bylo i duševní onemocnění jeho ženy. Když se jeho příběh jednoho dne objevil v časopise Life, autor článku Herbert Bream prodal filmová práva společnosti Warner Brothers. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama