Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (926)
Skvělej film! Možná to není až tak moc horor, jak by si hororový fanoušek přál, přičemž já osobně, i když na sortu stejně sere pes, bych jej díky hutnému napětí a svazujícímu pocitu nejistoty zařadil spíš do thrilleru (mysteriózní beru bez řečí). Nejpozoruhodnějším na Get Out je fakt, že než se očekávalo, mnohem méně se točí okolo rasové nesnášenlivosti. Ano, součástí pointy je samé jádro problematiky sociálního darwinismu, vtipný je na tom ale to, že dnes si každej (včetně jistých prasečích hlav ve vrcholných funkcích našeho státu) pod pojmem "rasismus" představí pomalu genocidu, takže o to je tento filmek a jeho finální vývoj příjemnějším překvapením. Dovedu si živě představit, že v kontextu dnešní doby a ve spojení s hypem tohoto kusu v USA každej čekal parádní, zadostiučiňující polynčováníčko, takže pak může docházet k hořkému zklamání a vlažnějšímu hodnocení, ale krásně to ukazuje na sociálně darwinistický rozdíly v myšlení lidí. Parádním bonusem navrch je skutečnost, že v celým filmu je skryto toliko nerozlousknutých oříšků, že druhá projekce je nutná....teda alespoň pro ty, co maj sociálně darwinistický předpoklady ke škrábání se na hlavě nejen z důvodů opičího svrabu. TOPka letos zřejmě jistá. Doporučuju! ()
Bylo to zvláštní, docela dlouho sem si nebyl jistej, jestli koukám na nějakou komedii, satiru nebo horor. Třeba scéna, jak si šel hlavní hrdina večer zakouřit před barák a najednou k němu začal zběsile běžet s urputnym ksichtem ten jejich černej sluha a záhy tam chodila ta jejich komorná jako nějaká stepfordská panička. Asi to mělo bejt napínavý nebo strašidelný, ale mně to přišlo jak z nějaký parodie a spíš sem se pousmál, co to je za debilní scénu. Jinak to ale bylo docela napínavý a chvílema mě zajímalo, jak se ten příběh vyvine a zvrat v poslední třetině mě celkem překvapil, jenže záhy se z toho stala už jen tupá béčková vyvražďovačka, čekal jsem něco důmyslnějšího. Jo a bavil mě ten jeho kámoš, co mu dával rady po telefonu a na konci docela hodně vtipně zaglosoval. 60% ()
(1001) -"You know what I say? I say one down, a couple hundred thousand to go. I don't mean to get on my high horse, but I'm telling you, I do not like the deer. I'm sick of it; they're taking over. They're like rats. They're destroying the ecosystem. I see a dead deer on the side of the road and I think: That's a start." Já kdybych byla režisér v Hollywoodu, tak taky dělám jenom horory. A zvlášť horory s dávkou černého humoru (hehe) rozprostřeného rovnoměrně vůkol čarodějnic. Jenomže právě kvůli tomu zdejšímu druhu humoru je film tak suchý, že se na něj (zvlášť v první polovině, nebo spíš v prvních dvou třetinách, a když budu úplně upřímná, tak ve všech čtyřech čtvrtinách) opravdu špatně dívá, neplyne to, vůbec to neodsýpá. Nevím, jestli jsem už tak rozmazlená, že mi trochu nestačí, když má film jenom začátek, prostředek a konec a ještě to dopadne přesně tak, jak to hned od začátku vypadalo... Například stačí jediný pohled na Allison Williams v její první scéně a následující vývoj se divákovi podbízí mnohem dřív, než na něj dojde. Nicméně hudba byla skvělá, tu jsem si užila. Asi to nakonec shrnu do diagnózy "debut" a těším se na příště. ()
Srandovně napínací thriller, ve kterým přituhuje v podstatě po celou dobu před finále. Nekompromisním finále, který je pak ale na můj vkus až příliš drasticky a tak trochu uspěchaně spláchnutý do katarzního hajzlíku. Za to rasistický špičkování v nervydrásajících dialozích tomu ale nejde dát míň. Spokojenost. ()
7/10. Psycho drámo, které potěšilo především omamující hudbou, solidním castingem a hlavně intenzivní režií, díky které jste okamžitě zaháčkováni. Jde o velmi podařený kousek, kterému ale bohužel předcházel šílený hajp. "Tak" chytrý ten scénář zase nebyl a hlavní pointa šla vydedukovat cca od poloviny (jen konstantuji). To však filmu neubírá kvality, které zajisté má. A že jich je! ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- 224stranová kniha o filme s názvom „Get Out: The Annotated Screenplay“ bola vydaná v roku 2019. Obsahuje podrobné poznámky režiséra Jordana Peeleho, scenár filmu a viac ako 150 fotografií. (Pat.Ko)
- Vznikla teória, že sa film odohráva v rovnakom "vesmíre" ako V kůži Johna Malkoviche (1999). Režisér Jordan Peele povedal, že to tak síce nie je, ale že sa mu tá teória veľmi páči. (Pat.Ko)
- Celosvětová premiéra proběhla 23. ledna 2017 na filmovém festivalu Sundance v USA. (ČSFD)
Reklama