Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
║Rozpočet $4,5milióna║Tržby USA $172,687,155║Tržby Celosvetovo $193,840,384▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/ ()
Zbytečně jsem tenhle mysteriozní snímek oddaloval z obavy, že mne nezaujme. Samozřejmě se mi vedle tuctu různých sci-fi vybavily snímky jako Rituál (1973), Society či O slavnosti a hostech nebo Ostrov. Jakmile však začne jít do tuhého, člověk rád na všechny podobnosti zapomene a užije si poslední třetinu napětí i šťavnatých mordů. Snad jen problematika rasismu (o jehož přítomnosti nejen v USA nepochybuji) mi zde příliš nesedla - hodí se více do sociálního dramatu. ,,Sejmi ho, dědo!" ()
Po několikaměsíční známosti veze Rose Armitage (Allison Williams) svého černošského přítele Chrise Washingtona (Daniel Kaluuya) k rodičům, kteří se zdají být celkem v pořádku, ale služebnictvo se chová podivně... Dlouhou dobu se v pomalém tempu vyprávění nic zásadního neděje a finále celkový dojem nezachrání. Hodnocení má Get Out (2017) na Rotten Tomatoes impozantní, ale v tomhle případě jde o mnoho povyku pro nic. ()
Kdyby tady nešlo o život, balancovalo by to po celou dobu na hraně hodně slušné komedie. Ty rasistické dialogy zkrátka nemají chybu. Od poloviny filmy, kdy divák už pomalu začíná tušit, která bije mě bylo hlavního hrdiny i trošku líto. Protože mezi takové psychouše spadnout prostě nemůže dopadnout dobře. Budování atmosféry parádní. PS: Druhá projekce dopadla ještě lépe. 75% ()
$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()
Galerie (45)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (72)
- Film odkazuje na několik klasik, jako například Mechanický pomeranč (1971), Halloween (1978), Psycho (1960), Eyes Wide Shut (1999) a Hory mají oči (1977). (Royaldell)
- Daniel Kaluuya (Chris Washington) sa snažil na plátno preniesť skúsenosť zo svojho života, konkrétne spomienku z natáčania seriálu Skins (od r. 2007) v Litve. Šiel do nákupného centra, v ktorom sa mu nakupujúci vyhýbali do takej miery, až postupne vytvorili okolo neho špalier (dvojrad ľudí). Podľa slov herca si v tej chvíli pripadal ako Mojžiš. (Marceloo)
- Režisér Jordan Peele sa vyjadril, že jeho film je možné chápať aj ako alegóriu na Afroameričanov žijúcich po celý život vo väzení. Dokonca americkú premiéru zámerne stanovili na február, kedy v USA oslavujú tzv. Mesiac čiernej histórie. (Marceloo)
Reklama