Reklama

Reklama

Co moře pohltí

  • Velká Británie Rich and Strange

Manželé, které ubíjí každodenní rutina, se rozhodnou utratit nečekaně nabyté peníze za luxusní plavbu po světových oceánech. Jeden z prvních filmů Alfreda Hitchcocka. (Netflix)

Recenze (25)

Caelos 

všechny recenze uživatele

První půlka je celkem nudle, až ve druhé půlce se z toho stává film. Scéna na potápějící se lodi je skvělá, nicméně všechno mi ve filmu připadá takové moc rychlé. Jsou doma, pak najednou na lodi, sem tam zastávka, loď se potápí, pak jsou na jednou na jiné lodi, a pak najednou doma. Všechno moc honem. (5/10) ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Asi najeklektickejší film pána Alfréda. (eklektický - kto vyberá a spája prvky z rozličných i protichodných názorov, smerov - najmä z umenia a filozofie). Veď len kuknite: nemý film, zvukový film, groteska, počiatočný zvukový film, dokumentárny film, ľúbostná dráma, čínske mačacie mysty (uhrančivé tváre nemých Číňanov nemali chybu), zemepisný film, komédia, film s morálnym posolstvom, všetko v jednom. Tu zrejme nešlo režisérovi o to, aby to nejako uhral, ale najmä o to aby sa zahral. Skvelá vec. Poznámka Hitchcock film nejako zvlášť nekomentoval, pretože pre neho boli pri bilancovaní zaujímavé len divácky úspešné a veľmi navštevované filmy. Poznámka 2: Psíček a mačička boli na polievku, do ktorej dali všetky mňamky dvaja, pán Alfréd to zvládol sám. ()

Reklama

Němi 

všechny recenze uživatele

Jeden nemajetný mladý pár je šťastný, dokud nezjistí, že kolem jsou i jiní lidé. Dík nečekaně získanému obnosu peněz si můžou konečně dovolit vysněné cestování, ale loď je plná nástrah jako gentlemenský postarší námořník a mladá koketující princezna... __ Hitchcocka lze rozeznat jen z úvodní pětiminutovky, kde se téměř bezeslova v rychlé montáži představí hlavní páreček. Zbytek je tuctově nasnímaná (ne)romantika, která sice poměrně věrohodně zachycuje vzrůstající problémy mladých manželů a jejich postupné citové přilnutí k novým známostem, ale sotva bych řekl, že je něčím zajímavá nebo vyjímečná. Zbytečně moc času se věnuje nepodstatným záležitostem jako je postava "vzdálené příbuzné tety Kateřiny" a některé určující momenty jsou značně odbyté. Spolu s prokládáním kýčovitých pohlednic to pak celé budí dojem lehké karikatury. Typově přesná a sympatická čtveřice herců se tak hlemýždím tempem posouvá po očekávaných kolejích k podivnému finále, které jediné je taky překvapivé, ale i do děje docela nezapadající. Na druhou stranu dovolilo Hitchcockovi něco předvést z jeho talentu. __ Snad jen zásluhou sympatických herců a za občasné vydařené momentky průměrné hodnocení. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Kdybych znova nezačal číst rozhovory Hitchcocka a Truffauta a tenhle film mě na základě nich z nějakého důvodu nezaujal, asi bych se na tenhle Hitchcockův film ani nepodíval. Ale stalo se a upřímně, teď si říkám, že jsem to klidně mohl vynechat. Ano, pár úsměvných scén se v tom sice najde, ale jinak je to docela nudný a nezajímavý romantický příběh o jedné exotické plavbě, která toho moc zajímavého nepřinese a nic výrazného nezanechá. Stojí to za vidění jen v případě, kdyby někdo chtěl vidět přesný příklad filmu z předělu ér němého a zvukového filmu, protože tu jsou prvky obojího dost patrné a zajímavě se to propojuje dohromady, ale jinak Co moře pohltí snad ani nemá smysl vidět, jelikož Hitchcock v tom vidět skoro vůbec není, snad jen v jedné noční scéně, která jako jediná opravdu byla vyloženě hitchcockovská a neustále jsem u ní čekal, kdy se to zvrtne v thriller. 2* ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na exotické exteriéry (asi sa jednalo o štúdiové interiéry) musím nesúhlasiť s väčšinou. Film sa v Hitchovej filmografii vymyká, nejde o nič typického. Ak by ste nevedeli, že to točil on, nemalo by vás to prečo napadnúť. Pre Striedmu stopáž a sympatické herecké výkony spolu s hore uvedeným bonusom dávam ľahko nadhodnotených 80%. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Film byl zřejmě ovlivněn osobními zážitky Hitchcockových, které zažili před svatbou během společné plaby lodí. Film však vznikl podle románové předlohy. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Hitchcock si obzvláště oblíbil herečku Elsie Randolp, která hrála slečnu Imrie. Tehdy jí slíbil, že jí dá v budoucnu znovu rád příležitost hrát v jeho filmu. O čtyřicet let později se Elsie Randolp objevila ve filmu Zběsilost (1972). (Pavlínka9)
  • Film měl premiéru až po dalším Hitchcockově filmu Číslo sedmnáct (1932), i když byl dokončen jako první. (ČSFD)

Reklama

Reklama