Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Sean Freud Connery, ach jo. V originálním zvuku to možná může být průměrný film. Sice nechápu, proč Hitch nerozvedl daleko zajímavější a slibnější námět profesionální zlodějky, která putuje mezi americkými městy, nechává se přijímat na místa písařek, firmu vybílí a pod změněnou identitou pokračuje v krasojízdě, místo nesmyslné hry na psychoanalýzu s nesnesitelně hysterickou krávou reagující na červenou barvu (přidejte si dabing Mahuly Bočanové) a uhlazeným Šónkem, který prostě jen "měl intuici". Dabing TV Nova (1999) je opravdu utrpení, zvláště když víte, že v ČT v roce 1993 vznikl daleko lepší. Tohohle "Hitchcocka" jsem nepobral. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Vo filme bezpochyby cítiť Hitchovu prácu (výborné po formálnej stránke), fakt je ten že po produkcii vo mne ostala istá pachuť. Hoci scenárista načrel do psychoanalýzy a celkom zručne, paradoxne práve psychológia niektorých postáv bola v mojich očiach pochybná (predovšetkým tú patologickú náklonnosť Conneryho k Tippi som mu "nezožral").Krimi rovina nebola dostatočne krimi a dramatická línia pôsobila trochu kŕčovito. V rámci Hitchovej tvorby sa jedná o mierny podpriemer, čo v rámci normálnej produkcie znamená stále velmi dobrý priemer:) ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Wow, tak tohle je necekane jeden z nejlepsich Hitchcocku, klasicky prehlizeny, podcenovany, ale o to prekvapivejsi masterpiece, ktery me totalne odzbrojil a ve kterem vsechno dokonale klape. Naprosto bozske herecke duo Tippi Hedren-Sean Connery, tradicne vyborna Cock-rezie (scena vykradani sejfu je uzasne natocne napinave zradlo), skvely Bernard Herrmann a jeho posledni soundtrack pro Hitchcocka a detailni psychoanalyticky rozbor. Alfred byl v tomhle filmu hodne nadcasovy a v dane dobe se film shledal s nepochopenim (podle zdejsiho hodnoceni to nepochopeni ocividne stale trva), ale je videt, ze o podobna temata se i po 50ti letech snazi borci jako David Cronenberg s novou Dangerous Method a v porovnani s Marnii selhavaji. Hitchcock byl v top forme, spanila jizda Vertigo->North by Northwest->Psycho->The Birds je vylozene legendarni a Marnie ji zavrsuje. Pri nataceni Marnie se Hitch zamiloval do Tippi Hedren (coz chapu), ktera ho odmitla a slavneho Hitchcocka to vzalo natolik, ze jeho filmy uz nikdy nemely takovy lesk. Podle jeho znamych byla Marnie poslednim filmem na kterem si dal Hitch skutecne zalezet a je to uzasne zavrseni jeho zlate ery. "I don't need to read that muck to know that women are stupid and feeble and that men are filthy pigs! In case you didn't recognise it, that was a rejection. You've got a pathological fix on a woman who is not only an admitted criminal but who screams if you come near her!" 9/10 ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Sean Connery je většině svých filmů úžasný a v Marnie tomu není jinak. Tentokrát však neleží vše pouze na něm, ale i na Tippi Hedren v roli Marnie. Hitchockův snímek o problémech jedné ženy, které z ní dělají bláznivou a prolhanou potvoru. Hitchock zde nevyužívá tolik svých schopností a atmosféra trochu ztrácí i přes kvalitu obou hlavních herců. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

I když Hitchcock patří mezi mé oblíbené režiséry, uznávám, že jeho urputná snaha vyjádřit obrazem vnitřní hnutí hrdinů někdy působí směšně.____ V Marnie je to například scéna, kdy se hlavní ženská postava pokouší vyloupit trezor, ale zároveň ji od toho něco zrazuje (možná probouzející se cit k manželovi - majiteli obsahu trezoru). Její námahou napřažená ručička, která jakoby narazila na neviditelnou stěnu, a proto se nemůže dotknout peněz, vypadá legračně a celá scéna je křečovitá. _____Přesto mi to nevadí, pomíjím drobné mistrovy slabosti a nechávám se zas a znovu vtáhnout do děje, který překypuje sexuálním napětím a, jak u Hitchcocka bývá často, i naznačenými sexuálními úchylkami._____ Marnie popisuje boj mezi ledovou kráskou a náruživým despotou, kdy je z mého úhlu pohledu větším úchylem Mark. Muž, kterého vzrušuje ovládnutí divokého, nezkrotného stvoření, jakým přes svůj uhlazený zevnějšek Marnie je, a maskuje to jako pomoc a ochranu. Chytí ji do pasti a užívá si její krocení hrubou silou (decentně podaná scéna znásilnění) i psychickou manipulací. Vtáhne ji do situace, kdy se už bez něj Marnie neobejde, protože jinak jí hrozí vězení anebo pád do ještě větších psychických problémů. _____Naočkovaná Markovým setrvalým naléháním nakonec pronese na závěr větu, která děsivě vystihuje jejich příští vztah: "Radši budu s tebou, než bych šla do vězení." Marnie si neuvědomuje, že se právě odsoudila k doživotnímu žaláři v manželství, kde jejího muže nepřestane těšit zdolávat její odpor a násilím uhlazovat její divokost. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Poslední Hitchcockův film, ke kterému složil hudbu Bernard Herrmann. (filip.novak)
  • O několik let později prohlásila Tippi Hedren, že jí je Hitchcock natolik posedlý, že jí během natáčení věnoval několik sexuálních narážek a zasahoval jí i do jejího osobního života. Dále také uvedla, že jí Hitchcock zničil kariéru, protože 2 roky po natočení filmu Marnie nemohla sehnat pro sebe uplatnění. (DruidKarel)

Reklama

Reklama