Reklama

Reklama

Zpovídám se

  • USA I Confess
Trailer

Obsahy(1)

Otto Kellar a jeho žena Alma pracují jako správce a hospodyně v katolickém kostele v Quebeku. Otto je jednou přistižen při loupeži v domě, kde občas pracuje jako zahradník, a v panice zabije majitele. Jeho svědomí ho donutí se ze zločinu vyzpovídat otci Michaelu Loganovi, který se nedopatřením stane hlavním podezřelým. Zpovědní tajemství však nesmí být vyzrazeno, a tak Logana může zachránit pouze Ottovo znovu se vzpouzející černé svědomí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (103)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Podobne, ako mlčí hlavná postava a skrýva svoje tajomstvo pred svetom, sú skryté aj témy a niektoré tajomstvá filmu niekde v pozadí, nevyslovené nahlas. Logan je klasická (teda jeden typ z viacerých) hitchcockovská postava, krivo obvinená, ale v tomto prípade so zviazanými rukami. Preto je aj jej boj veľmi netypický a v podstate ho musia zvádzať zaňho ostatní, predovšetkým milenka. Divák dostane možno príliš veľa informácií z minulosti, ktoré by mohli ostať nevysvetlené, ale osobne v tom žiaden zásadný problém nevidím. Od začiatku do konca som bol v napätí, snažil sa chápať motivácie postáv a tej hlavnej poriadne držal palce. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Ne Hitchcock, ale perfektní Montgomery Clift je tím nejlepším, co se dá na filmu najít. Slavný režisér totiž zde ostrouhal, scénář je děravý, místy kýčovitý, s velice křečovitými hereckými výkony s výjimkou zmíněné hlavní role. Až mi je toho Montyho líto, že má kolem sebe takové neherce a jednu afektovanou blondýnu. O to více je razící, jak byl Clift skvělý herec, jeho herectví může divák vysledovat v jeho chůzi, gestikulaci, dikci, pohybech jeho očí a obočí. Proto můžeme také víc a víc litovat, že toho natočil tak málo. Paradoxem pak je, že přestože se jedná o Hitchcockův film, můžeme v Cliftově filmografii najít mnohem lepší snímky (např. Poznamenaní, Odtud až na věčnost, Červená řeka, Norimberský proces a jiné). ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Mistr Hitchcock opět tímto snímkem potvrzuje, že byl v jádru duše romantik, neboť příběh tohoto dramatu je založen nejen na vraždě, ale také na dávné lásce. Svým typickým způsobem postupně zahušťuje atmosféru, takže konec snímku je doslova thriller. Je radost sledovat záběry kamery, která dokáže v každém Hitchcockově snímku potěšit, poslouchat hudbu, v níž je občas možné slyšet motiv Dies irae, kochat se hereckými výkony (Clift naprosto vynikající) a díky ideální stopáži si plně vychutnávat děj, jenž neustále nabízí něco, co diváka nenudí. ()

agathon 

všechny recenze uživatele

Bravurní thriller. U nějž není kolísavé tempo na závadu, naopak. Právě to, že má snímek svou proměnlivou dynamiku má svůj odraz v duši hlavního hrdiny, který skrze jednotlivé zákruty příběhu také prochází různě intenzívními duševními pochody. Montgomery Clift je fenomenální a ve finále, ve scéně následující po samotném soudním přelíčení, naprosto strhující. Ne u všech Hitchcockových starších snímků jsem takto apriori nekritický, ale tady si mylsím, že je to přesně na místě. Tiomkinova hudba a Burksova kamera rovněž bez komentáře. Používání zvláštních úhlů záběru, ostrých podhledů nebo nadhledů, kompozice s křížovými motivy... Moc jsem si to užil, i navzdory VELMI průměrnému českéu dabingu:) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

opat kvalitny film z reziserskej kuchyne Hitchcocka o tom, ako sa vrah vyspoveda fararovi, ale ten nesmie vyzradit spovedne tajomstvo, ho je hlavny podozrivy z vrazdy. Film ponuka velmi slusny pribeh, k tomu aj kvalitne dialogy a miestami dostatocne napatu atmosferu. Za hitchcockovsky zaver musim dat vysokych 87 % ()

Galerie (32)

Zajímavosti (9)

  • V jedné z prvních verzí scénáře byl Logan (Montgomery Clift) obviněn a ještě předtím, než byla prokázána jeho nevina, se oběsil. Zároveň existovala verze, ve které předtím, než se stal knězem, zplodil nemanželské dítě. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • John Springer, přítel Montgomeryho Clifta, uvedl, že se Clift na roli připravoval tak, že strávil týden v klášteře. Potřeboval vypozorovat, jakým způsobem nosí kněží svůj šat, jak drží rukama oděv před sebou a jak zvláštně se při chůzi pohybují. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • V roce 1947 získal Alfred Hitchcock práva ke zfilmování divadelní hry Paula Anthelma „Nos deux consiense“ z roku 1902, kterou před časem viděl v Anglii. Natáčení tohoto filmu neustále odkládal a po mnoha úpravách jej pod názvem Zpovídám se zahájil až v roce 1952. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama