Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V polovině 90. let v irském Dublinu dosahovala zločinnost vrcholu kvůli nezákonnému obchodu s drogami. V té době začala o tomto ožehavém tématu psát novinářka Veronica Guerinová, známá svými nekompromisními články o církevních skandálech a o korupci. Odvážná žena se pouští do boje s narkomafií a nezalekne se ani mafiánského bosse Johna Gilliana. Má oporu v milujícím manželovi Grahamovi, který se stará o jejich synka, pomáhají jí kolegové z redakce, ale když se ani po několika „varováních“, po nichž skončí v nemocnici, Veronica nevzdá pátrání, stane se terčem surového atentátu. Pohřbu statečné novinářky se účastní tisíce lidí a její vražda vyburcuje celé Irsko k činu. Titulní postavu ve filmu režiséra Joela Schumachera přesvědčivě ztělesnila Cate Blanchetová. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (108)

Riddick77 

všechny recenze uživatele

Slušná práce + skvělá Cate + super soundtrack! Škoda jen zploštělého scénáře, který záslužnou práci opravdové Veronicy Guerin ukazuje v nesystematických a zjednodušených odstínech. Když však čtu Civalův sarkastický, až zkažený koment, tak si jen říkám, jestli to má ten kluk v hlavě v pořádku ("...která si sama koleduje o vraždu a nikdo se těm gaunerům ve filmu nemůže divit."). Prober se, vole. 7/10! ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je možné, že to, co jeví jako plochost nebo výrazné nedostatky filmu, je ve skutečnosti finále tragického novodobého příběhu současné irské mučednice lidských práv. Novinářka, která vlastně nebyla novinářkou, ale o to více se toužila prosadit na tomto poli, matka, která sotva stačila odrůst batolecímu věku svého syna a manžel, který zejména v irských poměrech byl a stále zřejmě je mimořádným případem mírou taktu a pochopení, kterou vložil do lásky ke své ženě a její misi. Cesta od účetní k angažované veřejné činitelce je sama o sobě mimořádnou. Žena, která poměrně nečekaně nalezla své životní téma, rázná osobnost zvyklá na přímočaré tahy a čelní postupy i úctu k ženství, která koření v tak katolické zemi, jakou Irsko doposud je, v konzervativně pojatém mariánském kultu. Nerozvážná horlivost, kterou jí lze víceméně oprávněně vytknout, nemůže nic změnit na om, že gangster je zločinec a vražda výrazem vlastně bezmoci (charakteristické je v této souvislosti upozornění producenta filmu Jerry Bruckheimera, že Guerinová je i Irsku cítěna jako národní světice svého druhu). Asi tak lze rekonstruovat s rozumnou vyhlídkou na dostatečnou přesnost kulisy příběhu, který se určitě stal, jak víme z dostupných doložitelných fakt. Scénář, soustředěný de facto na vyvrcholení krátkého, předčasně uzavřeného Veroniččina života, pokračuje a vrcholí ateistickým "nanebevzetím" této světské mučednice (v irských poměrech byl šok o to větší, že se jednalo o vůbec první vraždu novinářky-ženy; v čtyřmilionovém Irsku film zhlédl víc než milion diváků, "jen" potlesk na dublinské premiéře, věnovaný Blanchettové, trval víc než deset minut; byly i další srovnatelné aplaudace). Hluchá místa, která se v takto vypjaté výchozí představě nemohla neobjevit, skvělým výkonem překrývá hvězdná Australanka Cate Blanchettová; autoři ji vysvětlují jako snahu zestručnit dramatický příběh života této žurnalistické osobnosti z polobulvárních novin. Skvělá gradace závěrečných scén, přímo navazující na fascinující úvod filmu, naznačuje skutečné kvality scénáristovy i režisérovy; působivost, které dosahují, je skutečná; údaje, jež přinášejí, jsou doložitelné. Velkým hercem příběhu je půlmilionový Dublin a irskost filmu, na níž si američtí tvůrci dali zvlášť záležet, by pro nás všechny měla být prvkem, kterému bychom měli věnovat přiměřenou pozornost. Výčet silných míst tohoto výrazného díla lze uzavřít podivem nad tím, že příběh této nesporně silné osobnosti, i následná převratná proměna irské drogové a vůbec podsvětní scény, masové protestní pochody irského obyvatelstva nenalezly hlubokou, vnímavou pozornost našich médií a nestaly se dostatečně silnou výzvou do našich dlouhodobě vedených diskusí o tom, co drogy jsou a kde začíná a končí rozmezí tolerance a nezbytné represe. Platí to nejen pro novináře, kriminalisty, ale i právníky. Vždyť tato alternativa nizozemské inspirace, o níž se naopak mluvilo až příliš, mohla do toho všeho vnést nové inspirativní tóny a prvky. Způsob, který volíme pro přebírání zkušeností srovnatelných zemí, je velmi zvláštní a sám o sobě vybízí k velmi radikálním úvahám. Těm, kterým se tento angažovaný film zdá být až příliš plochým a umělecky nedokrveným, lze vzkázat jedno: nechť se pokusí o srovnání s obdobnou americkou produkcí. Z tohoto srovnání nemůže VERONICA nevyjít se ctí. A asi nejen se ctí. () (méně) (více)

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Tento film je takový slzopudič. Snaží se dojímat svou mlancholií a líbivou hudbou s irskými motivy. Na to, že to točil tak špatný režisér jakým Schumacher bezesporu je, je film téměř povedený. Je to film lehce nadprůměrný a průměr je laťka, kterou patlal a nikdy originální plagiátor Schumacher málokdy dokáže překonat. Jeho vrcholem jsou Hráči se smrtí, od té doby se již většinou brodí hluboko ve stoce podprůměru. Samozřejmě největším triumfem filmu je skvěle hrající Cate Blanchett, která z role vyždímala maximum. Ale ani to nestačilo, aby se z filmu stal dobrý film. ()

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem je Veronica Guerin srdcová záležitost. Možná proto, že je to biografický snímek, nehledal jsem na něm chyby, ale naopak klady a to v charakteru ústřední postavy a snažil se ztotožnit s faktem, že někdy je prostě jediná odvážná hrdinka málo, aby se změnil chod věcí a světa. Kolik odvážných se asi tváří v tvář prostému faktu, že proti sobě mají silnější zlovůli, vzdalo a kolik těch, kteří odolali, nakonec skončili v zapomnění dějin a my jen sklízíme, co zasévají ne ti moudřejší a ctnostnější, ale ti silnější a mocnější? To je svět no...a o tom Veronica Guerin je a proto mám pro ni slabost, i přes to mírně patetické zpracování, i přes svůj mírně patetický komentář. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Sdělení důležité, téma aktuální v každé době novověku, bohužel natočeno povrchně, Blanchett vidíme v jiné rovině, než ji známe, popravdě se mi tady moc nelíbila, nejen vzhledově, ale ztvárnění neurotické, otravné štěkny mi k jejímu projevu typově nesedlo, přestože zahrála kvalitně, působila hrubě. A jako osamělá pátrací jednotka v oblastech, kde si batolata hrají s použitými jehlami i vcelku absurdně. Celá reálná tragédie si zpracování zasloužila, film má několik velmi dobrých momentů, konec je fakt děsný, osobně se však domnívám, že by se z příběhu dalo vyrazit víc. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama