Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Joanna Eberhartová (Nicole Kidmanová) je úspěšná televizní producentka, která však kvůli násilnému incidentu, vyvolanému jejím kontroverzním pořadem, dostane v prestižní televizní společnosti výpověď. Když se následkem toho zhroutí, přestěhuje se s manželem Walterem (Matthew Broderick) a dvěma dětmi z Manhattanu do dokonalého moderního městečka Stepfordu. Všechno zde se zdá tak perfektní, že to je až neuvěřitelné. Zdejší ženy se skvěle starají o své protějšky, o domácnost, a dokonale plní své manželské povinnosti. Joanna si společně se svými přáteli - spisovatelkou a vyléčenou alkoholičkou Bobbie (Bette Midlerová) a extravagantním homosexuálem Rogerem (Roger Bart) – záhy uvědomí, že zde něco není v pořádku. A že nic není takové, jak se na první pohled zdá… (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (374)

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak nějak nevim, co to u všech feministek mělo být. Nejdřív jakoby kritika reality shows, pak ambicioznosti matky na úkor rodiny, pak neschopných mužů žárlících na své ženy, či co. Absence kvalitních dialogů, které by k tématu sedly (třeba kdyby se k tomu dostal Woody Allen) a celková plytkost příběhu odsuzují film do zapomnění. Pikantní je, jak oproti předloze zde už mužům nezůstalo dokonce ani místo tvůrců Stepfordu, protože chlapi jsou fujky, áááno, ženy jsou bohyně, áááno, rodina je nástroj útlaku ženy, áááno. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že původní The Stepford wives jsem neviděl a rozhodně se to chystám napravit. Protože s tímto - sice trochu feministicky laděným - zajímavým tématem si Frank Oz ne zcela poradil. Udělat komedii nebyl zrovna ideální nápad..a nezachránila to ani Nicole Kidman. "'I'm going to use a pinecone as the baby Jesus this year.' 'And I'm going to attach a pinecone to my vibrator and have a really merry Christmas!'" ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

V jednom zapadákově v Connecticutu jménem Stepford se dějí podivné věci. Atraktivní ženy zde připomínají dokonale naprogramované roboty. Manželská dvojice, která sem přijíždí začít nový život, zde rovněž nenalezne klid. Je totiž velké riziko, že se jednoho dne manžel probudí vedle bytosti, která to s ním myslí jinak, než by chtěl. České babičky dobíjejte přesně mají konkurenci a tenhle remake starého filmu s prvky hororu, tak úplně nedopadl ok. Klady: Nicole Kidman to sluší jako blondýnce a film táhne, tajemná atmosféra a nervozní napětí vydrží jen v první polovině, plejáda herců ve vedlejších rolích, zajímavá Bette Midler,a Roger Bart, působivá kamera, první polovina filmu je lepší než ta druhá. Zápory: pointa není příliš překvapivá, film postupem času hloupne a zhoršuje se, herci ve vedlejších rolí do svých postav mnoho nedali, nevyužitý démonický Christopher Walken, tradičně nanicovatý Matthew Broderick, film vyznívá až nehororově, režisér Frank Oz nebyl dostatečně adekvátní volbou, podruhé se to vidět nedá. Mé hodnocení: 50% ()

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

No tedy, vážení, já čumím jak blázen. Knihu Stepfordské paničky znám velmi dobře a proto jsem absolutně nechápal, jaký film z ní mohl vzniknout. Abyste to špatně nepochopili, nemám s novým zaměřením téhle adaptace žádný problém, jen jsem to prostě nečekal. Dusná atmosféra a veškeré zajímavé poznatky a myšlenky, které Ira Levin do knihy vložil jsou eliminovány na úkor komediálněji laděnému příběhu. Identita paniček je odhalena až příliš brzy a celý snímek tak čerpá pouze z odlišností mezi robotickými obyvateli a normálním člověkem. Samotná podstata knihy je podána odlehčeně a jednotlivé složky nám tvůrci servírují rovnou pod nos. Snímek postrádá jakoukoli gradaci a nedaří se jej stmelit dohromady. Samozřejmě, v běžné stopáži se tu neustále něco děje, tvůrci dobře zaměřili ladění jednotlivých scén a rozdělili snímek na krátké - a vcelku dobře provázané - segmenty, které jsou různě uspůsobeny, tak aby se neustále něco dělo. Pokud to vezmu hned od začátku, musím se přiznat, že jméno režiséra absolutně ladí k počátečnímu ladění snímku, který má nádech jisté retrospektivy v současné moderní kinematografii. Nebereme-li v potaz jen úvodní titulky, pak je nutné si všimnout zejména hereckému vedení, jednotlivým výrazům hlavních hrdinů a i jednotlivým žertíkům, které jasně plynou z minulosti a zároveň docela překvapivě nepůsobí vzhledem k modernosti vůbec jako pěst na oko. Stepford je příjemný, přesně jak se zmiňuje Claire Wellingtonová, jedná se o městečko, které zůstalo uvězněno v minulosti. Tohle autoři zvládli na jedničku a knihu jsem opravdu z jednotlivých propriet cítil. Snímek celkově postrádá pevný scénář, který sice dodal několik velmi dobrých vtípků, ale zároveň staví na trapném kýči a pouze minimální invenci. Kupříkladu taková postava Roger, jedná se o typický obraz homosexuála, se všemi těmi zženštilými rysy, tady jsem opravdu rád za Rogera Barta, který roli ztvárnil opravdu neskutečným způsobem a byla radost se na něj dívat. Scénář však ostatním nedává příliš prostoru a většina známějších tváří /Kidman, Walken/ zaniká utopených ve vlastní roli. Významnou chybou je obsazení Matthewa Brodericka do hlavní role, tomuhle herci totiž chybí všechno, co by tahoun filmu měl mít, je absolutně nevýrazný a jistým způsobem nedává filmu možnost více vyniknout. Scénář má však i své klady, například jasné vyprofilování rozdílů mezi paničkami a muži, názory na ideální život a díky rychlému ději i tempo. Pokud by se příběh zdržoval na jistými motivy stejně jako kniha, stal by se absolutně nudný a pochybuji, že by se na něj dalo vůbec dívat. Takhle je jistým způsobem snesitelný a nebudu mít problém jej za jistou dobu zhlédnout znovu. Frank Oz tápe a já těž, neboť nevím jak film ohodnotit. Není to nejhorší, nenudil jsem se, ale zároveň jsem měl pocit, že je celý film za výlohou a nedokáže mě pustit ke svému jádru. Za tuto odtažitost nakonec hodnotím slabším průměrem. "Muži, ovládněte své ženy!" [TOP 19/6 67%] ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, tohle je třetí film s Walkenem co jsem za vánoce viděl. Jakoby to bylo nějaké znamení... No nic. Stepfordské paničky velmi dobře začaly a to jak po stránce dějové, tak po stránce filmařské. Bohužel velmi špatně skončily a to jak po stránce dějové, tak po stránce filmařské. Nějakou snahu umíchat komedii na téma emancipovaných manželek tu vidím, nebylo to ale dotaženo do konce. Nicol tu byla opět k nakousnutí, ale zdálo se mi, že neměla moc co hrát mimo pár grimas na začátku a na konci. --- Navíc - když už jsem se sháněl po nějakých aeroliniích, které ráno přistávají v Connecticutu s tím, že bych rodinku a hlavně manželku vyvezl na výlet, film dospěl do takového konce, že mi přišlo zbytečné vyhazovat peníze za letenky. Pánové (tedy ti ženatí a zejména ti dlouho ženatí), Stepford máme doma, netřeba nikam jezdit a přeberte si to jak chcete. Tři koláčky. * * * ()

Galerie (79)

Zajímavosti (16)

  • Keď Walter (Matthew Broderick) vstúpi do laboratória, kde sa Stepfordské paničky transformujú, dostane ako člen klubu poradové číslo "1956". Rovnaké číslo vyťuká ako kód na predných dverách ich domu, aby mohla Joanna (Nicole Kidman) odísť. (misterz)

Reklama

Reklama