MOST!
Obsahy(1)
Blanka má potřebu říkat lidem pravdu. Hlavně těm v Chánově. Eda je k nepoznání. Roman se vrací a není sám. Chystá tvrdou pomstu Luďkovi a celé Severce. Nad Severkou se stahují mraky. (Česká televize)
Recenze (82)
Tenhle díl byl divný kočko-pes. Jestli tvůrci chtěli končící seriál překlopit do vážnější roviny, chtělo to jiný střih, vynechat nevěrohodnou (ne)romantickou vedlejší linku Tondy a Blanky a udržet napětí. Z bosohlavcu s benzínem šel opravdový strach, ale překlopené nudle na Frantově hlavě byly jak z mateřské školky. Trochu se zdá, že ke konci došly autorům nápady, které střídá předvídatelně sterilní moralizování. Což je skoda ()
Ty hlášky tam stále jsou, ale jak žijete s těma postavama už několik týdnů, tak je to spíš takový díl, ve kterém mi o ty postavy šlo, působil tak nějak naléhavě, obzvlášť se to týká postavy Luďana. Minochodem výborně zrežírovaný díl to je, opět má labužnicky využitou hudbu a celkově to bylo jako něco režírováné McDonaghem nebo Tarantinem. Navíc se objevuje bitka, kterou jsme naposled viděli v Nahotě na prodej, akorát zde to má svéráznou předehru. ()
Další luxusní epizoda. Prušinovský opět předvádí dokonalý situační humor a luxusní hlášky, které bych snad nevymyslel dokonce ani já. Napětí mezi černými a plešárdy dokonale vygradovalo. Prušinovský a Kolečko jsou mé nové modly. Dokonale napsané a naprosto přirozeně zahrané. Jen tak dál kluci. Úžasný svěží vítr na upadající české scéně. Děkuji za prodloužení života! ()
Ano, začínají se předvídatelně uzavírat dějové linky (Tonda a Blanka), ano, vše jede dle pravidel, a tak před závěrečnou katarzí přichází krize, ve které hrdinové musí poznat bolest, aby se dokázali skutečně změnit. Kolečko s Prušinovským neexperimentují, spíše kopírují styl Judda Appatova či Setha Rogena, tj. od hodně sprostých fórků na začátku k životní lekci a "dospělosti" na konci. Oceňuji tu českou stopu, ten odkaz na Karla Maye, na to, že jsou tu skuteční nepřátelé jako Roman (u Maye Rattler (Santer), vrah Kleki-petry). Čtyři hvězdy, i když jsem trochu zklamaný, že se skutečné násilí vždy odehrávalo mimo obraz. Občas by autorům jít víc proti srsti prospělo, ale chápu, že jde v prvním plánu o "něžnou" komedii na ČT. ()
Nevěrohodný on vskutku tento díl byl až moc a všichni ti uznavači „pravdy a lásky“ museli slintat blahem – vždyť z cigánů se tu dělají pomalu modly Mostu, ale zas na druhou stranu to byla prdel, tak vo co jde…Celý tento projekt beru s velkým nadhledem, ale většina dílů mě dokázala pobavit svým svérázným humorem i tvůrčím přístupem. Jasně celé je to jedna velká píčovina, ale jak už jsem řekl, pobaví (hlavně tedy většina postav) a Luďan tomu vévodí. Dáša moc prostoru nedostala, Eda v tangánčích, Čočkin coby Jidáš a hovna žeroucí Franta… ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (2)
- Když Tonda (Filip František Červenka) oznamuje své matce (Jitka Čvančarová), že se vrátí do učňáku, její manžel Gerd (Fred Müller) to okomentuje slovy: „Tschechen brauchen doch keine Ausbildung, die sind eh faul.“ Volně přeloženo: „Češi stejně žádné vzdělání nepotřebují, vždyť jsou líní.“ (JariR)
- Písnička, která hraje na začátku epizody, je „Mosty“ od Lenky Filipové & Karla Zicha. Ve 12. minutě hraje „Born This Way“ od Maria Aragon. Na konci epizody hraje „Run To The Hills“ od Iron Maiden. (Duoscop)
Reklama