Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chlápek v kápi s umělým tech-okem kráčí světem, ve kterém se lidé (a upíři a mutanti a další verbež) řežou granátomety i magií. Kde česká krajina dostala pořádně zabrat kvůli století válek a bytostem, které k nám přišly z Druhé strany. Spasitel hledá svou duši a pravdu o své minulosti, k tomu mu dopomáhají brokovnice Margareth, granátomet Grayson a obrovský revolver Zabiják Démonů. Živí se výhradně jako námezdní lovec a prodává zboží, které sám nalezne v opuštěných vesnicích. Jeho život nabere nečekané obrátky ve chvíli, kdy se dozví, že před několika desítkami let sám vedl armádu démonů proti lidem v největší bitvě naší doby - Bitvě u Sevastopole. Může to být vůbec pravda? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (43)

Drirr 

všechny recenze uživatele

Je obrovská škoda, že prakticky všechny žánrové amatérské filmy v našich luzích a hájích opakují neustále dokola furt ty samé chyby. Tou největší tady (podobně jako prakticky ve všech ostatních) je vachrlatý scénář plný wtf momentů a dialogů v kombinaci s lidmi, kteří ale neumí hrát ani mluvit. Přidejme do toho problematické postsynchrony a děj, který mi jakožto nečtenáři knížky vůbec nedával smysl a máme tu dokonalého zabijáka jinak velmi velmi nadějného kousku. Protože ten atmosféru dobře ždímající vizuál doplněný velmi povedenou kamerou, dobrou hudbou a naprosto skvělými animovanými sekvencemi si prostě zasloužil něco lepšího. Kdyby se všech mluvících rolí ujali - klidně amatérští - herci místo postapáků a náhodných kámošů, a kdyby tvůrci natočili třeba nějaký jeden příběh z té knížky, mohla by to být pecka. Takhle člověk až příliš často trpí. Ale jinak mě hrozně mrzí, že dávám tak málo a nechci, aby si to tvůrci brali zle. Takže jako disclaimer dodávám: Jste dobří, že jste to zrealizovali, to srdíčko tam je a za spoustou věcí je vidět hodně poctivé práce. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Ach jo, no jako sranda blbina od nadšenců pro kámoše je skvělé, že to vzniklo, a super, ale jako film to i na ty omezené prostředky fakt není velká sláva. Nesoudnost, to je největší prokletí mnoha amatérských filmů, a tady řádila bohužel dost nemálo. Mrzí mě to, protože Junk i lidi co na něj jezdí mám rád, a tak jsem doufal že když už s těmi postapáky někdo natočí film, tak to bude aspoň slušná zábava. Jenže snažit se natočit amatérský film ze skoro pětiset stránkové brakové knížky s tím, že z ní vyhážu veškerý humor a nadhled - který je přitom u brakové zábavy esenciální, a nebudu nijak zásadně osekávat děj - takže se smysluplnost vyprávění rozpadne na prach, a ještě do něj naseru strašně moc dialogů - i když v amatérských podmínkách je skoro nemožné je udělat tak aby nebyly tragicky špatné (když už, tak mají být aspoň vtipné)... tenhle projekt byl nevyhnutelný fail už dlouho předtím než padla první klapka, a je dost smutné že se nad tím nikdo z autorského týmu trochu víc a sebekritičtěji nezamyslel ještě v době, kdy bylo všechno jen na papíře. Tehdy se dalo zachránit mnohé, jak se rozjede natáčení už se s tím mnoho nenadělá, byl jsem sám na dost placech, abych věděl že tam už se věci můžou spíš jen posrat (a že ony se nějak poserou vždycky, takže se musí dělat víc a víc kompromisů). Pak to chce zapojit rozum aspoň ve střižně, vyházet co nefunguje, a lepit k sobě záběry tak aby aspoň trochu navazovaly (s čímž je tady občas taky dost problém) Za mě je v pohodě že režisér nemá takový talent od boha jako měl Peter Jackson, Robert Rodriguez, nebo David Lynch, kteří dokázali za stejný rozpočet natočit nestárnoucí klasiky, to po něm nikdo nechce - ale aspoň uvědomit si že bohatě stačí vyprávět obrazem, animovanými úvody do světa (které jsou tu výborné, wtz), případně když už tak tím voice overem, protože čím míň dialogů ve filmu bude, tím bude lepší - protože amatérští herci jednak ten dialog nemůžou zvládnout, tím spíš když je ten dialog tak blbě a šroubovaně napsaný, a jednak stejně všechno brutálně dojebou postsynchrony, které jsou obecně největším prokletím českého filmu (zdaleka ne jen u tohoto - fakt nevím jestli je to z lenosti, neochoty na to dát prostředky, nebo schopní lidi prostě vymřeli, ale filmy před 25ti lety byly v tomhle technicky na mnohem lepší úrovni než to co je teď). Na zvuku se dá strašně moc pokazit, bohužel málokdo si to uvědomuje, no ale faktem je že i vizuálně to mohlo být lepší - když už má někdo k ruce REDku, tak bych nečekal že bude obraz vypadat jak z GoPro (a to ty záběry z dronu tu nakonec vypadají nejlíp). Což je tedy samozřejmě jednak brutálním color gradingem v postprocesu, když už na něj tlačit tak moc, tak to mělo být rovnou černobílé, vypadalo by to líp - ale vůbec samotným použitím clony a mám pocit že i frameratu, no obzvlášť ta prakticky nulová práce s dof mě tu jako fotografa bolí u srdce. Ale tak co, levný film, technickou stránku snadno přejdu. Horší je to s tou story, no fakt by mě zajímalo jestli scénář opravdu psal samotný Žamboch, jak je uvedeno na csfd, a nebo je tam plácnutý jen proto že napsal předlohu a scénář už si kluci upravili sami - protože nulový humor a nadsázka mě tu překvapuje nejvíc, vždyť tenhle žánr je celý hlavně o tom že je to celé obrovská prdel. Tvářit se hrozně vážně a mít tam tunu patosu jako by to měl být další Schindlerův seznam, a žádné hlášky, shazování, nadhled, to nemůže fungovat ani ve filmu za 100 mega, natož pak 10 tisíc a s lidmi co stojí před kamerou poprvé. U toho jak oni hrají to pochopit jde, ti si chtějí užít svých pár vteřin slávy a je jim jasné že jinou šanci na oscara už mít nebudou, ale o to víc potřebují správné vedení. Evidentně jediný kdo tady opravdu věděl co za film dělá byl Tukan s motorovkou, a toho hodně oceňuji, ten ze svých pár vteřin vytěžil maximum a u jeho projevu jsem se fakt bavil. Stejně tak třeba u Farhell je vidět že s hraním před kamerou problém nemá, a když jí řeknou aby hrála sexy temnou upírku, tak ji prostě zahraje - i když ti upíři pak ve filmu stejně nedávají moc smysl, protože režisér těch x dějových linek neumí spojit do jednoho koherentního celku, a tak aby příběh dával smysl. Jsem hrozně rád že se u nás podobné filmy točí, že se lidi snaží, a rád je zase příště podpořím a podívám se na ně, ale pls, příště trochu líp znát svoje limity, mít soudnost, a dělat kompromisy tak aby se naplnila základní vize i s těmi omezenými prostředky. Že někdo natočí celovečerák je obdivuhodné, ale méně je někdy více. Potenciál tady je vidět obří - třeba kdyby se vykašlali na pokus o zfilmování celé knihy, bylo to o půlku kratší a vyházel se z děje úplně všechen ten bordel, který se odehrává mimo vesnici a zasazuje to do jakože "epického" rámce. Jako jednoduchá postapo revenge movie o tajemném cizinci, kterého podtrhne šerif, a on pak všechny vykydlí, to mohlo být skvělé. Správně falloutovské, i s těmi radškorpiony (docela fajn cgi btw). Hlavně tedy kdyby nezapomněli že to má být v prvé řadě sranda a že důležitější je hláškovat než řešit trudný existencialismus. Junktown je boží kulisa, něco takového by si zasloužil. No ale čistě za to že i tohle vůbec vzniklo dávám body k dobru. () (méně) (více)

Reklama

Cinematrix 

všechny recenze uživatele

Jaroslav Šetek je pro mne po shlédnutí jeho dvou sci-fi počinů takový nastupující český Uwe Boll. Jednu hvězdičku dávám za odvahu něco takového vypotit a za koně, kterej měl prej vnitřek od Mitsubishi, což byla ale stejně informace k ničemu, jelikož ho zase hned vrátili majiteli do stájí, což bylo nakonec dobře, protože z něj nikdo aspoň nespadl. Masky, herci, akce, kamera, střih, styl vyprávění, zkrátka všechno tu bylo totálně amatérský, a jen proto, že to byl fanouškovský film za pár korun, tomu nebudu dávat vysoké hodnocení, když to bylo nekoukatelný. Obzvlášť trapný bylo, když někdo z těch neherců promluvil. Znělo to stejně směšně, jako když školák u tabule o češtině recituje nesmělým hlasem básničku od Jaroslava Vrchlického. Dokonce už nezbyly peníze ani na to, aby to bylo barevný, tak tomu megadrsnýmu spasiteli s plastovym okem a gumovou koupací čepicí na hlavě alespoň za pár korun vybarvili kapucu na červeno po vzoru Sin City, aby se neřeklo. Přesto se ale na další film od Šetka zase podívám, protože bych si hrozně přál, aby už konečně natočil něco koukatelného, jelikož nynější režiséři neuměj točit nic jiného, než stokrát omletá rádoby vtipná rodinná dramata alá Wiewegh, která si můžu prožít doma v klidu sám, stačí se pohádat s přítelkyní. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Na fanouškovskou záležitost natočené výborně a některé pasáže se dají označit za plně profesionální. Vůbec bych se nebál Šetkovi a spol. svěřit větší rozpočet, aby natočili plnohodnotného Žambocha. Dalším pozitivem jsou animované sekvence, které byly jedním slovem parádní a ani tady bych se nebál klasického celovečeráku. Jenže jak už to tak bývá, největší slabinou jsou herci. Nejde ani tak o mimiku jako spíš o hlasový projev. Já vím, že to k podobným projektům patří, protože učinkující mají k profesionálním hercům daleko, ale já se od toho nedokážu oprostit. A k tomu ještě ty mizerné postsynchrony. Každopádně talent tu máme, tak se od něj třeba někdy v budoucnu dočkáme nějakého pořádného postapa. 60% ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Wow co to bylo? O štědrém dnu jsem dal tuhle českou akční fantasy s vizuálem alá postapokalyptický Mad Max. Levné akční béčko, které snad natočila nějaká parta kaskadérů, historických šermířů, fighterů a motorkářů ve svém volném čase a já musím dát tři hvězdy, protože jsem na to koukal s otevřenou pusou a ocenil: 1) žánr akční fantasy snad poprvé v české kinematografii 2) akce - bitky souboje jsou sice amatérské, ale ta snaha se cení 3) celkem odvážná nahá milostná scéna hlavního hrdiny s Mylady v podání burlesky s uměleckým názvem Kotě Farhell ..... po šoku na co to koukám, přijde vystřízlivění, protože ten film je prostě hrozný - děj, herecké výkony, takže čistě filmařsky dost bída ( hádám, že to nešlo nikdy do kina, ale rovnou na VHS ), ale já oceňuji nadšení amatérů a nemůžu tomu upřít temnou špinavou působivou atmosféru ... občas. ()

Zajímavosti (1)

  • Film se natáčel v prostorách bývalé raketové základny poblíž obce Bratronice, kde se mimo jiné pořádá postapo festival Junktown. Ve filmu si zahrálo i plno aktérů/pořadatelů tohoto festivalu. (Ace.A.T.L.)

Související novinky

Future Gate Sci-fi Film Festival

Future Gate Sci-fi Film Festival

25.02.2016

Festival sci-fi filmů Future Gate vstupuje letos do třetího ročníku, v průběhu března navštíví postupně Prahu (3. – 6. března 2016, Kino Bio Oko) i Brno (17. – 20. března 2016, Kino Art). Na obou… (více)

Reklama

Reklama