Reklama

Reklama

Manifesto

  • Německo Manifesto (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Snímek Manifesto režiséra Juliana Rosefeldta skládá hold proměnlivé tradici a literární kráse uměleckých manifestů a zároveň kriticky zkoumá roli umělce v dnešní společnosti. Manifesto čerpá z textů psaných futuristy, dadaisty, členy hnutí Fluxus, suprematisty, situacionisty, vyznavači hnutí Dogma 95 a příslušníky dalších uměleckých skupin a také z úvah jednotlivých umělců, architektů, tanečníků a filmařů. Režisér Rosefeldt sestříhal a znovu poskládal třináct koláží, které pojednávají o uměleckých manifestech a skrze objektiv kamery předávají myšlenky tvůrců, jako jsou Claes Oldenburg, Yvonne Rainer, Kazimir Malevič, André Breton, Sturtevant, Sol LeWitt, Jim Jarmusch a další. Tyto „nové manifesty“ se pak prostřednictvím držitelky Oscara Cate Blanchett proměňují v moderní výzvu k akci. Herečka se zde vtěluje do třinácti různých postav, mezi nimiž najdeme například učitelku, loutkářku, hlasatelku zpráv, dělnici v továrně nebo muže bez domova, a v neočekávaných kontextech vdechuje nový život proslulým i méně známým slovům uměleckých prohlášení. Rosefeldtův film odhaluje performativní složku a politický význam těchto manifestů. Texty vznikaly obvykle v záchvatu mladického rozhořčení a vedle vyjádření touhy změnit svět prostřednictvím umění zároveň představují ozvěnu hlasu své generace. Manifesto zkoumá působivou naléhavost těchto historických prohlášení, jež kdysi s vášní a přesvědčením sepsaly skupiny umělců, a nastoluje otázku, zda jejich slova a pocity odolaly plynutí času. Mají univerzální platnost? A jaký posun nastal v dynamickém vztahu mezi politikou, umění a životem? (Artcam Films)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (30)

Marze 

všechny recenze uživatele

Směs artu a filosofie, nad kterou bude řada diváků kroutit hlavou.  Je to vůbec film? Je zde herecká královna Cate Blanchett. Je to setkání s umělci dříve známými jako  “Manifesto” očimě režíséra a umělce  videoartu   Juliana Rosefeldta .Téměř 15 let dělí dvě instalace Juliana Rosefeldta „Asylum“ a „Manifesto“ v pražské Národní galerii.  Https://en.wikipedia.org/wiki/Julian_Rosefeldt ()

Klajnik odpad!

všechny recenze uživatele

Já si občas pro radost přečtu Platóna a píši to jen proto, abych uvedl do souvislosti jisté věci --- Manifest považuji za tu nejvyhoněnější pseudointelektuální sračka, co jsem kdy viděl. U proslovu na pohřbu jsem se zasmál, ale většinou mě ty nabubřelé revolucionářské tlachání o světovém řádu a umění jen sralo. Mám rád filmy, které vyjíždí ze zajetých kolejí, dokonce sám čím dál tím víc vnímám systémové vady, ale tahle nudná vyhoněná nuda ve mně vzbuzovala jen opovržení. Připomínalo mi to Holy Motors. Občas pěkný kamerový slide, ale většinou to ani formálně netáhne a tak hodinu a půl Cate Blanchett plácá nějaká bezpředmětná moudra o umění ("Everything I do is art!"), která si Rosefeldt pravděpodobně vycucal z péra. Přirozeně to ani nijak negraduje, protože to ač tematický tak nikterak souvislý slepenec neúnosných monologů. Na rozměru to nijak nabývat nezačne, takže pokud to člověka sere po 5 minutách, bude ho to srát až do konce. ()

Reklama

viap 

všechny recenze uživatele

Film je určite zaujímavý pre znalcov filmovej a artovej histórii - experiment , ktorý čerpá z rôznych manifestoch a prúdov v umení- futurizmus , konštruktivizmus , dadaizmus,pop -art , surrealizmus, fluxus, suprematizmus, vortikizmus a t.d. Vizuálne veľmi pekný, páčil sa mi zaujímavý prechod do ďalšej sekvencii pomocou geometrických foriem. . Každá rola a scéna je v spojitosti s určitým umeleckým prúdom alebo manifestom - napríklad citovanie spisovateľa Wyndham Lewise, zakladateľa umeleckého smeru vorticismus - " We stand for the Reality of the Present—not or the sentimental Future, or the sacripant past.”, alebo text z fluxus manifestu..Cate Blanchett bola skvela v každej snímke Film bude mať určite rozporuplne hodnotenia, mne sa páčil a inšpiroval , aby som sa niečo prečítala o art- histórii . ()

watteville 

všechny recenze uživatele

Na úvod jen, neviděla jsem film ale expozici, kde hrálo všech 13 krátkých snímků zárověň. Občas se přihodí, že vám někdo řekne: "Pojď půjdeme na výstavu, hraje tam Cate Blanchett, zosobňuje různé ženské osudy..." No, a pak sedíte na lavičce před plátnem a nestačíte se divit. Je možné, že hluboký zážitek, který mi poskytla série krátkých filmů, pramenil zejména z překvapení, urputné snahy pochopit a pak občasného rozpoznávání útržků a vět. Každopádně, je to audiovizuálně fascinující a až geniální ve chvíli, kdy všechny filmy splynou, v okamžiku manifestu, v jedno velké kolektivní vědomí. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Jednotlivé Cate-ine persóny milo i pomerne vtipne štylizované, zaváňajú mi však samoúčelným exhibicionizmom a to nielen po istom čase už otravne expresívnymi hereckými kreáciami, ale najmä film samotný obsahovo pôsobí "pretentious", za veľkými (cudzími!) slovami, manifestami veľkého kultúrneho významu (fakt ma ako také zaujímali skoro všetky!), akoby sa neskrývalo nič, iba prázdna schránka a zopár vtipných obrazových kontrapunktov. Vo výsledku sa na jazyk dostáva slovné spojenie zbytočná, no pekne nasnímaná nuda pre kaviarenských pseudointelektuálov. 2,5* ale Rosefeldtovi to príliš nezazlievam, keďže pôvodne šlo o viac-obrazovkovú umeleckú inštaláciu a nie celovečerný film, ktorý je imo pre tento koncept nevhodnou formou. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (2)

  • Dvanáct dní se natáčelo v Berlíně a okolí. (ČSFD)
  • Celosvětová premiéra proběhla 9. prosince 2015 v Melbourne v Australském centru pro Moving Image (pohyblivý obraz). (Varan)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno