Režie:
Jiří StrachScénář:
Petr HudskýKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec (více)Série(3) / Epizody(21)
Obsahy(1)
Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty.
Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků.
Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat.
(Česká televize)
Videa (2)
Recenze (359)
Inspirovali se severskou detektivkou - dobře, ve Skandinávii je nedostatek sluníčka, a tak z toho může lidem (scénáristům) začít hrabat, ale u nás? Proč? Závěr pak jako ze špatné britské detektivky překombinovaný a složitý jako dvoják žebř (připomněl mi pro změnu slečnu Marplovou). Ono koketovat s absolutním zlem je dneska velmi moderní - člověka to přitahuje, ač se toho podvědomě bojí, ale je to krajně nebezpečné, v tomhle případě minimálně tím, že autor scénáře nějak nevěděl, jak z toho všeho ven a tak musel nastoupit závěr ve stylu deus ex machina (aneb kam čert...) a završit to inspekcí. Podle mě samotný příběh není úplně špatný, ale chtělo to lépe jej promyslet, zkrátit (tak na max 3 díly jako v předchozích případech Ďáblovy lsti a Ztracené brány) a vynechat tu přehršel mrtvých (zejména ty výbuchy považuji za docela zbytečné) a některé exkurze do osobních vztahů hl. protagonistů. Langmajer dobře zahráno, zbytek nerušil, Strach jako režisér umí, ale scénáristy by si podle mě měl vybírat lépe. Ale jinak dobrý, takže dohromady za tři a půl. ()
Když mi kolegyně asi potřetí v jeden den řekla, ať si Labyrint najdu na ivysílání (když nemám tu televizi), že tohle je prostě po nějaké době slušný český počin... tak mi došlo, že než mít průvan v uších, bude lepší si to pustit. Nelituju, opravdu to je povedené, jen od jisté chvíle v závěru šestého dílu už jsem moc nevnímala, co se děje. Dalo by se říct, že jsem byla ochromená výbuchem, a že rozuzlení zápletky jsem dokoukala jen setrvačností. Herecké obsazení i režisérská židle nebyly zadány systémem kámen-nůžky-papír, všichni mi přišli kompetentní, jen ten scénář, který na začátku slušně šlapal i s vymknutým kotníkem, do cíle dokulhal jen ztěží. ()
Největší záhadou seriálu je skutečnost, že se nenašel nikdo, kdo by včas řekl Stop, tohle nejde točit. Ta ztráta soudnosti je opravdu zarážející. Navršením řady motivů, nesouvisejících situací, které nedrží při sobě tak, že jedna logicky vychází z druhé, ale jsou slepené jen chtěním autora scénáře i za cenu neuvěřitelně krkolomných vysvětlení nemůže vzniknout dobrý příběh. Vezměme si například jen neuvěřitelnou eskapádu se sochou a biskupem, kterého bomba nezabila jen proto, aby mohl být "komicky" unesen. Zpočátku jsem si říkal, že to není možné, to se musí vysvětlit, Strach by přece netočil takovou slátaninu. Během druhého dílu už jsem začínal mít jistotu, že asi ano. Pro svou vykonstruovanost a přeplácanost mě seriál nedokázal zaujmout, bylo mi úplně jedno, co bude dál, trpěl jsem do poslední minuty, poslední díl už zklouzával k parodii. Tohle chlapci opravdu přepálili. ()
Seriálovou divačkou už jsem nějaký ten pátek a nepamatuji si okamžik, ve kterém bych šokem a zděšením přestala dýchat (dobře, tak možná u jedné epizody "Dextera"). Pan Strach mě svým dílem dokázal vyděsit, překvapit, uchvátit. Byla jsem nadšená z hudby i z výběru herců (budu znít jako zamilovaná puberťačka, ale Langmajer má rok od roku větší charisma a podmanivější pohled). Útěk jedné oběti z vrahova sídla nebo infarktový závěr předposledního dílu, to všechno mi zůstane v paměti ještě dlouho. Pátou hvězdičku jsem si rozmyslela kvůli poněkud směšnému rozuzlení, ale druhou sérii budu nedočkavě vyhlížet. Update po druhé řadě: Slabší než první, to bezesporu, z hlediska hereckých výkonů ale pořád špička. Update ke třetí sérii: Policejní tým v čele s Remešem je odsunut na hodně vedlejší kolej, vraždy podle náboženského klíče ale dokážou zaujmout. Z hlediska hereckých výkonů a technického zpracování nemají Strachovy thrillery v českém TV prostředí konkurenci. ()
Tak jsem shlédl nemálo krimi seriálů ze současného 2.decénia a s hrůzou zjistil, že současní scénáristi jsou jak středověcí opisovači Písma svatého. Ve všech se totiž objevují provařené přílohy - kriminalista, manželství v troskách, komplikovaný vztah s dcerou, policejní šéfci jak přes pauzák atd. Je ale vlastně nespravedlivé, že to uvádím až u Labyrintu. Jenže úroveň Případů 1.oddělení se nikomu dosud nepodařilo překonat, a tak je poučné sledovat, kde zmíněné scén.propriety tvoří gró a kde jen doplněk sofistikované filmařiny. Neumím si pomoci, ale scénář Labyrintu je slabý. Je mi jasné, že na novodobých gladiátorech spočívá nemalý podíl naší tvorby, ale tolik smrti a mrtvol už přece jen začíná být poněkud vyčpělou obchodní komoditou. Bohužel přes tu hromadu smrti se mezi řádky ztratilo citové pohnutí zvláště ke dvěma postavám, jejichž katapultace z kokpitu mi přišla zbytečná (zvlášť, když jedna má rodinu). Nevím, nějak mi tenhle typ lehoučce emočně rozkolísané rodinky nesedl a kupa nelogičností taky ne (SPOILER: jak mohl vrah vědět, že sochu z krypty nevynesou hned ven, přičemž připravovaný výbuch k separaci biskupa by naprosto ztratil smysl????). Pochvala za uvedení mramorové perly v Doubravníku na filmový trh. Pro mě nejlepší postavou byl Michal Dlouhý, který působil nebezpečněji než všichni záporáci dokupy, a to měl na předvedení svého umu jen pár minut!! Jinak mám připomínek k logickým lapsům - 1) mučírna na ruině hradu je dost nepraktická, ono by totiž netrvalo dlouho a nějaký - i ilegální - turista by hned zburcoval policii. Myslet si, že na ruině budu mít klid na mučení, je trochu mimo. 2) záhadně objevená soška Panenky Marie se nachází ve sklepení hned pod poměrně velkým okénkem - nevím, ale osobně bych řekl, že by byla docela slušná šance, že by si sošky někdo všiml, stačilo by mít lepší baterku. ()
Galerie (493)
Zajímavosti (66)
- Taxi Citroën C3 Picasso, kterým antropoložka (Gabriela Štefanová-Ježková) přijede do klášterní knihovny, má na dveřích číslo licence 893 5263. Stejné číslo má i stříbrné taxi Škoda Octavia Combi, kterým dvojice kriminalistů (Jan Hájek a Tatiana Vilhelmová) odjíždí z hospody. (Martin_L)
- Vila Dorfových je Bakešova vila v brněnských Pisárkách, Lipové 28. Výrazný příklad samostatně stojící vily je hodnotnou ukázkou anglického pojetí architektury, tzv. cottage stylu, doplněného o secesní prvky. Stavba je cennou součástí památkové zástavby této městské lokality. Jaroslav Bakeš (1871–1930), který ve vile bydlel, byl primář a přednosta III. chirurgického oddělení Moravské zemské nemocnice u sv. Anny. (sator)
- Kostel, kde je slyšet nářek, je kostel Povýšení sv. Kříže v Doubravníku. (sator)
Reklama