Režie:
Jiří StrachScénář:
Petr HudskýKamera:
Martin ŠecHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Pavel Batěk, Zuzana Kajnarová, Anna Kameníková, Michal Dlouhý (více)VOD (1)
Epizody(7)
Recenze (56)
Vsaďte se, že ve 4.-5. díle Langmajer ojede Kanocz. Hodnotit budu na konci, ale zda se mi, že kvalita se postupně zvedá. Edit po skončení. Tak sex nebyl (nebyl čas :-), ale vydržel jsem až do konce a i když to bylo složité na pochopení, tak to do sebe nakonec docela dobře zapadlo. Jedinou vadou (opravdovou) na kráse byl Donutil, který hrál hrozně, bůhví jestli vůbec hrál. Patří do estrád. ()
Tak je to za náma! Dle mého rozhodně jeden z nejpozoruhodnějších kousků našeho současného plodného kriminálního pole. Strachův styl vražedných motivů skrze náboženská přesvědčení mě zaujal již v prvních epizodách a celá první série je jedním dokonalým detektivním příběhem, který se nebál obsadit nenasytnou smrtku do hlavních rolí. Až jsem se místy divil, zda není seriál na české poměry morbidní až příliš. Každopádně skvělé obsazení na pozadí drsného, a proto dost poutavého případu. První série - 95%. ()
První sérii jsem dokoukal podruhé. Příběh byl vystavěn velice inteligentně a rafinovaně. Policisté byli sympatičtí, případ napínavý, mysteriózní a svým způsobem zábavný. Ovšem finále mi přišlo místo šokujícího zážitku spíše trpce úsměvné,nejen díky tristní epizodě s GIBS a vlastně pochopitelným chováním právníka. Každopádně výborné jako celek. ()
Námět je super, Boschovy malby by mohly sloužit jako bezedná studnice nápadů pro mysteriózní žánr. V podání pánů Hudského a Stracha se ale tahle premisa mění v noční můru. Scénář je přehnaně komplikovaný a rozbíhá se do zbytečného množství linek, což se pak projevuje v násilném lepení a vsouvání scén do míst, kde naprosto nemají co dělat. I když se všechny nitky nakonec spojují v jednom konci, ta cesta k němu je strašně kostrbatá, nelogická a nevěrohodná. Strach to navíc režijně těžce nezvládá, má nulový smysl pro atmosféru, napětí či jakoukoliv gradaci. To jakým způsobem používá hudbu, kameru nebo vede herce, kteří jsou většinou jinak velmi schopní, je nepochopitelné, a dělá to z Labyrintu téměř nekoukatelnou frašku. První sérii jsem se sebezapřením zvládl, druhou už nedám. ()
Oceňuji, že Strach je svůj. Že se nesnaží o bezútěšnou formu severských kousků, kdy slunce svítí pouze kolem oběda a to jen v červenci či nekopíruje od CSI seriálů epileptické hrátky se světlem, střihem a zoomováním stejně jako kriminálky s ministrem obrany. Jede si to své, vy musíte brát v potaz skromnost technických podmínek a vnímat.. Lze vytknout pár drobností. Jednak nesnáším, když mi pár dílů před koncem, a to rychlejc než bys řekl Hieronymus Bosch, odstraní favorita na pachatele, to především! Občas rušil zbytečně hlasitý tok myšlenek vyšetřovatelů, tu a tam vyvstaly castingové otazníky (Kotek) či chyběl cit pro odlehčení, přičemž to poslední je pochopitelně silně subjektivní. Já bych třeba ke konci šestého dílu, když se šéf Donutil chystá i s pistolí poprvé do terénu, nechal pronést jizlivého detektiva Grossmanna: „Podívej se na něj, na Serpica…“, ale ve světle, či spíše stínu současné české seriálové tvorby jsou to jen zanedbatelné záležitosti. Nyní prosím o druhou sérii, kdy se vrah bude inspirovat obrazy Františka Ringo Čecha.. ()
Galerie (224)
Photo © Česká televize / Jiří Salik Sláma
Zajímavosti (23)
- Při zásahu v domě pachatele zní skladba „Carmina Burana“. „Carmina Burana“ je kantáta zkomponovaná v letech 1935 a 1936 Carlem Orffem na základě 24 básní ze středověké sbírky Carmina Burana. Výběr pokrývá širokou škálu témat: nestálost štěstí a bohatství, pomíjivost povahy života, potěšení, pití, obžerství, hazard a chtíč. (sator)
- V závěru, kdy Remeš (Jiří Langmajer) kouká na televizi, promítá se v ní film Osmy (2014). (Achmed)
- V epizodě zazní píseň „Spočítaj ma“ od Richarda Müllera. (sator)
Reklama