Reklama

Reklama

Mistress America

  • USA Mistress America (více)
Trailer 2

Osamělá studentka prvního ročníku newyorské univerzity Tracy (Lola Kirkeová) zrovna neoplývá vzrušujícími zážitky vysokoškolského života ani oslnivého světa velkoměsta, o kterých snila. Když se jí ale ujme Brooke (Greta Gerwigová), obyvatelka Times Square a dobrodružná lvice salonů, Tracy rázem zapomene na své zklamání a zapojí se do neodolatelně šílených plánů své nastávající nevlastní sestry. (HBO Europe)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (26)

Thomick 

všechny recenze uživatele

I need someone I can love. Not keep up with... Vypadá to, že se mi tu rýsuje jeden oblíbenec, génius takřka všemi okolo nepochopen. Noah Baumbach spolu s Gretou Gerwig (který ty dlouhý vlasy moc sluší) přišli s námětem, co sice působí lehce ohraně, ale zato zpracován je nadmíru originálně. Trochu se tu možná sem tam tlačí na pilu (speciálně v otázce sociálních médií), ale jinak jde o super sondu do plnoprázdnýho vysokoškolskýho života v kontrastu (či spíš souladu) se životem k selhání odsouzenýho, odrostlýho kreativce-podnikavce. Občas úžasně absurdní, občas ještě úžasněji divadelní (speciálně scéna, kdy se obě sestry rozkmotří). Tleskám. --- P.S. Pokud Lola Kirke neprorazí v Hollywoodu, bude to velká prohra pro všechny strany. --- "If I did a cabaret, it would be called 'High Standards' and I would sing all the standards." - "Would you sing them in a higher pitch?" ()

bllm 

všechny recenze uživatele

Panebože, Brooke je tak neskutečně nesnesitelná kráva, naprosto mě děsí představa, že bych se s někým takovým měla v reálu setkat, dokoukala jsem to jen proto, že jsem doufala, že se jí stane něco hnusnýho a já budu mít aspoň pocit satisfakce. Tracy je osamělá vidlačka v ošklivým oblečení a neznámo proč se v příšrný Brooke zhlídne a nedojde jí to ani když na ní ječí dalších deset vymaštěných postav, nedojde jí to ani na konci. Naprostá ztráta času a nejen to, ještě mě to znechutilo. ()

Reklama

V.Silver 

všechny recenze uživatele

Film na půli cesty, který není ani komedie, ani drama, ani nezávislý, ani mainstreamový. Nijakost proniká všemi aspekty a z konceptu "mladá spisovatelka píše o někom, koho zná" je vytěženo asi tak 7 %. Ne, že by postavy byly nezajímavé, ne, že by film nebyl vtipný. ale celé je to taková skoro fraška, která pokud má nějakou hlavní vlastnost, tak je to nedotaženost a nedomyšlenost. Což je velká škoda, protože potenciálu to má až nad hlavu. 60 % a pusťte si radši 5 to 7 nebo Happythankyoumoreplease. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Postavy jsou opravdu docela dobré, ale mě to v tomhle případě prostě nestačilo. Díval jsem se na ně, sem tam mě zaujala nějaká ta průpovídka, nějaké motivace postav, ale v celkovém kontextu mě ten příběh prostě nebavil. I přesto, že se to postavy snažily zachránit, přišel mi příběh v konečném důsledku klišovitý. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla pecka; takhle nízký hodnocení nechápu. Baumbach se stává mym vyslovenym oblíbenym režisérem a řadí se mi někam hned vedle Anderssona, u kterejch obou vidim ve spustě ohledech podobnou notu. Mistress America je vlastně taková American Beauty po Girlsovskym způsobu... Kontrast dvou různejch sebevědomí mezi zidealizovanym, vysněnym, stylizovanym, křečovitě silovym všepozitivismem Brooke a nevýraznou, intelektuální, občas povýšeně přezíravou Tracy, která občas až sociopaticky přistupuje ke všem kolem sebe jako ke studijnímu materiálu, tenhle kontrast je skvělej. Soustavný prolínání děje s Tracyinou povídkou čerpající?/vykrádající? život a příběh Brooke je taky obrovsky zajímavej - ty promluvy mezi obrazama, odosobněnej pohled jakoby vypravěče nebo pozorovatele dávaj prostor spoustě myšlenkám a postřehům. Stejně jako Girls (ale stejně jako i jiný Baumbachovy filmy) film neprezentuje Brooke ani Tracy jako hodný nebo zlý; jejich cesta se nehodnotí jako lepší nebo horší - hnusný věci svym přístupem dělá jedna jako druhá; obě si s s sebou nesou vlastní život a svoje vlastní zranění, a obě se v dnešnim světě neomezenejch možností snažej najít svoje místo. Uchvátila mě skvělá kombinace vizuálu, obsahu a hudby - třeba při scéně v posilovně, kam vejde Tracy a předcvičující Brooke jí pozdraví "Hey, baby Tracy!" je tak úžasně snová a uhrančivá, tak magicky to rytmem i melodií zapadá do tý znějící hudby, že takovejhle wow moment jsem ve filmu dlouho nezažil. To tempo skvělejch a zábavnejch dialogů bylo tak neuvěřitelný a některý ty scény tak krásně andersonovsky WTF, že dívat se na film pro mě bylo něco úžasnýho - a celá vrcholící scéna v domě Mamie-Claire se všema těma agendičkama každýho z přítomnejch /furt něco k jídlu somrující kluk, jeho podezřívavá a žárlící přítelkyně, na manžela čekající Číňanka.../ a s celou svou gradací byla naprosto dechberoucí a neuveřitelně silná. Za mě je Mistress America nebejvale zajímavym filmem trefující se do současný mladý generace - tak zajímavym, že se na něj rozhodně chci někdy podívat znovu. Za mě zatim mezi 4 a 5* a jestli i z dalšího zhlídnutí budu takhle nadšenej, s pátou váhat nebudu. / Skvělej koment má Matty. // "Občas mám fakt pocit, že jsem ze všech nejchytřejší a nejlepší. Teda pokud nejde o matiku a přírodní vědy nebo o východ a západ... Ale ve všem ostatním. A kdybych pořešila vizáž, byla bych i nejkrásnější ženská na světě." / "Mám pocit, že jsem nemocná. A nevím, jestli má moje choroba jméno. Akorát sedím a zírám celou věčnost na internet nebo na televizi a akorát se snažím to už nedělat. A pak lžu, co všechno jsem dělala. Pak mě něco tak nadchne, že mě to nadšení naprosto dostane a já nemůžu spát nebo něco dělat. A všechno mi připadá naprosto skvělý, akorát nemůžu přijít na to, jak mám v tomhle světě fungovat. Kéž bychom žili za feudalismu, aby bylo naše místo neměnný. Ať už jsi byla král nebo sedlák, musela jsi s tím být smířená." / "Díky Meadow byly tlusté bohaté ženy míň tlusté a blbé bohaté děti míň blbé a nemožní bohatí muži míň nemožní. A strašně si přála být na druhé straně: být tlustá a blbá a nemožná a bohatá. Co jí ale vůbec nedocházelo, co jí docházelo ještě míň než fakt, že žádnou restauraci mít nebude, bylo to, že ostatní lidi nebyli ve srovnání s ní nic. Jako by byli sirkou a ona vatrou. Byla poslední kovboj, plná romantiky a neúspěchu. Svět se měnil, a lidé jako ona už v něm neměli místo. Být světlem naděje pro méně důležité lidi může být velmi osamělé." () (méně) (více)

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama