Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia Special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Tak, a je to tady. Dnes jsem byl svědky toho nejslabšího speciálu ze všech, který je ale ve výsledku stále velmi nadprůměrný. Nahranost situací už z toho není tak cítit (což je dobře), ale co je cítit, je to, že je tady zároveň i nějak méně vtipu (ale zábavné to rozhodně je). SKvělých scén je tu spousta - přejezd přes most tam a zpátky, přejezd přes řeku na náklaďácích, Clarkson hrající si na Butche (zejména u jeho rodného domu, kde jezdí autem kolem dokola), nebo Hammondovi věčné opravy. Naopak co působilo přehnaně, to bylo vylodění z trajektu, sice autentické, ale nepůsobilo to tak, jak nejspíš mělo. Ale ten konec, nečekaný pro všechny, nejvíc ukázal přechod mezi humorem (zhruba hodina a tři čtvrtě) a něčím hodně vážným, co není sranda (zhruba posledních dvacet minut). Vím, že za to ti šedivějící a stárnoucí pánové nemohou, ale i tohle přispělo k tomu, že je to nejslabší speciál. Mě to bavilo, ale mrzí mě, že musím dát jen čtyři, protože plný počet hvězd si tento speciál tentokrát opravdu nezaslouží a v porovnání například s Barmou nebo honbou za pramenem Nilu je to opravdu docela velký pokles, takže tomu dám 75%, neboť vtip tomu neschází, i když dochází. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Oproti starým speciálům musím říct, že mě zklamal výběr aut. V8 a co jako? Z toho se máme posadit na zadek? Kdyby si chlapi namísto toho vybrali pickupy, dodávky nebo třeba auta z východního bloku, byl by tam určitě větší prostor pro legraci než když si vyberou nadupaný sporťáky. Přestože bych řekl, že nepřízní osudu bylo dost a obtížný terén se taky nějaký našel, spektakulárních rozměrů speciálů z Botswany či z Indie to nedosahovalo. Když si James zlomil tři žebra a přesto natáčel dál, tušil jsem za tím nemilosrdnou smlouvu s BBC, tudíž to James musel přetrpět i za cenu toho, že zbytek filmu svým bolestínským nasráním poněkud kazil. Dramatizace konce, kdy po nich Argentinci hodí pár vajíček a šutrů, byla dle mýho zbytečná a zasadila humornému žánru svou stylizovanou dokumentární vážností dost velkou ránu. ()

Reklama

Novom 

všechny recenze uživatele

Být to díl jako takový, tak by se člověk nejspíš velice pobavil, protože by zmizela polovina z celé délky a tím by se zrušily i nějaké slabší části. Chvílemi mi to připomínalo Trabantem až na konec světa, na čemž není ani nic zvláštního, když jeli stejnou krajinou s obdobnými křápy, akorát ti s trabanty jsou o něco víc hardcore hráči. Našlo se tu i pár opravdu vtipných momentek, především ta část s bobry, v tu chvíli jsem si monitor poprskal od shora až dolů. :-D Závěr celé epizody je takový zvláštní, člověk sice chápe, že se lidem zabrání země Británií asi nelíbí, ale vybíjet si podobným stylem na filmařích, potažmo ještě na komediálním pořadu? Obdobná zahleděnost, jako byla v díle z USA, tam je taky napadli místní fanatici bezmozci. 4hvězdičky, bavil jsem se, ale na jiné speciály to nemá, kupříkladu Vietnam byl boží. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní přes tisíc kilometrů dlouhá jízda přes nejjižnější části Jižní Ameriky mně neskutečně bavila. A i když podařená trojka má za sebou skutečně obří štáb (což divák neplánovaně uvidí na konci) a i když ne všechny ,,nehody"" se staly opravdu náhle, klobouk dolů před tímto filmem, protože to natáčení muselo být náročné samo o sobě vzhledem k odlehlosti a náročnosti terénu. No a co s tím koncem? Jeremy je provokatér, to se ví. Nejednou naprdnul Frantíky i Němce a tak se dalo čekat, že v Argentině nebude vystupovat jako řádný turista... Ta SPZ byla provokace, o tom žádná, každopádně reakce byla fakt drsná a přímo úměrná temperamentu místních :-) ! Za mně je to samozřejmě za 5 rychlostí! * * * * * ()

Bonaparte. 

všechny recenze uživatele

U minulého dílu jsem označil za nejlepší scénu jízdu na koních. Tentokrát to bude asi stejné. I přes to, že je to 5 sekundová tragikomedie v podání Jamese. Bohužel to podstatné z celého speciálu se nekonalo a zřejmě i nedostatek materiálu dělá z Patagonie jeden z těch horších speciálů, obzvláště po tak výborných předešlých tripech v Africe nebo Barmě. Bohužel i v Argentině je spousta hloupých lidí. Na druhou stranu jsme také viděli něco co nebylo ve scénáři a šlo o 100% autentičnost, což je věc kterou v Top Gearu postrádám už více sérií. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • V sedmém díle 22. série Top Gear (od r. 1978) James May při tréninku ralley zmíní, aby byl jeho instruktor opatrný, neboť má nepříjemné zranění zad. Tím myslí zranění způsobené právě v tomto speciálu. (P. J. D.)
  • Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)

Reklama

Reklama