Režie:
Gee Malik LintonScénář:
Gee Malik LintonKamera:
Trevor ForrestHudba:
Carlos José AlvarezHrají:
Ana de Armas, Keanu Reeves, Mira Sorvino, Christopher McDonald, Danny Hoch, Big Daddy Kane, Jeanette Dilone, Andrea Lynn Green, Michael Rispoli, Andrew Polk (více)Obsahy(2)
Dívka Isabela žije v rodině svého přítele Joseho, který je právě v bojové misi v Iráku. Jednoho večera se Isabela vypraví s bratrem svého přítele, Manuelem, a jeho dívkou do místního klubu za zábavou. Isabela se však rozhodne odejít dřív. Manuel Isabelu doprovodí až k metru, kde ji ale samotnou nechá čekat na vlak. Isabela uvidí jakéhosi podivného albína, který stojí ve vzduchu, a pak odjede metrem. Isabela je přesvědčena, že viděla anděla. O několik hodin později na téže stanici metra vyšetřuje detektiv Galban vraždu svého bývalého kolegy, detektiva Galwaye. Tomu někdo vbodl nůž do zad a shodil ho do kolejiště, kde ho přejel vlak. Galban najde u mrtvého fotoaparát a na nástupišti ztracený prsten a ulomený dámský podpatek. Je to ten samý podpatek, který Isabela zlomila, když uviděla „anděla“. Také prsten patří Isabele. Galban se chytí jediné stopy, kterou má, fotek z fotoaparátu mrtvého. Na nich je Isabela a Manuel. Předtím však ještě najde informátora mrtvého detektiva a pod pohrůžkou zastřelením se z něho snaží dostat nějakou informaci. Informátor nic neví, a tak Galban odejde s nepořízenou. Jeho podezření, že je na správné stopě, však potvrdí následná vražda informátora, ze kterého Galban nic nedostal, a informátorovy ženy. Galban nechá zadržet alespoň místního šéfa drogových dealerů, Jonathana Blacka Jonese. Ten však tvrdí, že s vraždou nemá nic společného, a Galban proti němu nemá žádné důkazy. Zatím se Isabela, která je velmi nábožensky založena, dozvídá, že její přítel v Iráku padl. Isabela je v šoku, i z tohoto důvodu se ve školce, kde pracuje, snaží pomoci malé holčičce Elise, která pochází z problematické rodiny. Zanedlouho Isabela zjistí, že je těhotná. Protože se však s přítelem Josem už dlouho neviděla, je přesvědčena, že na ni sestoupil Duch svatý a stal se zázrak. Galban čelí tlaku svého velitele, aby vyšetřování případu svého kolegy nechal být. Objevují se informace, že mrtvý detektiv vydíral dealery a to by mohlo ohrozit vdovin důchod po mrtvém. Jenže skutečného vraha mrtvého detektiva hledá i Jonathan Black Jones. Ten dojde k přesvědčení, že vrahem je Manuel, a snaží se ho donutit, aby se policistům přiznal. Manuel to ale odmítá... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (55)
V podstatě mi Tuax vzal všechna slova z huby, ale i tak napíšu pár vět. ■ Daughter of God je především drama a krimi/detektivní je až na druhém místě, i když to tak zprvu nevypadá. Mám rád filmy, u kterých musí člověk přemýšlet. Tento jím sice je, ale vše je do sebe tak zvláštně zakomponováno a efekt Šestého smyslu sice přijde v tu správnou chvíli, ale poněkud moc rychle a pak je de facto konec, kdyby byl ten konec trošičku více rozveden, tak bych byl spokojen. Na druhou stranu se mi líbilo, že je zde několik alegorií a režisér nechává diváka si utvářet své vlastní konspirace... ■ Trochu jsem s napětím očekával, že se z tohoto filmu vyklube podobná pecka jako Bright, náznaky tu byly. Pak mě napadaly myšlenky na Konec světa, ale i ty byly mylné. ■ Považuju Daughter of God za ztrátu času? Nikoliv! Za zklamání? Bohužel trochu ano. Ještě ani teď nevím, jaké tomuto filmu udělím hodnocení. Podobné dilema jsem řešil po zhlédnutí Inishiêshon rabu. ■ Jednoznačným tahounem celého filmu je Ana Celia de ARMAS. Jako postava i jako herečka. Všichni ostatní jsou upozaděni. V první třetině jsem to vůbec nechápal, ale pak bylo již zcela evidentní, že hlavní postavou celého příběhu je právě Isabel. ■ Chápu, že se mnohým tento film nelíbí a že jim přijde nudný. Mně nudný nepřišel... ◢ ■ ◣ (R) [74/100] ■ (K) [77/100] ■ (V) [66/100] ■ (H) Ana Celia de ARMAS CASO [90/100] ● Keanu Charles REEVES [60/100] ● Sandy TEJADA [55/100] ● Mira Katherine SORVINO [49/100] ● Jeanette DILONE [52/100] ■ (♫) [60/100] ■ (E) End of Days (1999) ● Bright (2017) ● Street Kings (2008) ● HomeSick (2015) ● Stigmata (1999) ● The Sixth Sense (1999) ● Tiempo sin aire (2015) ● Inishiêshon rabu (2015) ● Training Day (2001) ● Keane (2004) ● The Accused (1988) ● Without Name (2016) ● Paha maa (2005) ● Safe Haven (2013) ● Min så kallade pappa (2014) ● Reprise (2006) ● Blind (2014) ■ (Č) 1 ■ (P) [Středa, 30-V-2018; 19:50] [1080p] ϿϾ [PZ-cz] [71/100] ■ (CSFD) Tuax ● Cybersilvest ■ (C) [71/100] ()
Najhorší Reevesov film od Reťazovej reakcie. Snové, nadprirodzené úkazy sú natoľko WTF, že zrejme i menej chápavému divákovi musí byť skôr alebo aspoň neskôr jasné, že sa naňho šije búda a na konci príde nečakaný twist. A veruže príde. Problém je v dvoch veciach. Prvá: prvých 90% filmu je neznesiteľných, v lepšom prípade krajne nudných, čudných, nezáživných a o ničom, takže ani najgeniálnejšia pointa sveta by ich, zrejme, spätne nespasila. Druhá: použitá pointa nie je najgeniálnejšia na svete. Od istej chvíle je jasné, že hrdinka má haluze a „interdimenzionálne stretnutia“ (s inak báječne nalíčenými a namaskovanými exotmi) sú obranným mechanizmom jej psychiky voči niečomu fakt príšernému, čo zažila. Proste ruky preč vážení. Ruky preč. ()
No to je teda veledílo. Film o dvou liniích, kriminální a podivně náboženské, které de facto nemají nic společného, pokud nepočítám to, že jsou obě podobně nezáživné. Keanu Reeves asi tušil, že se upsal naprosté hovadině, a podle toho jeho výkon vypadal a tak jediným pozitivem byla Ana de Armas, ale ta to mohla těžko vytrhnout. Ztráta času. 15% ()
Režisér byl tak trochu mimo, když natočil snímek, kterej má 102 minut a hodil do něho tolik zbytečného materiálu, přičemž by z toho byl nádherný kraťas v délce 30 minut. 33% procent filmu sice nesluší, ale takových 50% by si určitě zasloužil. Snímek do sebe ze začátku špatně zapadá a to mu nejvíc škodí, naopak dobrou věcí je, že se to na konci snaží zachránit a vysype na nás poměrně originální nápad na zakončení filmu. Reevs hraje celkem deprimující roli detektiva Galbana, kterej je zníčenej životem a po smrti (spoiler) sexuálně znásilňujícího parťáka a syna nikoho nemá (upřímně se mi tam po roli Johna Wicka a Matrixu vůbec nehodil a mohl ho nahradit klidně nějaký začátečník). Ana de Armas (Isabel) hraje zase docela opačně zajímavou roli, která je ze začátku víceméně šťastná, ale nakonec zjistí, že udělala něco, o čem ani nevěděla. Je to celkem zajímavý "vesmírný" trip do neznáma u kterýho si budete říkat "kurva, co jsem to právě viděl za film" a právě proto je to tolik procent kolik tu je. Celkem mě to bavilo jenom mi vadilo to zbytečné natahování snímku. U podobných filmů jako je tento je zapotřebí najít tu onou "temnou" stránku a co se nám vlastně scénárista (v tomhle případě i režisér) snažil/dokázal říci. 55% ()
Opäť si budem pripadať ako oplan, nedorobok, pokušiteľ, naháňač či niečo také, ale ten bod, hviezda je za Anu de Armas, z ktorej by som urobil asi 700 záberov na prvý krát (pre archívne účely, pre ministerstvo samozrejme). Dobre nasvietená, s fenomenálnym účesom a emotívnym hraním. Ostatné je šok. Nemá význam plávať proti prúdu a tvrdiť, že film je úderný, kvasný, nabitý porciami mysteriózna a serióznej krimi. Ohromná nuda nekončiacich rozmerov, kde dve dejové línie sú úplne nezávislé a nepretnú sa osudovo ako u Innaritua. Krimi v podstate ani nevedie nikam, aspoň tá nábožnosť sa v poslednej 5-10 minútovke mení na rozuzlenie. Ináč slabota, bez hudby, zvuku, strihu, kamery, réžie. Ten si naložil na plecia veľké sústo, ktoré nemohol ustáť. Nevedno odkiaľ všetko prišlo a nevedno kam smeruje. Nútenie, a to silové, kazí radosť z filmu. Všetko bez vysvetlenia, vyšumené do totálneho prázdna. Márna útecha. Ten záblesk dobrej idey tam je, námet nemusel byť zlý, len jeho bezduché spracovanie. Film v položke zabudnutia. (videné 18.04.2016, BDrip) ()
Reklama