Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na trámu podkrovního bytu je nalezena oběšená dívka, v době smrti sotva patnáctiletá. Pitva odhalí stopy po nedávném mnohačetném sexuálním styku, a kromě toho vyloučí sebevraždu, dívce totiž někdo do oprátky pomohl. Během rekonstrukce na místě činu policie zachytí fotografa, jenž ze střechy protějšího domu svým objektivem zachytil možná poslední okamžiky života nešťastnice. Chlapec, který je na fotografiích identifikován, však podle všeho nebyl jediným dívčiným milencem, a kromě toho má na dobu vraždy dokonalé alibi. Inspektor Silvestri a prokurátorka Vittoria Stori jen nesnadno rozkrývají indicie spletitého případu - zmasakrované tělo v kufru auta, magnetofonové nahrávky schůzek klientů s nezletilými prostitutkami, šíleného muže na motorce vraždícího řeznickým sekáčkem… (dopitak)

(více)

Recenze (30)

giallo 

všechny recenze uživatele

Tvrdé, akční, rychlé a především nekompromisní giallo se ukrývá v La Polizia chiede aiuto. Že i takové může být giallo? Inu v Dallamově podání může, když se krásně spojí italským akčním thrillerem, tzv. poliziescem. Film je prostředním bodem "giallo school girl trilogy", do které dále patří Cosa avete fatto a Solange? (režie Dallamano) a Enigma rosso (scénář Dallamano). Tvůrci tak diváka opět zavádí mezi mladé školní dívky, které jsou tentokrát znásilňovány a mučeny. Když celá kauza začíná vyplouvat na povrch oběšením jedné z nich, na scénu je povolán maskovaný zabiják, který musí uklidit všechny stopy. Proti němu stojí dvojce ostřílených vyšetřovatelů a nejem ji půjde o život....Jak už bylo zmíněno v úvodu mého komentáře, tohle giallo je velmi odlišné od jiných. Je velmi akční, obsahuje spostu brutálních scén (naháněčka v garážích je památná) a poctivých honiček. Tempo vyprávění příběhu je velmi rychlé a podporované Ciprianiho úderným doprovodem. Tvůrcům tak vzhledem k délce filmu nezbývá moc času na vykreslování atmosféry, jak je u gialla zvykem. To ale nemusí být pro každého mínusem. Škoda jen slabšího finále, jinak jde ale o výborný film své doby, který znamenal malou revoluci v žánru (jasná inspirace pro Morte sospetta di una minorenne nebo A tutte le auto della polizia a mnoho dalších). ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Mix gialla a poliziotteschi, kde ani jeden ze subžánrů nehraje první housle. Začátek s oběšenou figurínou mne trochu vyděsil, a to jsem z italských filmů zvyklý na ledacos, výjimkou není ani dýchání mrtvých obětí.  Naštěstí tenhle  úlet byl vlastně jedinou výjimkou v jinak co do  brutality mírně nadprůměrného snímku, jemuž na naléhavosti přidává i hnusné téma zneužívání mladistvých. Nechybí ani tradiční výpověď o prohnilosti státní moci.  Několik podivností mi však trochu kazilo zážitek.  Mezi inspektorem Silvestrim a prokurátorkou Storiovou se zdá, že zajiskří, ale tuhle divácky vděčnou linku nechá Dallamano nakonec naprosto stranou a krásné Giovanny Ralli se nedočkáme ani v nedbalkách. Útoky maskovaného vraha mají až zvláštní komický nádech, možná je to jeho postavou nebo pohybovými kreacemi, ale připadal jsem si jak na baletu. Kolísavé napětí a ne zrovna dokonalá atmosféra, u Italů jsem trošku namlsaný jiných forem.... ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Spíše žlutá kriminálka než čisté giallo začíná vraždou čtrnáctileté dívky, která patřila mezi mladistvé prostitutky. Pocházela ale z velmi bohaté rodiny a způsob, jak se k prostituci dostala, je poněkud komplikovanější. A pak je tu maskovaný vrah s rychlým sekáčkem na maso, co dělá pro ty nahoře špinavou práci. Divák se tedy dočká naporcované obětí, odseknutí části ruky i efektního záseku do krku. Jedna z nejnapínavějších scén se odehrává v podzemních garážích, hutná je automobilová honička. A co se stane s těmi nahoře? Nu, to asi nebyl a není jen problém Itálie... Naprosto úchvatný je soundtrack od klasika Ciprianiho, bez něhož by bylo napětí poloviční. Možná, že tahle kriminálka není úplně dokonalá, ale mně neobyčejně sedla. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Docela efektní thriller (giallo) s některými opravdu hrozivými scénami (které byly místy opravdu dost brutální a krvavé), zde ještě navíc v kombinaci z dalším specifickým taliánským subžánrem, poliziesco. O akci tu opravdu není nouze (památná je např. pronásledovací scéna). Film je tedy vším možným, nejen klasickým šablonovitým giallem, ale proč ne. Tajemný, do černé kůže oděný motorkář-zabiják se sekáčkem na maso, sympatický inspektor Claudio Cassinelli, pěkná napínavá scéna v suterénu garáží. Něco podobného jsme mohli vidět i v jiných známých giallo filmech, třeba od Martina, ale hlavně co mě na tomto filmu neuvěřitelně bralo, to byl vskutku nádherný, jemný, podmanivý a vcelku snadno zapamatovatelný Ciprianiho hudební doprovod (opravdová lahůdka). Zápory: Menší role pro Adorfa (škoda), finále mohlo být přece jen lépe propracovanější a ne tak urychlené, magnetofonové nahrávky mě taky moc nebraly, nicméně film byl opravdu napínavý a silný i třeba po vizuální stránce. Režisér Dallamano (já mu říkám Dalamánek) dříve působil jako kameraman a spolupracoval třeba i se Sergiem Leonem na jeho dvou prvních spaghetti westernech. Zde, ve svém druhém giallu (první "Cosa avete fatto a Solange?" bylo docela podobné), mě opět nezklamal, doporučeno nejen všem fandům. Komentář zde jako třetí v pořadí. Podobné filmy : "Cosa avete fatto a Solange?" a "Enigma rosso" (oba dva filmy společně s tímto, tvoří známou schoolgirl giallo trilogii) ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Výborný film viděný v angličtině se slovenskými titulky (které vůbec neodpovídaly tomu, co bylo v anglickém dabingu vyprávěno, ale podle všeho seděly spíše na původní italskou stopu). Málokdy natrefíte na takhle napínavou a skvěle otempovanou, ale přitom zajímavou detektivku. Sadistické prvky sice strhávají zbytečnou pozornost, ale hlubší smysl příběhu (kritika politických špiček), pikantní námět s lolitkovskými prostitutkami a hlavně dokonale nesourodá ale současně ve všech scénách pasující hudba jsou tou nejlepší omluvou a zároveň pozvánkou. Milé překvapení a útok na TOP čtyřku dvanáctého měsíce. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama