Režie:
Robert HosseinKamera:
Henri PersinHudba:
André HosseinHrají:
Michèle Mercier, Robert Hossein, Guido Lollobrigida, Daniele Vargas, Serge Marquand, Ángel Álvarez, Béatrice Altariba, Pierre Collet, Ivano Staccioli (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Baladický western vzniklý v koprodukci Francie a Itálie se vyznačuje melancholií, minimálními dialogy, demytizací tradičního hrdiny-pistolníka a schématu pomsty. Rančeři rozvětvené rodiny Rogersovy oběsí sousedního farmáře Bena Caina. Jeho žena Marie, která se musela na smrt manžela dívat, se pak zcela zaměří na to, aby ho mohla pomstít. Pomáhá jí pistolník Manuel, který žije samotářsky v opuštěném „Městě duchů“, ale sám nepovažuje pomstu za správnou cestu, neboť ta „nese hořké plody pro všechny“. Protože však Marii miluje, rozhodne se jí pomoci uskutečnit její plán. Unesou Rogersovu dceru Johannu, ale ne vše se vyvíjí tak, jak naplánovali. Robert Hossein si nejen ve filmu zahrál jednu z hlavních rolí, ale zároveň ho i režíroval. Málokdo zaznamenal, že se v roce 1968 objevil ve slavném westernu Sergia Leoneho Tenkrát na západě jako jeden ze členů Frankovy bandy. Hossein svůj western, po všech stránkách ovlivněný stylem Leoneho westernů, svému učiteli věnoval. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (49)
Když byl Mariin muž Ben (Benito Stefanelli) při přepadení farmy rodiny Rogersovi oběšen, přísahá Maria (Michèle Mercier) nemilosrdnou pomstu. Použije při tom samotáře Manuela (Robert Hossein), jenž náhodou zachránil Rogersovi (Daniele Vargas) život jeho dětí, pročež požívá v rodině uznávaného statu... Krásná Angelika jako nemilosrdný anděl pomsty - ano, i toho se lze nadít v spaghetti westernech italsko-francouské produkce. ()
Minimalistický spaghetti western, který vlastně nepůsobí moc jako spaghetti western. Taky ho režíroval Francouz, Robert Hossein, který je u nás známý jako hrabě Peyrac z Angeliky, jejíž herecká představitelka se po jeho boku objeví i zde. Tentokrát to ale nebude žádná romantika, nýbrž těžká depka, v níž se toho příliš nenamluví a kde většinu děje (ať už společnou minulost postav, nebo důležité dějové obraty) budete muset vyčíst z tváří herců a jejich gest. Zajímavý experiment, který někdy funguje a někdy ne. Postavy tu ale bohužel nejsou natolik zajímavé, aby vás jejich chladný příběh o pomstě, v němž se hrdinové nechovají o moc lépe než padouši, dostatečně vtáhl. ()
Jednoduchý, málomluvný western, který si jde za pomstou, jako za klasickým motivem westernu. Nicméně solidní atmosféra díky dobrému prostředí a neméně dobré muzice, je zárukou toho, že tento film není ztráta času. Trošku to působí, jako když se chudý bratranec velkých spagetti westernů snaží dostat do popředí a pořád mu to nejde. Nicméně když už se vyloupne na povrch, vlastně to je docela příjemné překvapení. ()
Hodně zvláštní film. Tváří se to jako western, takový ten žánr Last Man Stand, ale vlastně klame tělem. Snaží se hodně vyprávět obrazem, atmosférou, hudbou, náladou, pohledy, což se mu překvapivě většinu stopáže daří. Na plátně jedou jen dva borci na koni, ale přesto to má v sobě něco, ten obraz, čím nutí dál se dívat. Jen jak tam házela těmi italskými černými smutečními šaty kolem sebe, nemohl jsem nevzpomenout na Slunce, seno, erotika a "Marcelo!", "Vincenzo!", "Amore mia!". A jinak tamta byla pěkný hajzl a měli ji kilnout hned, jak to šlo, mrchu. Tohle se nedělá. ()
Jednoduchá westernová báchorka o pomstě, která vlastně nenabízí nic extra, ale přesto mě na tu necelou hodinku a půl dokázala přikovat k obrazovce. Zásluhu na tom nesou především herci. Ne že by Mercier a Hossein předvedli nějaké dechberoucí výkony, ale to, jak je má člověk zaškatulkované v rolích Angeliky a Peyraca, bylo pro výsledek pozitivní. A plusem je i to, že film působí, jakoby ho točil ospalý Leone. A protože bdělý Leone je dokonalost sama, tak tohle je "jen" hodně dobré. 80% ()
Galerie (30)
Photo © Les Films Copernic
Reklama