Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Než se stal Eltonem Johnem, jmenoval se Reginald a byl to malý brýlatý oplácaný kluk, který si příliš nerozuměl s rodiči, zato s klavírem mu to šlo náramně. Zpočátku jen dělal křoví úspěšnějším muzikantům, jenže pak potkal svou nejspřízněnější duši, textaře Bernieho Taupina. Od tohoto setkání vedla strmá cesta na absolutní vrchol, možná až příliš rychlá na to, aby se dala zvládnout bez chlastu a drog. Ty pomáhaly zejména ve chvílích, kdy se Elton cítil sám, opuštěný a nemilovaný, což se mu stávalo prakticky pořád. Jenže když jste duší rocker i showman, tak se z každého srabu prostě vyzpíváte. (Cinemart)

(více)

Videa (15)

Trailer 5

Recenze (473)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Ak je dôsledkom prehnaného úspechu Bohemian Rhapsody, že sa bude točiť viac filmov ako toto, alebo The Dirt, tak odvolávam všetky hejty, ktoré som o tej limonáde narozprával. Úplná bomba. Crocodile Rock je spolu s Margaret Qualley na kapote v novom Tarantinovi, druhou najikonickejšou scénou roku 2019. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Nesmírně chytře a chytlavě stylizovaný skoro-muzikál, který představuje extravagantní osobnost Eltona Johna právě skrze svou pestrobarevnost a dějotvorné muzikálové vsuvky. Retrospektivní vyprávění z protialkoholní léčebny sice není kdovíjak originální rámec, ale vše je tentokrát dobře uchopené a skrze čím dál otevřenější Eltonovu zpověď si o něm divák skládá komplexní obrázek, který je samozřejmě v úplném finále oslavný, ale na rozdíl od Mercuryho portrétu v Bohemian Rhapsody se mu dá stoprocentně věřit - Rocketman totiž možná není kdovíjak nadstandardní a úžasný v řemeslu, avšak daří se mu citlivě a uvěřitelně vybalancovat mezi složitými motivy homosexuality, rodičovské nedůvěry či nelehkého údělu hvězdného statutu a nevyvolává v divákovi podezření, že ho jen vodí vesele za nos. Je to filmařina osobitá, a to je dobře. A Egerton je fakt dobrej. 80% ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek si vyjasněme dvě věci: Nejsem nějaký velký fanoušek hudby Eltona Johna a především...... odmítám v této recenzi srovnávat Rocketmana s Bohemian Rhapsody! Je to jednoduše proto, že Bohemian Rhapsody a Rocketman jsou hodně jiné filmy. V obou případech jde sice o životopisy dvou pěveckých legend, zatím co Bohemian Rhapsody je ale o Freddie Mercurym a jeho kapele Queen a jejich příběh doplňují jejich známé písničky, Rocketman vypráví Eltonu Johnovi a jeho písničky se ve filmu nejen zpívají, ale především se Johnovy písničky používají v rámci muzikálových čísel. Těch klasických muzikálových čísel kde je normální, že celý dav tančí a zpívá a po konci písně se celý dav začne chovat jako by se nezpívalo, dá se v něm zpívat se svou o 20-let mladší verzi a dějí se v nich věci, které by se reálně stát nemohli. Rocketman totiž ani nemá být biografií podobně jako Bohemian Rhapsody ale hudební fantazii, kterou zpěvák Elton John pravděpodobně jen tak jednoduše odvyprávět nemohl, protože si pravděpodobně většinu ze začátku své kariéry díky drogám a alkoholu jednoduše nepamatuje. Režíruje Dexter Fletcher, který po vyhazovu Bryana Singera dodělával Bohemian Rhapsody a předtím natočil Orla Eddieho ke kterému mám sice výrazné výhrady, jeho režie mě ale bavila a řekl jsem si, že k příběhu Eltona Johna by mohla sednout. V Orlu Eddiem si jinak hlavní roli zahrál Taron Egerton..... a Eltona Johna nehraje nikdo jiný než Taron Egerton! Byla to jistě dobrá zpráva v tom, že si režisér a hlavní hvězda budou sednout a nabídnou snad co nejlepší biopic, který se bude minimálně pokoušet vyrovnat Bohemian Rhapsody. Nejen Fletcherovi a především Egertonovi ale všem co se na filmu podíleli se musí sklopit klobouk dolů. Rocketman je totiž povedená biografická hudební show, která si jede ve výrazně odlišném typu vyprávění než je zvykem a je to na tom to pozitivní, protože raný začátek kariéry Eltona Johna rozhodně nebyl jednoduchý.... Trápí mě možná fakt, že co se týče Bohemian Rhapsody byl celý příběh Freddyho Mercuryho výrazně zajímavější a především Mercury umřel a tudíž byl jeho příběh zakončený a více díky tomu celé vyprávění Bohemian Rhapsody tak emocionálně fungovalo. To se u Rocketmana samosebou nemůže povést, protože Elton John je pořád naživu a při síle a tak se musí emoce těžit především z toho, že i když je John pořád naživu, vytrpěl si toho hodně a to už od dětství- Matka a otec o něj nejevili zájem, byl stydlivý, potýkal se svojí homosexualitou a ze začátku ani pořádně nevěděl jak se prosadit v showbyznysu a když se mu to konečně povedlo, další horská dráha jeho života začala.... Příběh Reggieho Dwighta se sice na první pohled nemusí zdát tak výrazně zajímavý jako příběh Farrokha Bulsary, ve skutečnosti je ale i celý Reggieho příběh v rámci příběhu neskutečná dráha plná životních nástrah a emoční nevyrovnanosti, které Reggie později utopil v drogách, chlastu a sexu. Film především pracuje s tím, že Elton John v skupinovém sezení doslova vypráví o tom jaký čůrák od roku 1975 byl a i když se nepoví v jakém roce John příběh vypráví, pravděpodobně to ale bude na konci 80. let. Zatím co Bohemian Rhapsody se ale celou dobu drželo reality (samosebou pár věcí není přesně věrné pravé historii), Rocketman si hraje s tím, že je mimo realitu a dít se může naprosto cokoliv. Díky tomu se objeví spoustu vizuálních prvků o kterých divák ví, že ve skutečnosti nedějí a vše je jenom v Johnově speciální hlavě, vše to ale funguje a perfektně utvrzuje atmosféru v daném vyprávění. Především choreografie spojená se singly Eltona Johna je perfektní, zvláště když se k tomu přidá i vše okolo včetně perfektního, PERFEKTNÍHO TARONA EGERTONA! Tarona Egortona mám rád už od prvních Kingsmanů a táhne nahoru i výrazně špatné filmy (poslední Robin Hood!) a věřil jsem, že se s rolí Eltona Johna silně popere. A já prostě v případě Egertona nemůžu nic jiného než chválit, chválit a zase chválit. Egerton nehraje Eltona Johna, protože se stal Eltonem Johnem. Všechny písně Eltona Johna dokonce ve filmu nazpíval sám, tedy něco úplně jiného než v případě Bohemian Rhapsody kde Rami Malek sázel na playback v podobě Queenovských hitovek. Poměřovat ale celkově jestli lepší herecký výkon podal Rami Malek nebo Taron Egerton je hodně tvrdý oříšek, herecký výkon Maleka byl možná ve finále přece jen trochu výraznější i tak byl ale Egerton perfektní a minimálně tu Oscarovou nominaci bych mu opravdu přál i když Akademie bohužel těžko udělí dvakrát za sebou Oscara v kategorii nejlepší herecký výkon v hlavní roli v podstatě za ,, úplně stejnou roli ´´. Také je Rocketman celý vulgarit, drog, pánského sexu a skvělého vypravěčského tempa. Nedivil bych se kdyby Elton John pravděpodobně na producentské židli některé části svého života výrazně změnil, hádám ale, že většina je pravdou a Elton John dost možná v Rocketmanovi ze svého života předvedl mnoho věcí o kterých předtím nikdy veřejně nemluvil. A nikdo by se mu za to neměl divit.... Skvěle natočená biografie, která je sice hodně utržena ze řetězů, na druhou stranu ale tak alespoň vizuálně ohromí a především vypravěčskou strukturou a výborným Egertonem v hlavní roli potěší. I když jsem na začátku řekl, že nebudu porovnávat, musím říct, že i když mám Bohemian Rhapsody přece jen o trochu radši (Live Aid finále Rocketman pochopitelně jen tak nepřekonal!), Rocketman je také skvělou biografii, která na to šla výrazně po svém a představila Johna Reida na rozdíl od Bohemian Rhapsody trochu v jiném světě. Jestli je jinak lepší John ,, Malíček,, Reid z Bohemian Rhapsody nebo John ,, Robb Stark´´ Reid z Rocketman je těžká otázka, jelikož s Reidem pracuje každý film jinak. Richard Madden mě ale pořád nepřestal bavit a společně s Jaimem Bellem jsou Egertonovi skvělými hereckými poskoky. PS: Jak jsem čekal tak ve filmu chybí Johnovy songy z Lvího krále (Circle of Life, Can You Feel the Love Tonight nebo I Just Can't Wait to Be King by prostě Disney neschválil i když je otázka jak práva na Johnovy songy k tomuhle filmu fungují), pokud ale Rocketman končí na konci 80. let dává to smysl, jelikož Lví král vznikl až v roce 1994. Crocodile Rock, Rocketmana nebo především duet Don't Go Breaking My Heart s Kiki Dee ve filmu jsou .... () (méně) (více)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Dexter Fletcher je mimojiné po Orlu Eddiem můj oblibený režisér, prošel si gangsterskou školou Guye Ritchieho a na jeho režijních počinech je to znát. Na Rakeťáka jsem se sice na rozdíl od Bohemian Rhapsody (paralely těchto dvou filmů se hledají snadno) těšil jen způle, přece jen, hitů Eltona Johna znám pouze několik. Nicméně jsem rád, že nastal takový rozmach hudebních filmů a v následujících letech se rád kouknu i na nějaké další. Tím spíše, když budou od Dextera Fletchera, který do klasického životopisu přidal několik neotřelých, ba-li až nadpřirozených prvků, a čistě po režijní stránce není tomu londýnskému rodákovi co vytknout. Taron Egerton mě podobnou rolí velmi překvapil, ale tvůrci samozřejmě dobře věděli, proč jej obsadili a nedivil bych se, kdyby si zazpíval i v nějakém příštím filmu. Úspěch filmu rozhodně tvůrcům přeji a jsem zvědav, jakou další hvězdu hudebního nebe si vyberou příště. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Srovnání s Bohemian Rhapsody se nabízí hned z první (uvedení do kin docela brzy po sobě, podobné hudební období, extravagantní osobitost a talent Freddieho i Eltona) a musím přiznat, že v konečném důsledku pro mě vyhrává Rocketman - je to nápaditější film, je zde mnohem důmyslněji pracováno s hudebnímy kousky, které jsou vsouvány do muzikálové fantasmagorie s prvky autobiografie a působí paradoxně mnohem autentičtějším a upřímnějším dojmem (i přes jejich fantasknost) - Rocketman navíc není tak komfortní a uhlazený jako snímek o Queenech - cesta peklem životního stylu sex drogy a rock'n'roll je zde mnohem intenzivnější, bolestnější a uvěřitelnější a o to víc si člověk užije závěrečnou katarzi, kdy se konečně všechno zlomí a nadejde cesta z podzemí znovu na povrch. Silný emocionální zážitek a naprostá hudební bomba. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (24)

  • Slavnostní premiéry na filmovém festivalu v Cannes, která se konala 16. května 2019, se přímo zúčastnil i samotný Elton John (ve filmu jej ztvárnil Taron Egerton), a to i se svým dvorním textařem Berniem Taupinem. Elton John seděl v kině vedle své filmové matky, kterou ve flimu ztvárnila herečka Bryce Dallas Howard. [Zdroj: Novinky.cz] (Posheidon)

Související novinky

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Třetí Sherlock Holmes našel režiséra

Třetí Sherlock Holmes našel režiséra

12.07.2019

Režisér dvou úspěšných hudebních biografií Rocketman a Bohemian Rhapsody (film přetočil a dodělal po Bryanu Singerovi) Dexter Fletcher byl vybrán pro režii třetího Sherlocka Holmese s Robertem… (více)

Godzilla zklamáním, Avengers dochází dech

Godzilla zklamáním, Avengers dochází dech

03.06.2019

Nová Godzilla II Král monster neoslnila ani kritiky, ani diváky. Přeplácaný blockbuster vydělal o prvním víkendu v Americe jen 49 milionů dolarů, což je obzvlášť smutné v porovnání s první Godzillou … (více)

Reklama

Reklama