Kamera:
Stéphane FontaineHudba:
Ludovico EinaudiHrají:
Omar Sy, Charlotte Gainsbourg, Tahar Rahim, Izïa Higelin, Issaka Sawadogo, Hélène Vincent, Christiane Millet, Jacqueline Jehanneuf, Liya Kebede (více)Obsahy(2)
Samba se do Francie přistěhoval před deseti lety ze Senegalu. Pracuje načerno v různých zaměstnáních a doufá, že brzy dostane povolení k trvalému pobytu. Jeho neradostná rutina se změní, když potká Alice – manažerku, která trpí syndromem vyhoření a dobrovolnickou prací se snaží dát svůj život zpátky dohromady. Brzy mezi nimi vznikne křehké pouto. Jejich vztah se však nesetkává s pochopením okolí: Sambův strýc synovce varuje, že jej žena opustí, jakmile bude psychicky zase v pořádku, a Aliciiny kolegyně jí zase vyčítají, že si od klienta neudržela profesionální odstup. (AČFK)
(více)Videa (4)
Recenze (137)
Tak většinu stopáže to bylo sice milé a vtipné, ovšem nudná a hluchá místa se tam rozhodně také našla. Nejvíc mi ovšem vadilo, že to nemělo absolutně propracovaný příběh (ani netuším, co vlastně byla zápletka). Závěr také nedostačující. Je to poměrně škoda, protože postavy byly fajn a měly potenciál. PS. Nedotknutelným to samozřejmě nesahá ani po kotníky. ()
Méně nesnesitelné než Nedotknutelní nejspíš i proto, že povrchnost a snobský humor jsou už tak silné, že tomu snad nikdo nebude cpát přesahy (aspoň doufám). Nahoru to táhnout především herci (Gainsbourgová!), kteří se ale tak soustředí na vyznění jednotlivých scének, že jejich postavám chybí celistvost. Není pak divu, že se nedaří budovat přesvědčivé vztahy mezi nimi. Krom momentů, kdy se hrdinové začali z nějakého důvodu na několik minut chovat jako retardované děti, aby byla legrace, to ale na té nejprimitivnější úrovni docela funguje i přes přestřelenou stopáž. ()
Bylo by legrační, kdyby to spíš nebylo k zoufání, jak zde někteří uživatelé hodnotí především způsob, jakým film zobrazuje uprchlíky a nikoliv film samotný. No, ve filmu nejsou ukázáni uprchlíci s rohy na hlavě a opásaní tikajícím pásem. Jsou to prostě lidi, kteří hledají naději na lepší život v nové zemi. _____ Docela dobře snímek vykresluje situaci lidí, kteří se pohybují mimo zákon, ale zároveň se bez jejich podřadné práce Francie už neobejde. Milostný motiv není nijak extra romantický, je takový ušmudlaný, přesto upřímný. Nehraje ale hlavní roli. Snímek je tvořen spíše střípky ze života imigrantů. Zde použitý obsah filmu je hodně nepřesný. /16. 8. 17./ ()
Francouzi mě stále nepřestávají udivovat, že ve skloubení komedie a běžného společenského problému jsou to mistři. Samba je dalším takovým dílem, které se tentokrát zaměřuje na problémy přistěhovalců a samotný problém líčí velice šikovně a reálně, navíc s dostatečnou dávkou výborného humoru. Lehce mě zarazil možná až moc vážný úvod, ale po zbytek filmu byla zábavná i dramatická část velice dobře zkombinována. /75%/ (Kino) ()
Dokud spolu Samba s Alicí nic neměli, tak se mi to líbilo víc. Nejen, že jsem z nich necítil žádnou vzájemnou chemii, že jsem jim ten vztah (??) vůbec nebyl schopen uvěřit, ale i ten film v určitou chvíli totálně ztratil grády. Nebyla to komedie, nebylo to drama, nebyla to pořádná love story, nebylo to nic. Přitom zhruba do poloviny mě to bavilo, pak to ale nabralo směr střemhlav do propasti zaslouženého, neodvratného zapomnění. ()
Reklama