Obsahy(1)
Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
Tak tohle bylo pro mne příjemné překvapení. V jistých kruzích dosti chválené Stvořeni pro lásku mne nezaujalo ani náhodou. Spíše mě úplně minulo významově i atmosférou. Ale dle mnohých nejlepší Kar-waiův nejlepší film - Chungking expres mě bavil od začátku do konce. Vcelku neobvyklý romantický film o nenaplněné lásce je o dvou nedávno opuštěných policistech, kteří jsou osamoceni a ne zcela ještě smířeni z toho, že je opustily přítelkyně. Jednoduchý dva vzájemně se lehce propojující příběhy, z nichž mě bavili oba. Jediné co bych vytkl, je možná to, že příběhy nemají obdobnou délku a druhý policajt dostal trochu (alespoň pro mě) zbytečně moc prostoru na úkor toho prvního. Snímek má skvělou atmosféru i boží soundtrack. A troufám si tvrdit, že na podruhé by mě to mohlo bavit snad i více. No uvidíme. Možná dám někdy znovu šanci i Stvořeni pro lásku. 8/10. ()
Kar-wai Wong se prostě nezapře, čekal jsem úplně něco jinýho, ale dostal sem v podstatě film, kterej svojí strukturou, atmosférou a působením značně připomíná jeho Stvořeni pro lásku a 2046, ostatně jeho dvorní herec Tony Leung je i tady a spolu s Kaneshirem a Faye Wong jsou skvělý. Je to dost pomale vyprávěný, má to zvláštní Wongovu atmosféru beznaděje, ale i naděje zároveň, těžko popsatelný, ale působivý, nicméně trošku mi u tohohle filmu vadí, že je v podstatě rozdělenej na dva příběhy, přičemž ten první je trošku v pozadí toho druhýho, kterej dostal víc prostru a víc vývoje a je uzavřenější. ()
Zajímavý snímek u kterého mi trochu vadí roztříštěnost obou jeho částí. Navíc první by se dala využít i lépe, než využita je. Film zaujme rozhodně vizuálním zpracováním, množstvím rozhovorů o ničem a strachem se dostat člověku někam blíž k srdci. Scéna z Amélie, tedy spíše odsud je vtipná, i když ta Améliovská mi přirostla k serdci více. Ale tak toto je přeci jen originál, možná... ()
Absolútna vizuálna a emotívna pecka. Film sledujúci dve odlišné dejové línie, ktoré majú podobné viac ako sa môže zdať ale každá je poňatá úplne iným spôsobom. ale spolu tvoria jeden absolútne bezchybný film. V prvom príbehu je všetko viacej roztrasené, viacej temnejšie a zo všadiaľ cítiť špinu mesta, v ktorom sa hlavný hrdinovia prechádzajú. Ich životy ako keby tvorili akýsi kontrast v prostredí v ktorom sa nachádzajú. Druhý je omnoho optimistickejší a viacej pôsobí ako typická východná lovestory - ktorá ma veľa podarených momentov a niektoré prvky z radosťou využíva na to aby sa divák viacej stotožnil s tým čo vidí. Scenár je bezchybný. Každá z postáv hovorí vo vetách, ktoré nie sú úplne všedné ale ktoré pôsobia uveriteľne. Herci prezentujú svoje emócie z ľahkosťou. Do popredia sa samozrejme dostáva dvojica hlavných predstaviteľov - Kaneshiro a Tony Leung a rovnako aj krátkovlasé pobláznené dievča - Faye Wong. Film, ktorý miesi západný štýl z tým východným. Prezentuje ľudskú samotu a náklonnosť. Nevyhýba sa ťažkým témam - pašovanie heroinu, vraždy, ale aj napriek tomu film nikdy neskĺzavá do iného žánru ako by mal. Je to film o vzťahoch a o meste, ktoré v živote hrdinov zohráva dôležitú úlohu, rovnako ako aj byty v ktorých žijú a ktoré odrážajú ich vnútro. Film, ktorý dokazuje Wong Kar - waiovú genialitu a filmársku zručnosť v každom jednom frame - e. ()
Kdyby to nebylo asijské, přišlo by mi to jako ten nejdivnější romantický film. Ale že je to asijské, tak je to vlastně úplně v pořádku a není na tom nic divného. Zvláštně propojené dva romantické příběhy, v zajímavých kulisách, s nádhernými ženami a naprosto skvěle vybranou hudbou. Jeden z těch filmů, který se vám hrozně líbí ale nedokážete o něm nic říct. ()
Galerie (74)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (22)
- Kar-wai Wong napísal postavu Brigitte Lin podľa Geny Rowlands vo filme Gloria (1980) a herečky Grety Garbo. (Bilkiz)
- Film bol natočený, zostrihaný a vydaný v čase, keď mal Kar-wai Wong prestávku od natáčania svojho eposu Ashes of Time (1994). (Bilkiz)
- Pieseň "California Dreaming" od Mamas and Papas sa objavuje v oboch príbehoch vo vzťahu k ženským protagonistkám. Vyjadruje ich túžbu odletieť do slnečných miest. Spájajú ich aj obrazové motívy ako obuv, tmavé okuliare a zábery, v ktorých obe snívajú. (Biopler)
Reklama