Režie:
Paul VerhoevenScénář:
David BirkeKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Anne DudleyHrají:
Isabelle Huppert, Anne Consigny, Virginie Efira, Christian Berkel, Laurent Lafitte, Jonas Bloquet, Charles Berling, Lucas Prisor, Vimala Pons (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Isabelle Huppert získala dve zo šestnástich nominácií na najvyššiu francúzsku filmovú cenu Cézar, z toho jednu za fantastický psychologický thriller Elle. V ňom sa život ľadovej kráľovnej Michèle, ktorá vedie prosperujúcu spoločnosť na výrobu videohier, obráti naruby, keď ju v jej luxusnej vile znásilní neznámy muž. Namiesto nahlásenia zločinu na polícii sa neochvejná Michèle vydá na vlastnú päsť vypátrať násilníka. V majstrovskom erotickom thrilleri Paula Verhoevena očakávajte sarkazmus, sociálnu kritiku, napätie a predovšetkým výkon Isabelle Huppert, ktorej bola úloha šitá na mieru. (HBO Max)
(více)Videa (5)
Recenze (229)
Tak nás chtěl starý lišák Verhoeven zase jednou šokovat - a jak jinak, než v žádoucím (a snad už i žádaném) trendu násilnicko-sexuální popkultury, dnes už zklasičtělé, nebojím se říct - jenže to se splet! My už se posunuli! On se totiž nikdo neděsí, naopak, hýří se zde superlativy - chytré, perverzní, nádhera, skvělé, osvěžující, postavy výjimečné... nikdo se nepozastaví nad zvráceností rodiny, nad naprostou absencí citů, nad ztrátou sebeúcty zaprodané heslu žít a užít, přes mrtvoly, třebas i ty vlastní... není divu, ono je to také k obdivu servírováno, snad až na asociaci s počítačovou hrou... nakonec, proč se pohoršovat nad realitou, která nás odráží ve virtuální zábavě, kde hodnotíme výbornou hratelnost, ohromující vizuál, skvělé ozvučení jakož i úrovně zvrhlostí, když se nikdo nezeptá - co to vůbec hraju? A hlavně - proč vlastně?? Tak si teď lámu hlavu, jaké ponaučení z filmu plyne, protože pardon, pobavení neberu, možná výstraha váženým občanům, praktikujícím katolíkům zvlášť; ne aby vás někdy napadlo vyvraždit půl ulice, protože pak půjdete bručet, z vaší dcery se stane amorální, nadržená mrcha, z vaší ženy "věčně mladé" monstrum, z vnuka vyschízovanej hlupák a z pravnuka černoch... ale stejně, úplně nejvíc nejhorší úchyl je ten, co má na zahradě kýčovitý betlém v životní velikosti, to abyste ho nepřehlídli (ten betlém). O výkonu Isabelle Huppert se snad ani nebudu rozepisovat, i přesto, že se na ni ráda dívám, mě po předchozích zkušenostech její poloha (herecká, i ty ostatní) nijak zvlášť nepřekvapuje, spíš podléhám pokušení myslet si, že odehrává samu sebe, i tak ale byla tím nejlepším, co mi bylo nabídnuto. ()
Toto je typicky Verhoeven. Drsný thriller, ktorý si neberie servítku pred ústa. Je pravda, že Paul natočil v minulosti aj lepšie filmy. No aj v pokročilom veku, vie dodať niečo ako slabšiu verziu Základného inštinktu. Atmosféra, či zaujímavý príbeh nechýba a herci sú taktiež výborný, obzvlášť Isabelle Huppert, ktorá si tých niekoľko ocenení pravom zaslúži. 80% - 4* ()
Kokos, vôbec neviem, čo si o tom mám myslieť. Paula Verhoevena poznám asi sto rokov, ale toto je niečo úplne iné, než na čo som od neho zvyknutý. Jasné, chápem, na staré kolená odišiel z Hollywoodu a vo francúzsko-belgicko-nemeckej koprodukcii nakrútil mierne kontroverznú, ale v zásade inak veľmi civilnú a komornú drámu s pár trilerovými okamžikmi, ktoré sú však (schválne?) veľmi zvláštne nakrútené, čiže sa nedá povedať, že by šlo o čistý triler. Ale to bez výraznejšieho spoilerovania nejde vysvetliť. Hlavná hrdinka má otca v base, lebo bol sériovým vrahom – a to je len špička ľadovca. Scenár je dosť zaujímavý a zamotaný, ale pritom prehľadný a keď sa to tak vezme, tak svojím spôsobom zároveň jednoduchý a priamočiary. Je tam pár sexuálnych a gore momentov, ktoré sú explicitné, ale kto pozná Paulove vrcholné diela, tak bude sklamaný, pretože je to oproti jeho najškandalóznejším snímkam veeeľmi krotká záležitosť. Asi chápem divákov, ktorí budú nadšení a dajú 80%, ale ja som sa síce nenudil, ale už to nikdy viac nechcem vidieť. A je to strašne dlhé. Takže 50%. Sorry, Paul. Ale ty to určite pochopíš. ()
,,STUD NENÍ DOSTATEČNĚ SILNÁ EMOCE, ABY NÁS OD NĚČEHO ODRADILA“... /// Elle je emancipovaná MILFka, která jde s dobou. Zřejmě proto necejtí potřebu nahlásit zprznění ve vlastním domě (no… ještě má i jinej důvod, ale…). Verhoeven si s námi (zase konečně) hraje. Rozehrává (pomalu) vztahový drama, ve kterým nahlížíme do jejího soukromý. Aby to prej nebyla nuda (což ovšem není), pro jistotu přidává stalkera. Takovej sexem naplněnej kousek rušnýho života, kterej má (zase) vypovídat něco o duševním rozpoložení ženský duše. Sice je to víc dramatický než trhrillerový, ale mně se tenhle pohled „do nitra“ a pod sukni líbil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu "Oh...", kterou v roce 2012 napsal Philippe Djian, neznám. 2.) Chcu slyšet ten příběh o pánovi, kterej dělal dětem křížek na čele. 3.) Sousedka má furt rozbitou držku. 4.) Thx za titule „dragon-_-“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
To byl film jasně šitý na míru pro Isabelle Ruppert. Ta tyhle role zvládá naprosto skvěle a tady rovněž perlila. Sice jsem plně nepochopila, že to nechala dojít tak daleko, ale budiž, odborník nejsem a scénárista věděl určitě proč to finále takhle vyhrotil. Celou dobu jsem totiž čekala, jak to dopadne, takže tam moc odboček ani nemohlo být. Takových tématicky laděných filmů vidím poměrně málo, takže další důvod pro. Rozhodně je ta čtyřka spíš Isabellina než za scénář, ale ve výsledku se to propojí stejně dohromady. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (5)
- Oficiální vyslanec francouzské kinematografie na 89th Academy Awards 2017. (Hal_Moore)
- Režisér Paul Verhoeven se před natáčením učil Francouzštinu. Podle něj by francouzský film měl být zaplněn Francouzi. Jelikož se ji učil už jako malý, jazyk se naučil rychle. (Hal_Moore)
- Druhý film Paula Verhoevena, který soutěžil na filmovém festivalu Cannes. Tím prvním byl Základní instinkt. (Hal_Moore)
Reklama