Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Královský písař Janek (Matouš Ruml) a princezna Amálka (Monika Timková) myslí hlavně na různé legrácky a vylomeniny. Na hradě se chystá slavnost a vše se zdá zalité sluncem. Právě v tu chvíli se ale objeví temný mrak v podobě tří bohatých návštěvníků v čele s urozeným panem Dietrichem (M. Kramár). Podivná krádež jejich truhlice plné drahých kamenů, ze které je obviněn Janek, uvede události do pohybu. Janek, aby si zachránil život, musí zmizet. Amálka, jejíž ruku si nárokuje Dietrich jako náhradu za ukradený poklad, ho brzy následuje. Společně musí najít pravého viníka loupeže, jejíž kořeny sahají hluboko do minulosti, odhalit záhadu tajemného znamení na Dietrichově paži a napravit jednu dávnou křivdu. Přitom oba zjišťují, že jsou si čím dál tím bližší a láska na sebe nenechá dlouho čekat. Jenomže pronásledovatelé jsou jim v patách… (Česká televize)

(více)

Recenze (356)

Vitex 

všechny recenze uživatele

Nejslabší i nejsilnější stránkou tohoto snímku je scénář, resp. scénář je řemeslně čirá dekadence, ale námět mě zaujal tím, že je (připadlo mi to tak aspoň) vystavěn jako přehlídka praktik, jak se ve 20. a následujícím století vyráběly a vyrábějí státní převraty, včetně false-flag-operation a nutné do očí bijící laxnosti a pasivity obyvatelstva. Považuju to ale bohužel jen za šťastnou náhodu při slátávání děje (od slova "slátanina") a vlastní nadinterpretaci toho, co jsem od štědrovečerní tabule po očku sledoval. Přesto by to (z tohoto úhlu pohledu) stálo za remake. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Hodně sympatická pohádka, která se mimo jiné liší tím, že šerm v ní, vypadá více méně jako.. šerm (což rozhodně není pravidlo). A krom něj se tu furtén někam skáče nebo leze, prchá, či provádí jiné pokoniny a přitom to nevypadá nijak zvlášť blbě (no dobře, trochu přivřít bulvy asi potřeba je), navíc se podvedlo jak obsazení (titulní písař, zavilý űberpadouch), tak řemeslo a to fakt není na tv produkci málo. Krleš & howgh & vesmírná vydra s chapadly navždy. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

První vstup do nových pohádek se České televizi podařil tak nějak na půl. Tahle pohádka by nebyla vůbec špatná, kdyby místy nebyla hrozně rádoby kůl. Nejhorší snad byly ty střihy, kdy Matouš Ruml v pohádce poskakoval jak Jackie Chan v jeho nejakčnější komedii. Každopádně když tyhle momenty, které se snažily tuhle pohádku ozvláštnit, budu ignorovat, musím říct, že právě Matouš Ruml byl v pohádce super. Stejně tak Bartoška, Kramár nebo klasik Nárožný. Škoda jen, že Janák to s tím, že půjde s dobou, trošku přehnal. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Písaře je třeba naučit především, a to zdůrazňuji, kromě šermování, dělat salta o zeď, protože to při zapisování cizích myšlenek využije úplně nejvíc. Aspoň, že ten chlapík, který tedy má být písař, ač ho vidíme dělat ledacos kromě psaní, měl jisté kouzlo. Po všech těch chlapcích, do kterých se zamilovávaly princezny v posledních letech, je to docela osvěžující. Princezna je sice o půl hlavy větší než hlavní hrdina a její budoucí životní partner, ale, rovněž na rozdíl od mnoha princezen let předchozích a vlastně i letošních, je hezká a povšechně sympatická (jen ty její šperky, oko trpí, duše pláče). Zápletku s nepatřičně vydanou truhlicí si tvůrci vypůjčili ze staré kulisovky, připletli do toho miliontou variaci na téma "dávná vražda, snaha chopit se moci", co jsme viděli už třeba v Hrbáčovi, zázračné zachránění někoho, kdo nade vší pochybnost už měl být mrtvý jsme už také viděli tolikrát, že to je krutá zívačka. Někde dvacet let odložený rodič dá divákovi vzpomenout na "Jak vycvičit draka 2" (konečně chápu, proč nám ve škole bránili v opisování, u scenáristů to je opravdu trapas), když jsem u toho opisování. Udělej mi kocoura mi připomnělo těžký týden referenta Kubrta. Přesto tahle pohádka není nejhorší, co jsem viděla, a scenárista ani režisér nemusejí dělat ani čulibrka ani vozembouch, aby své diváky rozesmáli tam, kde je rozesmát plánovali. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Nepouštím se obvykle do polemizování s hodnocením ostatních, ale tohle je nespravedlivě oznámkovaná pohádka. Dá se jí jistě ledacos vytknout, ale rozhodně to byl pokus vybřednout z obvyklého skanzenového moru českých vánočních pohádek. ____ Námět i režie mají světlá i slabá místa. Osobně bych vinila spíše režii, která z toho mohla vytřískat víc, ale někdy prostě neumí vyprávět. Boj prchajícího písaře s vojenskou jednotkou v soutěsce je nepřesvědčivě podaný, protože je patrné, že takhle by prohrál. Svázání jednoho z padouchů v závěru je možné jen proto, že se trpně svázat nechá. ___ Jenomže cesta bažinami má atmosféru dramatu, až hororu. Princezna i písař se roztomile špičkují. Šermířské souboje (kromě toho v soutěsce) vypadají reálně a ne jako nacvičená choreografie. ______Akčnost pohádce vysloveně svědčí, když se hraje ve zdánlivém poklidu na hradě, přece jen z toho trčí česká pohádková tradice, která je svazující a otravná. Zase tady musí být nějaká legrační figurka (přihlouplý učitel Nárožného), král musí být laskavý a taky trochu trumbera (Bartoška v paruce, která by se hodila leda do muzikálu Cats). Výprava je dobrá (půjčená z jiného filmu), jinak je ale nedostatek peněz vidět v málopočetném komparsu, kdy hradní služebnictvo čítá maximálně dvacet lidí - taková chudoba film snižuje. ___ Motiv mohl být lepší, než jedna ztracená truhlice, kvůli které je v sázce celé království. To ještě podpoří dojem ubohosti a malosti říše. ___ Princezna Moniky Timkové se v hereckém projevu trochu hledá, ale písař Matouše Rumla má šarm, i když nemá klasickou krásu princů. ____ Tahle pohádka měla snahu, měla výborné momenty, ale nedotáhla je do konce. /26. 12. 14./ ()

Galerie (77)

Zajímavosti (10)

  • K záběrům hradu při scénách v okolí posloužil německý hrad Marksburg u města Braubach v Porýní. Královský hrad byl uměle dotvořen v grafickém studiu České televize. (Jozka7)
  • Interiéry se točily v Martinickém paláci v Praze, exteriéry pak například v Průrvě Ploučnice. Filmovalo se také na hradě Velhartice. Natáčení probíhalo v dubnu roku 2014. [Zdroj: Týdeník Televize] (M.B)
  • Režisér chtěl renesanční kostýmy, ale kostymérky zařadily film do baroka. Měly pro to lepší fundus. [Zdroj: ahaonline.cz] (SONY_)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno