Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželé Marek a Monika Šírovi se přestěhovali z Prahy na vesnici. Hodlali tady najít nejen lepší vzduch pro vlastního synka trpícího těžkým astmatem, ale i vstřícnější klima pro dva starší adoptované syny, kteří nezapřou svůj romský původ. Sen o svobodném "přírodním" prostoru však bere rychle za své, když postarší soused jejich syna Františka obviní z toho, že mu kamenem rozbil čelní sklo u auta. Vesničané nejsou k cizincům příliš vstřícní, soužití s otevřenou arogancí, která neskrývá chuť hnát svou kauzu až k soudu, však Šírovy dohání k neadekvátním reakcím. Marka a Moniku, odhodlané vybudovat rovnoprávné a láskyplné rodinné prostředí, navíc dovedou čas od času pořádně vytočit i samotní kluci. Mezi křehkým zázrakem lásky a strachem z nenapravitelných chyb se rodí rovnováha všedních dní. Střídmé komorní vyprávění nabízí otevřený pohled na otázky všednodenní tolerance a ekologie rodinného i společenského prostoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (156)

Colleague 

všechny recenze uživatele

Krásný film, který vystihuje českou morálku, občas skvělé hlášky, přesto jsem srašně zklamán. Mělo to nakročeno k něčemu mimořádnému, mohl to být první film, který krásně vystihuje český rasismus, ale ten potenciál úplně vyprchal. Takový film podle mě potřebuje nějaký závěr, ne jenom to, že adoptovat cikána je pěkná fuška. Např. adoptované děti mohli vrátit do dětského domova nebo aspoň rodiče mohli na konci pronést nějakou chytrou větu ve smyslu: "přeci každé dítě má právo na rodiče" nebo "nevzdáme to". Kniha podle které film vznikal (Rok kohouta) taky nějak skončila. Mrzí mi to, ze začátku to vypadalo na nový český kultovní film, pak ale začala místy pokulhávat režie a na konci i scénář a film se vrátil k šedému průměru (možná lehký nadprůměr abych byl přesný). ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Xenofobohemian Rhapsody. Každá z postav dostane několik desítek sekund trvající detail obličeje k vyjádření tichého emočního vypětí, prostředí je často snímáno z perspektivy ptáka, který se zastavil v letu a nebo požil a do toho rozverně hraje Jablkoň. Forma na sebe celkem zbytečně strhává pozornost a pro ten ze zkušeností čerpající příběh o rodičovském každodenním boji, co nelze vyhrát a nemůžete si dovolit prohrát, je jen koulí u nohy.. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Zdeněk Tyc přestal nudit (Žiletky) a natočil výpověď o xenofobii a rasové nesnášenlivosti, což je ožehavé téma, které se v českých filmech překvapivě zas tak často neobjevuje, ačkoliv je stále aktuální. Skvěle napsané dialogy, ruční kamera dodává filmu šmrnc autentičnosti. Navíc tak kvalitní herecké výkony se jen tak nevidí, jak ústřední dvojice (Trojan, fantastická Špalková), tak i dětských hereckých představitelů. Jenom ty přespříliš dloooooouhé detailní záběry tváří hlavních aktérů, jak vystřižené ze sovětských filmů, si mohl Tyc odpustit. A přestože poslední čtvrthodinu film notně ztrácí dech, výsledný dojem je velmi dobrý. ()

Marsik 

všechny recenze uživatele

Nebyl to vyloženě blbej film, akorát mi přišel dost slabej. Myslim si, že problematika Romů by se dala zfilmovat daleko lépe. Potom mě štvaly kolikrát ty dlouhé nic neříkající záběry, či točící se kamera okolo stolu. Ivan Trojan zahrál obstojně, ale celý film sám nemůže utáhnout. Film jako celek působí nemastně neslanně. Hodnotim to jako slabší průměr, tedy 45%. ()

PALINO 

všechny recenze uživatele

SMRADI Zděnka Tyca sú príjemným filmom o obyčajných ľuďoch a v tom je ich najväčšia krása. Z režisérskeho hľadiska pôsobia SMRADI viac ako dobre, Zděnek Tyc nám predvádza niekoľko zaujímavých filmárskych momentov, ako napr. niekoľkosekundové detailné zábery na tváre hlavných postáv, čím dokázal takmer dokonale vystihnúť ich pocity. Petra Špálková s Ivanom Trojanom dokážu rozžiariť každú scénu, v ktorej vystupujú a tak je v Trojanovom prípade veľkou hanbou, že tak dobrému hercovi nevedeli na Českom levovi ani správne napísať meno. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Autobusová zastávka nacházející se na návsi obce byla postavena pouze pro potřeby natáčení, Obě skutečné autobusové zastávky v obci totiž leží na hlavní silnici, která přes náves nevede. (ČSFD)
  • Petra Špalková (Šírová) ve filmu působí dojmem, že je mnohem starší, než v době natáčení ve skutečnosti byla: "Na tom jsme byli domluvení. Jednak tomu pomohlo chování a pak - úplně jsme odstranili líčení. Řasy mám namalované snad jen když jedu pro kluky do školy a přijedu z Prahy. Shodli jsme se, že nemáme rádi, jak hollywoodské herečky vždycky vstanou s tou učesanou hlavou a dokonalým make-upem, protože je to tak málo podobné životu... Navíc jsme chtěli, aby maminka Šírová byla psychicky i fyzicky krásná i ošklivá. Někdy je člověk zmačkanej a nezpůsobilej a někdy naopak duch tak krásně prosvítí tvář a pohyb... A to hledáte asi vždycky. Aby to v sobě mělo vzestup i pád, kouzlo i nepůvab. Aby to nebyla vymyšlenina, ale člověk." (NIRO)

Reklama

Reklama