Režie:
Lee Toland KriegerKamera:
David LanzenbergHudba:
Rob SimonsenHrají:
Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford, Ellen Burstyn, Kathy Baker, Amanda Crew, Lynda Boyd, Hugh Ross (vypravěč), Richard Harmon, Fulvio Cecere (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kdo z nás by nechtěl přestat stárnout? Ani ne třicetiletá Adaline havaruje se svým autem a stane se zázrak – nejen, že nehodu přežije, ale navíc už nikdy nezestárne ani o jediný den a žije dalších 80 let. Věčné mládí se však záhy projeví jako překážka v běžném životě. Adaline bezmocně sleduje, jak její dcera stárne, až je starší než Adaline. Dlouhodobě nemůže prožívat lásku a nakonec zůstává úplně sama. Po letech osamocení se v Adalině životě objevuje Ellis Jones (Michiel Huisman), do kterého se zamiluje. Vše vypadá idylicky, ale jen do okamžiku, než se Adaline setká s otcem svého přítele Williamem (Harrison Ford). William totiž v Adaline pozná dívku, kterou před lety miloval... (APK Cinema Service)
(více)Videa (25)
Recenze (591)
Po dlhej dobe zase jedna kvalitná romanťárna, ktorá nezapadá prachom a stane sa žánrovou referenciou, ako je dnes napríklad Zápisník jednej lásky. Audiovizuálne nádherná, až do mierneho gýču zahalená, ale dejovou kostrou sofistikovanšia a atmosférou osudovosti a neodvratného plynutia času ľudského života naplnená lovestory, ktorá vás chytí za srdce. “Sci-fi” prvok udalosti, ktorá je štartérom príbehu, nepôsobí rušivo, ale mu dodáva literárne snové kúzlo. S mladou Meryl Streep by sa film dostal ešte vyššie, ale Blake Lively je dostačujúca a svojou ženskou krehkosťou a krásou snímke dodáva správnu romantickú náplň. Dobrá rola pre Harrisona Forda dnes taktiež poteší. Takmer na plný počet hviezd. ()
Velice příjemný romantický film s nádechem magie a sympatickou Blake Lively. Zajímavý nápad, který se v počátku, díky výbornému vypravěči představí, dostává postupně větší a větší spád. Ovšem až po příchodu Harrisona Forda, jenž si zde střihl roli ušitou přesně na tělo, přichází ta pravá zápletka a strhující drama. Celkově zde není moc co vytknout, ale kromě poslední třetiny snímku, není ani moc co zapamatovatelného vypíchnout. /75%/ (Kino - Prom.) ()
Koukat se 112 minut na nádhernou Blake Lively - kterak nestárne byl pro mně zážitek. A jelikož roky šly kolem ní i móda, s úžasem jsem čubrněl jak jí sluší úplně stejně třicátkový či čtyřicátkový outfit stejně jako šedesátkový a soudobý... Pořád jsem tápal kde jsem jí viděl a pak mi to cvaklo! Mělčiny! Film, kterému opět sama kraluje, tentokráte v plavkách a snaží se odehnat hodně dotěrného žraloka kterýžto má na ni chuť. Žraloku se ovšem nelze divit, chápal jsem jej zcela a to nejsem mořský predátor. U filmu asi nejde úplně moc přemýšlet protože by pak efekt nadpřirozena splaskl. Někdo přirovnává Věčně mladou k Forrestovi, já bych ji spíše dějem přirovnal k Podivuhodnému případu Benjamina Buttona, byť se tam pochopitelně jednalo o cosi trochu jiného... Dovolím si tvrdit, že první co vás do očí praští je kamera. Mockrát jsem si to u filmu uvědomil jak si ji užívám, hlavně ty půdorysné pohledy na ulice... A také jsem si uvědomil po Tátově volze, že co tam nefungovalo, tady úplně podobné ano. Stále přemýšlím kde je ten rozdíl. Ty průlety s hudbou nad jedoucím autem, ty úsměvy hlavních hrdinek... Zatímco volha a pitvořící se Vilhelmová mne nechávala chladným, tady jsem si to užíval a ty úsměvy Blake byly vážně magické. Film jsem viděl s cz dabinkem a tomu koho napadlo namluvit hlavní hrdinku hlasem Jolany Smyčkové bych dal metál. Dědula Ford byl příjemným překvapením a vůbec to celé mi hodně sedlo. Dlouho, hodně dlouho jsem neviděl tak hezký mysteriózní a zároveň romantický film. K dokonalosti chyběl snad už jen krůček... Dávám tedy za 4 fotografie z různých období. * * * * ()
Nečekaně příjemná a netradiční romantika, která je možná až příliš pohádkově pojatá a motiv času není tak výrazný, jak se Blake Lively snaží předstírat, ale jako fanda romantiky to filmu nevyčítám (a dokonce jdu tak daleko, že budu Blake věřit, její stesk po vráskách, šedých vlasech a stárnutí). to mě spíš trochu mrzí lehce přepísklý princ, napsaný až moc sluníčkově a podle mustru klasické červené knihovny z počátku minulého století. A také nedostatek odvahy k zajímavějšímu závěru, jenž by vše dotáhl k dokonalosti. Jinak ovšem šlo, s výraznou pomocí Harrisona Forda, o příjemně strávené dvě hodinky. ()
"Všichni, kteří tě pronásledovali, jsou dávno mrtví." Tak i na ženy po stovce může přijít jaro. To je dobře, zejména když vypadají jako Adaline nebo její aliasy. Docela mne tedy rozesmálo, když jsem od filmu obdržel přednášku z fyziky, chemie a biologie o tom, proč přestala Adaline stárnout. Vždyť by se to mohlo stát každému z nás. Třeba Highlanderovi, ale ten to měl těžší, protože je divné, když mladému chlapovi umírají v náruči babičky. Avšak poměr starého chlapa s věčně mladou holkou se dá vždycky vysvětlit penězi. Ale o to tu nejde, protože tohle byl jeden z největších dojáků mého života a já jsem mu skočil na špek. Asi za to může ta chvíle, kdy Adaline spustila portugalsky, nebo možná když válela v té vědomostní hře, ale možná byla prostě jen jedním z nejkrásnějších věšáků na šaty a oblbla mě. Já ji to však odpustím, protože jsem si to užil. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (21)
- Pôvodný scenár J. Millsa Goodloea uvádzal ako dejisko filmu New York, ale autor neskôr zmenil miesto na San Francisco, pretože si myslel, že to má pre film vhodnejšiu atmosféru. (Arsenal83)
- Toto je druhý film, kde sa postava Michiela Huismana volá Ellis. Prvým bol Svetová vojna Z (2013). (Arsenal83)
- Anamorfné šošovky a minimálne použitie steadicamov boli použité na zabezpečenie väčšej autentickosti scén odohrávajúcich sa v 30., 40. a 50. rokoch 20. storočia. Ako inšpirácia pre dobový farebný tón a sýtosť poslúžili filmy Páni majú radšej blondínky (1953) a Ako sa vydať milionára (1953). (Arsenal83)
Reklama