Reklama

Reklama

Případ pro exorcistu

(seriál)
  • Česko Detektivové od Nejsvětější Trojice (neoficiální název) (více)

Epizody(3)

Obsahy(1)

Komisařka Výrová s kolegy vyšetřuje vraždu spojenou s rituálem vymítání ďábla... Série se pokouší o naplnění detektivního žánru inspirovaného britskou literární a filmovou tradicí. Režie první série se ujal Jan Hřebejk. Autoři přivádějí na televizní obrazovky neschematické a plastické postavy hlavních detektivů: majorky Výrové, nadporučíka Mráze a jejich kontroverzního šéfa plukovníka Vitouše... Případ pro exorcistu je nápaditě vyprávěný detektivní příběh se záhadou, rámovaný autentickým a realistickým vykreslením práce kriminalistů a okořeněný jemným humorem a ironií. „Případ pro Exorcistu mě zajímal hlavně proto, že jsem dosud žádnou detektivku nerežíroval. V současné době se jich točí opravdu hodně a laťka je nastavená vysoko, primárně zahraničními vzory. Jsem zvědavý, co se nám s tímto tématem podaří udělat, protože s výjimkou Nevinnosti jsme se s Petrem Jarchovským něčeho podobného ještě nedotkli," říká režisér Jan Hřebejk. (Česká televize)

(více)

Recenze (290)

type_B 

všechny recenze uživatele

Dívat se na to dá, ale ten poslední díl (první trilogie) byl hroznej gulásh, že. Přešel jsem počáteční podivnosti a užíval si charaktery postav, ale holt rozuzlení zápletky a vyřešení vraždy se musí umět. Střelba na konci druhého dílu působí zpětně jako trapná vějička, která má za cíl navnadit diváka na závěr - a ten je, jak jsem se zmínil, nejslabším článkem trilogie. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Těžko se dohadovat, zda si Honza Hřebejk uvědomuje, že i hra s žánrovými vzorci, byť by se blížila ke zřejmé parodii, o čemž v tomto případě nemůže být ani řeči, musí zůstat v prvé řadě detektivkou, jíž se i tím úmorně líným vyprávěním, navíc plným nekonečně dlouhých leteckých záběrů na absolutní nic, poplatným tomu nesmyslnému triptychu hodně vzdaluje.. Ani většina akce tentokrát nevypadá příliš dobře, a tak velmi podivný projekt s křečovitým finále, díky němuž začínám mít už pomalu a jistě plné zuby Petra Jarchovského, zachraňují sebejisté herecké výkony především Jana Budaře s Miroslavem Krobotem, který jako by vypadl z nějaké zdařilé britské krimisérie.. Naopak tentokrát rozhodně nemůžu souhlasit s Argensonem - Promiň, Pavle, musel jsem si rejpnout !! ;) - a jeho uznáními směrem ke Kláře Melíškové, která se mi zdá se svojí nejasnou představou o vlastní postavě úplně zoufalá.. ()

Reklama

jh666 

všechny recenze uživatele

Tuctová kriminálka, která má sice ucházející námět a ani to obsazení není nejhorší, ale režie a hlavně scénář tomu docela podkopávají nohy. Přesto se to dalo v pohodě zhlédnout, jelikož nám české televizní stanice v poslední servírují i o dost horší věci (Ordinace). Ale za toho "zmrtvýchvstalýho" policajta na konci jsem měl chuť to hodnocení ještě snížit. 50 % ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

3/3 Přepis stejnojmenné české detektivky Michala Sýkory z cyklu Detektivové od Nejsvětější trojice. Jednotlivé případy sleduju na přeskáčku a je mi jasné, že ty banální krimi situace odlišují prakticky jen dialogy mezi Melíškovou a Krobotem. Což je ale hodně málo, pokud je každý jeden případ rozpatlaný do třech epizod. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Buď točím Temný případ, nebo typickou českou fraškovitou bramboračku o neschopných policajtech, obojí zároveň je ale pro diváka smrtící koktejl. Nečetl jsem předlohu, ale zajímalo by mě, kde začíná Jarchovského scenáristický "vklad". Co se týče Březinovy hudby s odkazy na kdeco, je nejen otravná, ale i nevhodně nasazovaná a vyrábí drama tam, kde se vůbec nic neděje. Snaha dostat do toho podle zahraničních vzorů motiv nefunkční rodiny jednoho z kriminalistů zavání křečí. U prvního dílu jsem se permanentně smál, pak už jen sklesle seděl. Tak nic. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (14)

  • Kavárna, ve které se ve druhém díle setká vyšetřovatel Mráz (Stanislav Majer) se svou exmanželkou a dcerou, je olomoucké Café 87. (Charlizee)
  • I když podle literární předlohy se děj odehrává v Olomouci a nedaleké vesnici Štěpánov, především interiérové scény natáčeli filmaři z úsporných důvodů v Praze - například na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy nebo na patologii v pražském Karlíně. Vesnici Štěpánov nahradila obec Tursko dvacet kilometrů od Prahy. Městské exteriéry natáčeli přímo v Olomouci, aby vytvořili iluzi, že se celý příběh odehrává tam. Ve filmu se objeví Dolní a Horní náměstí, obchodní dům nebo silo v Polské ulici. (rakovnik)

Reklama

Reklama