Reklama

Reklama

Mafie a nejznámější drogová cesta, kdo se jí postaví – zaplatí... Marseille 1975. Pierre Michel přijíždí s celou rodinou do Marseille, protože byl jmenován vyšetřujícím soudcem pro potírání mafie, především jejich drogové činnosti. Michel se zaměřuje na tzv. Francouzskou spojku (French Connection – La French) organizaci, která zajišťovala největší a nejdůležitější drogovou trasu tehdejší doby, a Marseille byla jejím hlavní uzlem. Neohrožený Michel se postavil nedotknutelnému kmotrovi Gaëtanu Zampovi a brzy pochopil, že pokud chce dosáhnout výsledků, musí změnit své dosavadní metody... Film byl natočen podle skutečných událostí. Soudce Pierre Michel, dlužno poznamenat, stejně charismatický jako jeho filmový představitel, stačil za svou krátkou kariéru objevit a zničit šest drogových laboratoří a zatknout sedmdesát překupníků drog. Po soudci Francoisi Renaudovi, zavražděném v roce 1975 v Lyonu (jeho postava inspirovala režiséra Yvese Boisseta k natočení filmu Soudce zvaný Šerif) byl Pierre Michel druhým zavražděným soudcem, od doby okupace. Michel byl doslova popraven mafií v roce 1981, když jel na večeři se svou ženou a dcerami. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (80)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Štandardný drogový mafiánsky thriller, mierne nadpriemerný, so všetkým, čo k tomu patrí: drogy, násilie, policajti a prelievanie spravodlivosti medzi stranami. Dve hlavné postavy sudca a mafián sú vykreslené fakt dobre od začiatku až do konca. Nie je to typ filmu, pri ktorom by som nedýchal, ale napätie nechýba. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Francouzská spojka po francouzsku volně na motivy skutečných událostí kolem marseillské camorry. A to skrze poctivou kriminálku ze staré školy, která velmi důsledně buduje dualitu dvou hlavních protagonistů z opačných stran barikády. Jde to až tak daleko, že jsou i stejně stylizováni čili se v některých scénách lehce spletou a po celou stopáž platí "pokud má jeden minutu na plátně, tak jí v zápětí dostane i ten druhý". A jakkoli je to stylové řemeslo, tak z toho ke své vlastní škodě až příliš kouká, jak by to tuze moc chtělo patřit do stejného ranku jako klasiky Francouzská spojka, Nelítostný souboj či Americký gangster, aniž by to ovšem oplývalo jejich kvalitami. Což však ani v nejmenším neznamená, že by to i tak nebyla zdařilá kriminálka. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na slavný Friedkinův oscarový titul tenhle kousek přes nepopiratelnou snahu nemá a zdaleka nejen proto, že mu chybí charismatické trio Hackman, Rey a Scheider. Nicméně s Frankenheimerovým pokračováním z roku 1975 už srovnání snese. La French v žádném ohledu nepředstavuje něco novátorského, ale je natočený v duchu slavných tradic francouzské kriminální školy a nabízí osvědčený žánrový koktejl z prostředí organizovaného zločinu, zkorumpovaných policajtů a zaťatých idealistů z řadu justice i policejního sboru. Celkový dojem: 75 %. ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

9/10.Hodnotím tak vysoko že už jsem tak dlouho neviděla kvalitní gangsterku jako byla tahle.Režisér vymačkal z herců maximum.Nasadil proti sobě dva typově absolutně stejné herce což bylo jediné mínus.Byl to dosti rušivý element.Děj plný zvratů.Absence monstr scén které míří na diváka aby ho nějak ohromily.Kostýmy,rekvizity vše zapadalo do doby do které byl příběh zasazen. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Akysi francuzsky pokus o Francuzsku spojku, akurat Dujardin na mna neposobil ako Hekmen, neviem preco. proste som mu neveril ze sa energeticky pustil do rozbijania francuzsko - italskej mafie. Dobre ze sa riesil heroin, to posobilo na mna realne, aj dialogy dobre posobili ... kulisy na urovni, skoda ze v strede sa tempo dost zvolnilo a rezisersky to bolo dost odbite, natocene akokeby bez zaujmu, Jimenezov rezisersky rukopis ma teda nijak nezaujal : 66 % ()

Galerie (37)

Zajímavosti (3)

  • Okrem juhu Francúzska prebiehalo natáčanie filmu aj na Malte. Natáčalo sa od 26. augusta až do októbra 2013. (MikaelSVK)
  • Logo filmové společnosti Gaumont v úvodu filmu je to, které se používalo v sedmdesátých letech. Film je totiž do této doby zasazen. (Punisher)

Reklama

Reklama