VOD (2)
Obsahy(2)
Michael Stone se velmi úspěšně živí jako životní motivátor, tedy jako člověk, který i tomu největšímu smolaři vysvětlí, jak žít, aby se měl co nejlíp, byl v životě šťastný, úspěšný a spokojený. Michael umí poradit ostatním, ale ne sám sobě. Netuší, co si má počít. Právě přicestoval do Cincinnati, kde má pozitivně motivovat účastníky kongresu pro pracovníky zákaznických linek. Ubytuje se v hotelu, který je stejný jako ostatní hotely, kterými za ta léta prošel, absolvuje sérii naučených rituálů a dost možná by tu dočasnou krizi identity zahnal chlastem a spánkem, kdyby nepotkal Lisu Hesselmanovou, nesmírně plachou obchodní manažerku, která je jeho velkou fanynkou. Lisa vrátí Michaelovi chuť do života, především proto, že je jiná, vymyká se z uniformity ostatních lidí. Paradoxem je, že právě tahle neschopnost zapadnout Lisu samotnou na sobě nesmírně trápí. Chtěla by to změnit, ale hrozí akutní nebezpečí, že když přestane být anomální Lisou, tedy Anomalisou, mohla by ztratit i Michaela. (CinemArt)
(více)Videa (4)
Recenze (144)
Film, s kterým jsem měl z počátku strašný problém - vadila mi použitá technika animace (pohyb loutek mi celou dobu přišel strašně diskontinuitní a bylo mi vyloženě fyzicky nepříjemné se na to dívat) i podivná skutečnost, že ženské postavy ve filmu mluví mužským hlasem (do chvíle, než se to ve filmu vysvětlí). Po poněkud roztahaném rozjezdu (ubytování v hotelu je podle mě zbytečně rozvleklé) mě ten film ale začal bavit a za jeho naprostý vrchol považuji sexuální scénu, která byla nečekaně super. Pak už můj zájem zase zvolna opadal a samotný závěr mě až trochu zklamal, ale celkově se mi to jinak velmi líbilo a považuji to za pozoruhodný film, který určitě stojí za vidění. Dějově mi to připomnělo třeba Kaufmanův předchozí film Synecdoche, New York, nebo můj oblíbený film Jasona Reitmana Lítám v tom, což mě jen potěšilo, protože si myslím, že podobných filmů z naší současnosti, které se zamýšlejí nad životními prioritami, není nikdy dost. Inspirativní podívaná nejen pro muže v krizi středního věku. ()
"Občas neexistuje pořekadlo ani poučení, to je poučení samo o sobě." Absolutně precizně animované loutky s pěti prsty na rukou a pohlavními orgány, v absolutně přesně vykreslené atmosféře melancholického příběhu o tom, jak taková hotelová noc může být pro jednoho zcela zbytečná a pro druhého zcela zásadní. Je to pěkné, ale na můj vkus by to mohlo být víc hnědé. ()
Kaufmanova Kým sa skončí táto noc. O samote. Bolesti. Túžbe milovať. Byť milovaný. A o všetkom medzi tým. Hľadanie toho kým sme, kým sme boli a či môžeme byť niekým iným. Kaufman nesklamal čo sa týka nápadov a umne napísaných dialógov. Hoci sa jedná o stop motion animation, postavy pôsobia uveriteľne a systematicky predávajú divákovi pocity smútku a čarosmutnej radosti a následného rozčarovania. Anomalisa je film, ktorého koncepciu ruší len jedna jediná vec - samotná scéna konferencie. Hoci chápem čo ňou chcel tvorca povedať. Bez nej by mi ale niektoré veci fungovali v rámci katarzie lepšie. Ale aj tak sa jedná o výborný a úprimný film. Fungoval by skvelo aj ako hraný film a funguje tak aj v tejto podobe. Thewlisov hlas perfektný. Mal by dabovať viac. ()
Musím říct, že mě celou dobu neskutečně štvala animace, kdy lidské postavy vypadají jako záprdky. Hlavní hrdina měl asi vypadat jako Richard Gere (jo, je to taková Pretty Woman totálně naruby, asi jako kdyby Karkulka sežrala vlka), ale prostě to vypadalo animačně, „jako by to spatlal Lexa“. Tohle měl být regulérní hraný film s nostalgickou náladou, pak by mě možná zasáhl. Jo. vím, o co autorovi jde, a ano, tohle pochopí spíše lidé po padesátce, kteří bilancují svůj dosavadní život, cítí se nedocenění, prázdní, bez cíle. Tady hlavní hrdina má navíc pocit, že mu všichni lidé kolem splývají v jedno, ale to bude spíš tím, v jakém prostředí se pohyboval a pohybuje. Kdyby měl za kámoše třeba druida, asi by se už vymykal. Vlastně i tahle povrchnost mě na filmu štvala - že nejde příběh do hloubky, že vlastně o té postavě vím strašně málo a že navíc chybějí důležité prvky jeho života, abych mohl víc procítit, oč jde. Líbil se mi ten fór, že hrdinova manželka vypadá přesně jako Anomalisa po letech, to také o lecčems vypovídalo, ale pořád je to jen ten povrch. Jinak příběhově nic moc nečekejte - chlap po půlhodině filmu přijede konečně do hotelu, hledá babu na noc a ráno při očekávaném projevu k zaměstnancům se snaží občas říct, jak se vnitřně cítí. Tady vzpomenu opět můj oblíbený psychologický román Agathy Christie Já nebyl u tebe, když začínalo jaro, kde autorka podobné pocity hlavní hrdinky dokázala předat a využít daleko ústrojněji, psychologičtěji, uvěřitelněji, hlouběji a plněji. ()
Příběh i zpracování mě naprosto dostali. Poměrně obvyklý a fádní motiv postaršího američana znuděného dosavadním životem pojatý úlně novým způsobem. Figurky vytištěné na 3D tiskárně s vyměnitelnými výrazy v každodeních reálných situacích z tohoto filmu dělají jeden z nejpodivnějších, jaké jsem kdy viděla. ()
Galerie (47)
Photo © Paramount Pictures France
Zajímavosti (7)
- Michael (David Thewlis) je ubytovaný v hotelu The Fregoli. Název hotelu je odkazem na vzácný syndrom Fregoli Delusion. Lidé trpící touto psychiatrickou chorobou věří, že více lidí okolo nich jsou ve skutečnosti jedna a ta samá osoba v přestrojení. Film tím tedy odkazuje na fakt, že Tom Noonan namluvil všechny postavy ve filmu kromě hlavního dua. (hansel97)
- Všechny postavy ve filmu kromě Michaela Stonea (David Thewlis) a Lisy Hesselman (Jennifer Jason Leigh) namluvil Tom Noonan. (hansel97)
- Když Michael (David Thewlis) sleduje v hotelovém pokoji v televizi starý film, běží na obrazovce přesná animovaná replika jedné ze scén screwballové komedie Její komorník (1936), ve které můžeme vidět animované verze herců Carole Lombard a Williamam Powella. (hansel97)
Reklama