Režie:
Michael BayKamera:
Jonathan SelaHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Anthony Hopkins, Josh Duhamel, Laura Haddock, Isabela Merced, Santiago Cabrera, John Turturro, Stanley Tucci, Peter Cullen, Jean Dujardin (více)Obsahy(1)
Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (628)
Optimův obří meč, Wahlbergovy obří nozdry, fuckující Hopkins, středověký Tucci, náctiletá holka zmalovaná jako Hefnerova modelína, střihač na koksu, scénář, co absolutně nedává smysl, neustále se měnící poměr stran obrazu, CGI orgie, exploze na každém kroku, znásilnění artušovské legendy, trapný patos, military porno, infantilní fóry versus rádoby osudovost, pitvořící se Torturro, Buscemi a Goodman dabující pytle šrotu (vlastně to je takový Lebowski reunion...), doprdele to je bordel! První Transformers byli super spielbergovský popcorn, dvojka, trojka a čtyřka pak byly nezajímavé srance, ale tohle... tohle prostě nemá obdoby. Podle běžných měřítek to rozhodně není dobrý film, ale z hlediska montáže, progresivity audiovize a dalšího formalistického blablabla to prostě nemá obdoby. Vrchol Bayova filmového nihilismu. ()
Hodně často jsem měl pocit, že Michael Bay nabídl svým fandům, že si můžou usmyslet, co by rádi v pátém transformeřím výplachu měli, ti si přáli kdejakou pytlovinu a on to celé uhnětl dohromady. Takže mladý Rodrigo si přál robodraka, milovník historie Dimitrij si představoval zapojit Krále Artuše a kouzelníka Merlina, zrzek Larry zatoužil po variaci na C3PO, obdivovatel televizní červené knihovny Horst vyžadoval trochu laciného křečovitého humoru, romantička Květa si přála hlavně hrdiny stojící v protizáběru padajícího slunce.. Můj někdejší oblíbenec, nyní totální tvrdohlavec ztratil míru a kontakt s realitou. Měl své ego uspokojit dvěma díly a ne v téhle nesoudné megalomanii pokračovat. Mohli jsme se namísto toho dočkat dvou tří akčních pecek, které by se přiblížily kvalitě Skály nebo heroickému Armageddonu. Pořád je to trikově vymazlené, jenže je to plné otravného vysvětlování a mizerných rozhodnutí. Roztahané, nabubřelé, chaotické. Prosím, dál už ne. A znovu opakuji, že by mě docela zajímalo, co by Michael Bay dělal, kdyby mu třeba měsíc nesvítilo slunce. ()
Zahleděnost do sebe sama pana Michaela Baye, člověka s úchylným fetišem na infantilně se chovající kov a životním mottem "Nevadí mi, že odborná veřejnost označuje moje filmy za sračky, protože točit sračky mne prostě baví a plebs na ně chodí", je až neuvěřitelná. Na jeho nový "opus" mne přivedla zřejmě hlavně má naivita. Naivita, že když se poslední přírůstky sérií F&F a té o tom věčně ožralém, zmalovaném pirátovi, ač je též považuji za myslícího člověka nehodné, nad všechna očekávání (relativně) povedly, mohla by motyka vystřelit i v případě páně Baye. Což o to, vystřelila. Ale přímo mně do ksichtu... Těžko říci, kdo či co je vlastně cílovkou. Vzhledem k úrovni humoru to nemůže být nikdo nad patnáct let věku bez alespoň částečné lobotomie. Vzhledem k tomu, že dívčí části osazenstva tam chybí nějaký náctiletý, načesaný Vojta Kotek, tak nám zbývají chlapci v předpubertálním věku. Tuto teorii lze opřít i o přítomnost Isabely Moner, jež nemá ve filmu absolutně žádné opodstatnění, snad krom přivození prvních mokrých snů výše zmíněných (pro ty méně chápavé je tato pubertální pseudobohyně hned v úvodů obdivována partičkou obtloustlých / geekoidních outsiderů)... Nad scénářem se ani zastavovat nebudu, jen bych snad poznamenal, že na film, jehož hlavní devízou má být akce, je jí tu pohříchu málo, neb je třeba hlavně filosofovat o historii lidstva (inspirace Covenantem?) a transformeří roli v ní, a že Hopkins asi začíná silně senilnět / dementnět, když vzal roli v něčem takovém... Myslím, že kdyby se Transformeři přestali brát tak zasraně vážně, jak se to třeba podařilo F&F v osmičce, rozhodně by jim to prospělo. V této formě je to však retardovaná, infantilní žumpa, které není rovno. Mimochodem, film plný nadupaných aut, kde se hlavní klaďas obrátil proti své "rodině", tu již dlouho nebyl... 0% ()
„Momentálne sú na patentovom úrade a čakajú na schválenie.“ Séria ma nikdy nechytila. Jednotka išla mimo mňa a dvojka s trojkou ešte viac. Štvorka bola lepšia, pomohlo angažovanie Marka Wahlberga, ktorý univerzu vdýchol sviežosť. Štvorka sa začala dobre a prvá hodina šliapala na vysokej úrovni. Lenže Bay (oproti ktorého filmom pôsobia tie od Emmericha ako nízkorozpočtové televízne rozprávky s Jankom Kronerom) rád nakrúca 150-minútovky. I štvorka doplatila na nerozvážne monštruóznu minutáž. Jej vinou začala v druhej polovici nebezpečne nudiť a ku koncu už to bola bayovsko-transformerská klasika: plno kriku, digibordelu a akcie bez ladu a skladu. Pätka je ešte slabšia. Wahlberg, dominanta štvorky, je otravný, má divne nafarbené pery (wtf?) a čudácke dlhé vlasy. Preč je sympaťák zo štvorky. Zostal čudný štatista, ktorému chýbajú dôstojní (ľudskí) spoluhráči (John Turturro sa len mihne na Kube v ponožkách a v sandáloch). Jedinou pozitívnou výnimkou je nečakane do série angažovaný Anthony Hopkins, ktorý sa sem nečakane hodí. Avšak ani on (ani presun deja z USA do UK) zadýchanej pätke nedodá švih. Potáca sa od jednej nudnej megalomanskej akcie k druhej a s vami to nič nerobí. Poslednú hodinu som nevnímal, čo sa deje. Stále všetko (a všade) vybuchovalo, vojaci už päť filmov strieľajú do gigantických robotov obyčajnými samopalmi, ktorými im ale nemajú najmenšiu šancu ublížiť (pritom od jednotky mali k dispozícii množstvo rokov na vynájdenie dostatočne účinných zbraní). Potešilo ma pár dobrých nápadov (Artuš, etuda z 2. svetovej) a vydarených hlášok („Teraz ste obaja na mojom zozname hovád.“). ()
Excalibur aneb jak to doopravdy bylo... Jsem si jistý, že tento snímek vnesl nemalý zmatek do všech dětských pokojíčků. Snímek si legendu patřičně "vyzdobil" po svém. Chápu, že scénář nebyl věcí, která měla jako magent přitáhnout diváky do kin. Tuto úlohu u podobných snímků zastává hlavně popkorn. Spousta přátel se mi svěřila, že mají-li popcorn, tak častokrát snímek zapomenou úplně sledovat. Scénář v tomto případě není hodný ani vytření prdele. Sráží tohle "epické veledílo" do ještě hlubších sraček než by bylo nutné. Z dialogů mě po chvilce rozbolela hlava a po zbytek stopáže jsem jim nevěnoval takřka žádnou pozornost. Zřejmě se tři pánové "scénáristi" předháněli, kdo dokáže do snímku zakomponovat větší píčovinu. Sám bych si netroufal rozsoudit, která pasáž byla nejstupidnější. Marka Wahlberga jako herce moc nemusím. Když se k tomu přidá ta zle napsaná role, tak jsem místy nefalšovaně trpěl. Anthony Hopkins na hodně stará kolena pohřbil poslední zbytky herecké cti a střihl si jednu ze svých nejhorších rolí v životě. Vzhledem k tomu, že mi od prvního herce do posledního vadili úplně všichni, usuzuji, že se v tomto filmu ani nedalo zahrát dobře svůj part. Nějaké hvězdičky se z mé strany, jako i ze stran všech ostatních hodnotitelů, což není těžké vydedukovat, sypou jen a pouze za audiovizální zážitek. Soundtrack Jablonskyho nemá chybu a akce je zpracována opět hezky. Aby bylo hvězdiček více, tak by bylo třeba zkrátit stopáž, tzn. oprostit ji od hodiny všech dějových píčovin, které jsou nestravitelné ani po kompletní mozkové lobotomii a naložit divákům jednu nepřerušovanou 90 minutovou akci. Tenhle vývoj je však velmi nepravděpodobný, a proto k dalšímu dílu usednu minimálně s dvojkou v krvi. ()
Galerie (147)
Zajímavosti (24)
- Michael Bay je známy svojou láskou ku psom. Vo filme obsadil anglickú fenku Freyu, trpiacu epilepsiou, ktorú viaceré útulky odmietli. (Da_reba)
- Scéna, v ktorej Sir Edmund Burton (Anthony Hopkins) trhá stranu z knihy a hlasne pritom kašle, aby zamaskoval trhanie, je odkazom na film Čínska štvrť (1974), v ktorom presne to isté robí Jake Gittes (Jack Nicholson). (Hudino)
- Ken Nolan napísal rolu Sira Edmunda Burtona špeciálne pre Anthonyho Hopkinsa. (belinko)
Reklama