Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 8

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (CinemArt)

(více)

Videa (32)

Trailer 8

Recenze (628)

-OverLord- 

všechny recenze uživatele

Na pětku jsem šel bez nějakých větších očekávání, protože to je furt dokola to samé, ale dostal jsem epickou akční nálož s hláškami, jaké jsem dlouho v žádném akčňáku neviděl. Akce střídá akci, každá postava tam šíleně hlásí a je to jízda. Skoro jsem ani netušil, o čem to vlastně bylo, nebo mě to spíš nezajímalo, a místo toho jsem si užíval to všechno ostatní kolem. Stopáž byla jako obvykle přepálená, ale dalo se to. Největším překvapením rozhodně britské zastoupení v čele s Anthonym Hopkinsem, který film táhne takovým způsobem, že klobouk dolů. A jeho komorník hlásil asi úplně nejlíp. Slušná letní jízda. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Momentálne sú na patentovom úrade a čakajú na schválenie.“ Séria ma nikdy nechytila. Jednotka išla mimo mňa a dvojka s trojkou ešte viac. Štvorka bola lepšia, pomohlo angažovanie Marka Wahlberga, ktorý univerzu vdýchol sviežosť. Štvorka sa začala dobre a prvá hodina šliapala na vysokej úrovni. Lenže Bay (oproti ktorého filmom pôsobia tie od Emmericha ako nízkorozpočtové televízne rozprávky s Jankom Kronerom) rád nakrúca 150-minútovky. I štvorka doplatila na nerozvážne monštruóznu minutáž. Jej vinou začala v druhej polovici nebezpečne nudiť a ku koncu už to bola bayovsko-transformerská klasika: plno kriku, digibordelu a akcie bez ladu a skladu. Pätka je ešte slabšia. Wahlberg, dominanta štvorky, je otravný, má divne nafarbené pery (wtf?) a čudácke dlhé vlasy. Preč je sympaťák zo štvorky. Zostal čudný štatista, ktorému chýbajú dôstojní (ľudskí) spoluhráči (John Turturro sa len mihne na Kube v ponožkách a v sandáloch). Jedinou pozitívnou výnimkou je nečakane do série angažovaný Anthony Hopkins, ktorý sa sem nečakane hodí. Avšak ani on (ani presun deja z USA do UK) zadýchanej pätke nedodá švih. Potáca sa od jednej nudnej megalomanskej akcie k druhej a s vami to nič nerobí. Poslednú hodinu som nevnímal, čo sa deje. Stále všetko (a všade) vybuchovalo, vojaci už päť filmov strieľajú do gigantických robotov obyčajnými samopalmi, ktorými im ale nemajú najmenšiu šancu ublížiť (pritom od jednotky mali k dispozícii množstvo rokov na vynájdenie dostatočne účinných zbraní). Potešilo ma pár dobrých nápadov (Artuš, etuda z 2. svetovej) a vydarených hlášok („Teraz ste obaja na mojom zozname hovád.“). ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Hodně často jsem měl pocit, že Michael Bay nabídl svým fandům, že si můžou usmyslet, co by rádi v pátém transformeřím výplachu měli, ti si přáli kdejakou pytlovinu a on to celé uhnětl dohromady. Takže mladý Rodrigo si přál robodraka, milovník historie Dimitrij si představoval zapojit Krále Artuše a kouzelníka Merlina, zrzek Larry zatoužil po variaci na C3PO, obdivovatel televizní červené knihovny Horst vyžadoval trochu laciného křečovitého humoru, romantička Květa si přála hlavně hrdiny stojící v protizáběru padajícího slunce.. Můj někdejší oblíbenec, nyní totální tvrdohlavec ztratil míru a kontakt s realitou. Měl své ego uspokojit dvěma díly a ne v téhle nesoudné megalomanii pokračovat. Mohli jsme se namísto toho dočkat dvou tří akčních pecek, které by se přiblížily kvalitě Skály nebo heroickému Armageddonu. Pořád je to trikově vymazlené, jenže je to plné otravného vysvětlování a mizerných rozhodnutí. Roztahané, nabubřelé, chaotické. Prosím, dál už ne. A znovu opakuji, že by mě docela zajímalo, co by Michael Bay dělal, kdyby mu třeba měsíc nesvítilo slunce. ()

predators 

všechny recenze uživatele

Sakra! A já mu tak věřil!!! Tak to dopadá, když se oči nají a koza zůstane celá...nebo tak nějak. Jednoduše, trailery pecka! Čekal jsem zradu, souboje, přesvědčovaní, doufání v nápravu Optima Prima...a nic. Možná by tato myšlenka a cesta byla daleko lepší, než další zachraňování Země s monstrózními souboji. Právě to jsem čekal, že bude hlavní motiv, leč Optima zblbla jedna kunda, stane se zázrak-Bumble Bee promluví svým hlasem, a za 5 minut je vše ve svých kolejích. Rozmrdat toho pokud možno co nejvíc. Shrnu dále, co mi vadilo...nesmyslné skoky v ději a pohybu všeho, množství postav a robotů, neosobitost, opět téma "my můžeme všechno" lidé proti "zlým" transformerům a ačkoliv je na soubojích a bitvách tento film postaven, tak už lezou fakt krkem. A důvod? Chybí tomu nápad, myšlenka, něco nového...myslím, že Bay dosáhl hranice své fantazie někde ve 3. díle. Od té doby vykrádá sám sebe! Už ani ti vojáci nestojí za to! Díky jménu patrně nepůjde o finanční propadák a vypadá to, že ztrátoví T's nebudou, ale asi to chce vážně změnu na židli nejdůležitější a tou je ta režisérova. 40% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • Když vojáci při závěrečné bitvě dostanou úkol označit laserem masu pro letecký útok, předává velící důstojník informaci své jednotce: „Cíl je vlevo na třech hodinách nahoře,“ přičemž se kouká za sebe. Určuje tím ale špatný směr, protože vlevo je 9 hodin. Pokud by cíl byl na třech hodinách, nacházel by se vpravo od směru, kterým jednotka směřuje. (DeziDiCzorka)
  • Josh Duhamel potvrdil svůj návrat do série Transformers stylově přes Twitter zprávou: „Podplukovník Lennox se hlásí do služby." (Geralt z Rivie)
  • Teprve druhý hollywoodský film natočený (zčásti) na Kubě, po Rychle a zběsile 8 (2017). Shodou okolností má Tyrese Gibson (tady jako seržant Epps) významnou roli v obou sériích. (MessiM)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama