Reklama

Reklama

V porovnání s ostatními technikami boje je ninjutsu prastarým bojovým uměním nejvíce prostoupeným záhadami. Film Enter the Ninja přináší napětí již výlučností svého námětu - zasvětí nás totiž se všemi podrobnostmi do málo známého umění "neviditelnosti". Film se odehrává v Japonsku a na Filipínách a vypráví příběh Colea (Franco Nero), člověka ze Západu, který je zasvěcován do tajných bojových rituálů ninjutsu. Cole přichází na pomoc přátelům v jejich boji proti půdu uchvacujícím naftařským králům a hravě se vypořádá se všemi protivníky - až se na scéně objevuje ninja - úkladný vrah. Oba pak využijí celé palety svého umění - rozvine se epizoda, která je tím nejsenzačnějším sledem boje o holý život, něco, co příznivci stříbrného plátna dosud neviděli! (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

Pecival 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla hodně výživná jízda. Kromě naprosto nablblýho příběhu (což se dá čekat) se spoustou naprostých nelogičností, sem nevěřícně sledoval absolutně příšerné souboje (ale fakt sou naprosto hrozné) - tak strašné souboje jsou jenom snad v Herkulovi z New Yorku s Arnoldem :) Hlavní hrdina vypadá dost pochybně a navíc nechápu režisérovu fixaci na bíle oblečení. Na druhou stranu u některých extra tupých scén jsem se královsky bavil, takže to není úplně špatná volba - moje nejoblíbenější jsou ty u kterých se vždycky musí vymyslet proč hlavního hrdinu nemůžou jednoduše zastřelit, ale musí si to rozdat pěstma... ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tohle se fakt nedalo ... Filmu jsem se od dětství vyhýbal, protože jsem si nedokázal představit kvalitní spojení Franco Nero + bojová umění + ninjové + Sho Kosugi ... Ze zájmu jsem se ale na film skoro po 30ti letech po jeho natočení podíval, abych si "rozšířil obzory" ... Dopadlo to přesně, jak jsem čekal ... Příběh příšernej, ale takových zde bylo víc, kdyby aspoň tvůrcové filmu nechtěli z Nera udělat mistra martial arts ... Choreografie soubojů a Nerova prkennost a akce, které vůbec neměly s východními martial arts nic společného, byly něco příšerného!! Samozřejmě, že když se "zakuklil" do bílého ninja oblečku, tak metal kozelce 2m vysoko, protože v tom obleku byl jasně někdo jiný ... Sho Kosugi byl výborný, co předvedl, asi dva výstupy se zbraněmi, byla pastva pro oči milovníka martial arts, ale ze 100 minut asi 3 minuty "ninja sestav" bylo fakt málo ... Nezachránila to ani neuvěřitelně krásná a přitažlivá Susan George, pro kterou mám vyloženě slabost, nezachránil to ani Franco Nero a jeho herectví, nezachránil to ani Sho Kosugi ve svých několika výstupech a totálně to pak ještě potopila stopáž filmu, který byl de facto úplně o ničem (Nero ochraňoval statek kámoše před mafií v jednom městečku ...). Celou dobu jsem přemýšlel nad 2*, ale ne, takhle zničený v negativním slova smyslu jsem po filmu nebyl ani nepamatuji. Bohužel se o filmu nedá ani říct, že by byl tak špatný, až by byl zábavný ... ten film je prostě nehorázně nudný a zdlouhavý ... Nebrat!!! ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Film, jenž svého času odstartoval módu nindžovských filmů v americkém stylu (oproti tradici japonských nindžovských snímků šedesátých let), je vystavěný jako zoufalý plagiát legendární "Cesty draka" Bruce Leeho a současně představuje její dokonalou antitezi. V obou snímcích sledujeme příjezd mistra bojových umění do cizí země za svými blízkými, expaty, kteří čelí útlaku místních grobiánů, protože na jejich dům/pozemek si dělá nárok bezskrupulózní byznysmen. Jenže Bruce Leeho vrcholný film ukazuje bojová umění jako nástroj nejen osobní obrany, ale především coby národní dědictví, které pomůže čínským emigrantům vydobýt si respekt i utužit národní hrdost. Zásadní roli také hrál fakt, že Lee byl reálný praktikant bojových umění (ačkoli ve filmu kvůli efektivitě pro kameru upřednostňoval odlišné bojové prvky než ve skutečnosti), což výsledek posouvalo z roviny žánrové fantazie do sféry dech beroucí předváděčky fyzických schopností lidského těla. Naproti tomu tvůrci "Enter the Ninja" (název pro změnu parazituje na Leeho posledním hitu "Enter the Dragon") svou znalost bojových umění omezovali právě pouze na diváckou zkušenost s hrstkou filmů, a je to znát na každém kroku. Hlavní role nakonec připadla Francu Nerovi, který sice disponuje až nečekanou fyzičkou, ale ani jeho upřímná snaha nedokáže vynahradit fakt, že "choreografie" se evidentně omezovala na pokyn "a teď se prostě nějak porvete". Vrcholem improvizace pak je bolestně směšná pasáž Nerova tréninku s nunčaky, který kombinuje pohyby převzaté ze sušení si zad ručníkem a grimasy nacvičované během tlačení na záchodě. Bojová umění jsou transformována do komiksové fantazie pro děcka (včetně pestrobarevných oblečků, hystericky přehrávajícího záporáka a jeho deformovaného poskoka), kde roli atrakcí místo fyzických dovedností přebírají nadreálná nindžovská udělátka a zbraně (některé příznačně nemají s nindžucu nic společného, případně používané jinak, než jaký je jejich reálný účel), filmové triky a absurdně ignorantsky ztvárněná exotika. Hlavní hrdina pak oproti Leeho emancipační roli, rezonující s minoritami, disaporou i celým národem, v tomto případě vystupuje jako typický macho geroj z produkcí Cannon Films, pro něhož bojové schopnosti jsou pouhým rozšířením jeho inherentního borcovství, správňáctví a chlapáctví, které mají hlavní vedlejší efekt ve vábení opačného pohlaví, a to včetně vdaných paniček. "Ninja přichází" je charakteristickým produktem svého režiséra a producenta Menahema Golana. Ten coby v prvé řadě egocentrický filmový nadšenec byl posedlý úsilím jednak vytvořit si vlastní ekvivalent hollywoodského studia klasické éry, což se mu s Cannon Films vskutku povedlo, ale také toužil vystavět své portfolio z vlastních ekvivalentů úspěšných či kanonických filmů, přičemž ale sám postrádal dostatek kritického nadhledu i profesionality, aby při tom jakkoli zohledňoval kvalitu či dokázal rychle vyprdnutý pitching koncept koncepčně rozvést do funkčního celku. Díky všem uvedeným ohledům představuje "Ninja přichází" famózní campovou podívanou, kde se nadšenecká nesoudnost mísí s dětinskou vynalézavostí, tak trochu jako ve filmech Davida A. Priora, od nichž se tento drahokam s řídkým hnědým jádrem liší pouze vyšším rozpočtem (místo lesíku za barákem máme dobovou hlavní destinaci céčkových produkcí, Filipíny) a přecjen o pár stupňů lepším řemeslem. () (méně) (více)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Kdybych film viděl ve 13-ti letech, určitě bych valil oči. Dnes však tohle působí úsměvně. Během úvodních titulků sice předvede Kosugi několik impozantních sestav s tradičními ninjovskými zbraněmi, ale už úvodní naháněčka obsahuje dost slabých bojových okamžiků. Franco Nero se do role "stínového válečníka" vůbec nehodí, chybí mu ninjovské charisma i ladnější pohyby. Děj je povětšinou nudný, sem tam ho protne nepříliš povedený kop či úder. Na závěr trocha akrobacie v jinak odláfknutém posledním duelu. Btw. postřehli jste v pětivteřinovém výstupu Michaela Dudikoffa?? Moc ninjutsu nepřevedl, že??:) ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Začínala éra kung-fu mlátičov, ale tento pokus je zabudnutý v sedemdesiatych rokoch. Trápme súboje, smiešne herecké výkony a ninjovia... Vo finálnej bitke sa Nerov kaskadér možnože aj trochu spotil, ale keď si spomeniem na "Šokosukiho" súboje v ČIERNOM ORLOVI, je Biely nindža fakt bieda fungujúca len ako úsmevná raritka... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (14)

  • Franco Nero (Cole) nemal žiadne skúsenosti s bojovým umením, a tak ho v bojových scénach zastúpil scenárista a bojový choreograf Mike Stone. (beso74)
  • Druhý významný v anglickom jazyku natočený film z 80-tych rokov 20. storočia popularizujúci ninjutsu. Prvým bol The Octagon (1980) s Chuckom Norrisom. (beso74)

Reklama

Reklama