Režie:
Clint EastwoodScénář:
Jason HallKamera:
Tom SternHudba:
Joseph S. DeBeasiHrají:
Bradley Cooper, Sienna Miller, Luke Grimes, Jake McDorman, Cory Hardrict, Kevin Lacz, Navid Negahban, Keir O'Donnell, Brian Hallisay, Sammy Sheik, Ben Reed (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Odstřelovač jednotek SEAL amerického námořnictva Chris Kyle je vyslán do Iráku s jediným úkolem: chránit své bratry ve zbrani. Jeho neomylná přesnost zachrání na bojišti velký počet životů, a když se rozšíří pověsti o jeho odvážných husarských kouscích, vyslouží si přezdívku „Legenda". Avšak jeho pověst se donese až za nepřátelské linie a na jeho hlavu je vypsána odměna a stává se z něj hlavní terč povstalců. Navzdory nebezpečí i obětem ze strany jeho rodiny se Chris se zúčastní čtyř hrůzných misí v Iráku a stává se symbolem kréda jednotek SEAL „neopustit ani jednoho muže". Ale po návratu domů Chris zjišťuje, že na válku nedokáže zapomenout. (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (10)
Recenze (1 306)
Nesympatický, militantný kretén, ktorý nikdy v živote nič nedokázal (s výnimkou sexu bez kondómu), následne šiel vraždiť do cudzej krajiny, ktorej sa ani len nesnažil porozumieť a potom z toho mal traumu. Pár bodov za atmosféru a za to, že mám vo filmoch rád snajperov. Inak hrozný film s otrasným za mňa azda až s prepáčením antihrdinom. ()
Životopis legendárního texaského odstřelovače Chrise Kylea, který měl na pažbě okolo 150ti zářezů. Z Eastwooda je na stará kolena hitmaker (za víkend 90 milionů!) a velmi umírněný válečný režisér. Killů jako takových není moc, jsou úsporné, realistické a sám Kyle je ani nepočítá (to je ale frajer). Asi díky tomu, že už všichni víme jaký byl Irák fraška se tady nikdo nepitvá v politice. Prostě klasická naháněčka hadrových hlav s decentním duelem v pozadí. Snímek se na oko tváří, že samotné odstřelování nehraje hlavní roli, ale je to právě konflikt s Mustafou a nahánění Řezníka, které pomáhají divákovi v orientaci v jednotlivých turnusech. Za něco takového Eastwoodovi velké díky, protože klasický vývoj NAVY SEALa už tu byl nespočetně-krát a podaný zábavnější formou. Přeměnu z člověka na robota a zase zpátky zvládá Cooper velmi přesvědčivě, v klíčových momentech nepůsobí jako hrdina, ale jako psychopat. V těch jeho chladných modrých kukadlech je vidět mrtvá duše (proto má Kyle skoro pořád sluneční brýle). Takový HURT LOCKER tohle nemá, proto asi funguje mnohem lépe. Emoce působí uměle, na druhou stranu finále působí velice dobře, smutně, i když trochu rozostřuje hlavní ponaučení. P.S: Sám jsem velkým fandou Punishera a vážně jsem si užíval scénku o "grafické novele". Zbroj a zásobníky s nasprejovanou lebkou vypadali zatraceně dobře. Hooyah! ()
Som prekvapený s toho, že Eastwood sa viac sústredil na akciu ako na drámu, aj keď je to v závere trochu škoda, pretože Eastwood už par krát ukázal, že drámy vie (Million Dollar Baby) a závery filmov tiež (Gran Torino). Keby som bol Američan tak by ma to asi viac bavilo, pretože aj keď sa tu v pravej ruke drží zbraň, v tej druhej sa zas máva vysoko americkou vlajkou. Škoda, každopádne slušný akčný film, ktorý poháňa dopredu hlavne akcia a svižný strih filmu. 89% - 4* ()
Překvapivě hodně hodbrý!! Tak bych nějak to viděl na 4,5*/5, ale za plnej to není ... v akčních filmech jsem fakt mega-náročnej a v hodnocení "přísnej" ... :)) Každopádně..film úžasným způsobem vykresluje "službu" amerického vojáka, běžnýho chlapa od rodiny, který je ale zároveň Odstřelovač jednotek SEAL. Jak jdou tyto dvě "funkce" dohromady právě tento film vykresluje a mám pocit, z toho co jsem viděl, že žádný film to neučinil touto formou a tak dobře. Ano, máme tady stovky válečných, post-válečných a psychologicko-sociální dramat a o tom, jak voják zabíjí v nesmyslné válce a pak příjde domů a tam mu začne hrabat z postraumatického válečného stresu a "blabla blabla" ... To mě nebaví. Ale tento jako by snad "srossover" dvou těžko uchopitelných témat v jedný časový rovině je fakt unikátní!! Na jednu stranu zde máme excelentní akční scény a jsou jich mraky a ještě k tomu působí reálně, naturalisticky a cynicky (to třetí je jen dojem, to poslední jest pravdou hořkou ...). A do toho máme telefonáty a to i z válečné vřavy, kdy hlavní hrdina, kolem kterého sviští kulky a on střílí Arabáče jak na běžícím páse komunikuje s rodinou ... to to je fakt WTF a otevírá milion otázek, které film jenom naťuknul!! A proto podle mě není dobré do nich příliš zabředávat, jinak by se člověk mohl zacyklit, ztratit důvěru v řád i chaos reality a buď se zbláznit nebo si to hodit ... Fakt hustej, ale vysoce kvalitní film ... ()
Film mě mile překvapil. Obával jsem se přemíry některých neduhů typických pro tento žánr a danou zemi, všechno to vlastenecké smýšlení, texaská výchova spolu s americkými hodnotami, zelené mozky…v jiných filmech mi tyhle věci strašně vadí, ale sem tak nějak prostě patří, a vlastně ani tolik neruší. Do toho všeho se pak přidávají pochybnosti, falešné záminky („dělám to pro tebe, abych tě ochránil“), tlak rodiny, hrozící smrt, ztráta spolubojovníků a silných scén je tu také vcelku dost (jedna za všechny se „zahoď to!“). A stejně tak se mně líbila technická stránka, zvláště zpracování pasáže v písečné bouři mi přišlo bravurní. Snímek mi tak více vadil vlastně jen v několika detailech-klišoidním soubojem sniperů, silně nedořešenou dějovou linkou s bratrem a závěrečnými titulky (film jako takový mi přišel uzavřený dobře). Celkově to vidím na solidní 4* a zároveň opětovné potvrzení faktu, že Clint na režisérské stoličce mě (snad?) nedokáže zklamat. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (58)
- Vojáci v rozhovoru zmíní postavu Keysera Sözeho, nepolapitelného gangstera z filmu Obvyklí podezřelí (1995). (heavy66)
- Během závěrečných titulků je použita hudba od Ennia Morriconeho z filmu Ringo se vrací (1965). Právě Morricone dělal hudbu k westernům, které režiséra Clinta Eastwooda proslavily v začátcích jeho herecké kariéry. (Mirokukii)
- Odstřelovací velkorážní puška, kterou můžeme ve filmu vidět, je Barrett M82A1. (Digi_cz)
Reklama