Reklama

Reklama

Franco Nero bere zákon do vlastních rukou a proniká do skulin nemilosrdného podsvětí. Carlo je přepaden v bance trojicí kriminálníků právě v okamžiku, kdy ukládá za léta poctivě vydělané peníze. K nemilosti horkokrevného inženýra mu ti samí chmatáci vykradli také byt. A policie má svázané ruce. Carlo se proto rozhodne raubíře na vlastní pěst vypátrat a zabít. Oko za oko, zub za zub. Cesta do podsvětí ale není pro počestného občana stiženého ideály ani zdaleka tak jednoduchá. Carlo si musí „ušpinit ruce”. Pomocí zlodějíčka Tommyho se mu podaří štvavě rozbouřit celé město. Lynč se ale obrací proti nim samým a nakonec musí bojovat namísto spravedlnosti především o vlastní život. (Česká televize)

(více)

Recenze (41)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

V poliziotteschi vodách plávam ako zelenáč, no zatiaľ sa mi v nich páči. Za objavenie môžem paradoxne poďakovať práve tomuto filmu, na ktorý som úplnou náhodou narazil a začal pozerať týždeň dozadu (17.8), a dokumentu Eurocrime!. A podobne ako v prípade opusu Williama Friedkina, aj tu som po chvíli film vypol, pretože sa mi zdal až príliš dobrý. Čo bolo ale, samozrejme, dosť unáhlené, nakoľko po tej úvodnej brilantnej nádhernej naháňačke cez uličky, popri Piazza De Ferrari skrz krásne historické centrum Janova a jeho prístavných častí, zvyšok tak moc netiahol, ani s Nerom na čele. Nie je to ale žiadny brak, viniť treba samého Seba za očakávania, ktoré podkopali cestu k lepšiemu zážitku. Uspokojivá filmárčina, ktorá neurazí. --- Pravda je taká, že som "koment" písať ani nechcel, nemám o čom, chcel som si tu len uložiť vyššie spomínanú scénu a fotky z nej, takže ich tu pacnem a odchádzam... (x / x / x / x / x / x / x / x / x) ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Přání smrti po italsku! Vzhledem k tomu, že obojí je ze stejného roku, nejsem si jistý, jestli se Italové i tentokrát inspirovali filmem, ale je docela dobře možné, že četli předlohu k Death Wish. Samozřejmě, že oba filmy se od sebe odlišují, zatímco Přání smrti (jednička) se točí kolem práva na obranu proti kriminálníkům, Street Law je spíše western přenesený do moderních reálií. Po brutálním Almost Human mě docela překvapilo, že tady se kupodivu násilím i mrtvolami poměrně šetří, ale zvlášť z konce tuhne krev v žilách. Akční scény jsou výborné, jenom tak na okraj mě napadlo, kolik policejních aut asi filmaři v téhle době zničili, v každém filmu ze žánru, co jsem zatím viděl, jsou aspoň dvě rozmlácena během honičky ;) Zábavný, napínavý a docela dobře vymyšlený kousek se skvělým Nerem a hudbou De Angelisů, která je tu obzvlášť povedená, ale pozorné ucho postřehne i pár skladeb ze soundtracku Jestli se rozzlobíme, budeme zlí, včetně Dune Buggy, hrající z rádia v jedné hospodě. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Moderný western, zasadený do reálií 70 rokov v Taliansku, čiže do prítomnosti, kedy film vznikal. Do takejto úlohy treba pochopiteľne obsadiť Franca Nera, lenže i keď je tu tiež klasickým westernovým hrdinom, tak na rozdiel od špagetových filmov to nie je žiaden mlčanlivý kluďas so všehovoriacim kukučom, ale poriadne nervózny, rozhodený chlapík, rebel s príčinou. Na to ale, v akom je psychickom stave, sú jeho rozhodnutia chladne premyslené, len keby polícia nebola tak prihriata, že. Forma filmu zodpovedá stavu hlavného hrdinu, všetko je nervózne, hektické a hudba priam otravná...zámerne. Formu teda Castellari výborne premyslel, len keby to dnes nepôsobilo už čiastočne naivne, občas až smiešne. Ale veľmi solídna akčná zábava s inak až príliš doslovne podaným posolstvom. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Až do 80. let (kdy jej pravděpodobně zachvátila předčasná senilita) patřil Enzo Castellari k nejzručnějším režisérům italských žánrovek, jenž dokázal křížit charakteristické prvky domácí kinematografie s hollywoodskou řemeslnou precizností. Příběh o krvavé pomstě muže z lidu, který už má po krk bující kriminality a policejní nekompetence jistě není ničím objevným (ostatně, většina komentátorů tu připomíná Přání smrti), nicméně zaujme svým úzkým propojením s italským společenským klimatem - Carlo se nemstí za ztrátu blízké osoby či majetku, ale za ztrátu své mužské cti. Ženy tomu nemohou porozumět, a tak jsou v machistickém fikčním světě filmu zatlačeny zcela na okraj zájmu (když se občas nějaká žena objeví, je vzápětí doslova vyhnána pryč). Speciální pozornost si také zaslouží dvě strhující akční scény - úvodní policejní honička v husté milánské dopravě a závěrečná přestřelka ve skladišti, na níž by byl jistě hrdý i Sam Peckinpah. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Jasně že scénáristicky by to asi šlo dotáhnout, ale výkon Nera, dynamika a vizuál filmu mě opakovaně posílaly do kolen (scéna honičky s Mustangem a závěr). Úžasnej akční film plnej brutality, špíny města a nemohoucnosti policie. Mimochodem Death Wish mělo premiéru jen asi 7 týdnů před premiérou Street law, nejedná se tedy o žádnou vykrádačku, ale jen reflexi toho, co se v obou státech toho času na ulici dělo. Perličkou je, že ve scéně v přístavu (zločinec žádá o pomoc) je zde zrovna v opravě loď Achille Lauro - viz https://www.csfd.cz/film/24983-unos-lodi-achille-lauro/komentare/ ... teď čumim, že je to v zajímavostech, no co no, všimnul jsem si toho sám :D ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Zhruba v 80. minutě je krátká scénka v loděnici, kde se postavy baví v suchém doku pod velkým zaoceánským parníkem. Ten má jméno „Achille Lauro“. 11 let po natočení filmu tuto loď unesli palestinští teroristé. O tomto činu pojednává film Únos lodi Achille Lauro (1990). (Stejšn)

Reklama

Reklama