Reklama

Reklama

Sedmiletá Libby Day (Charlize Theron) jako jediná přežila brutální masakr své rodiny. Matka a sestry byly zavražděny během rituálního satanského obřadu přímo před jejíma očima. Za strašlivý zločin byl na základě Libbyina svědectví odsouzen na doživotí její bratr Ben. O 30 let později se na Libby se obrátí tajný spolek s názvem Kill Club, který prošetřuje známé zločiny. Nutí ji přezkoumat události oné noci a znovu otevřít kapitolu života, ke které se již nikdy nechtěla vracet. Na povrch vyplouvají skutečnosti, které vnášejí trhliny do jejího tehdejšího svědectví. Libby začíná pochybovat o pravdivosti věcí, které jako dítě viděla. Znovu otevírá hluboko pohřbené vzpomínky na tragickou minulost. (Bioscop)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (266)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkal, že bych si to mnohem radši přečetl, protože jako film je to dost nuda. Hlavně proto, že Libby je v podstatě kráva a že mi víceméně bylo úplně jedno, co se jí před třiceti lety stalo. Herci jsou bez výjimky skvělí, ale když je to celé neskutečně utahané, dlouhé a chladné, tak to stačit nemůže. Paquet-Brenner nezvládne budovat napětí, i když tu jsou evidentně momenty, kdy by to šlo a kdy to v knížce nejspíš fungovalo (scény s otcem), ale od půlky jsem víceméně jen čekal, až to skončí, abych viděl, jestli je tam nějaká zásadní pointa, po které ta předchozí hodina nudy bude vypadat geniálně. Žádné jsem si nevšiml. . ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hodnoceny ve světle Zmizelé, která byla již v knižní podobě žánrem i tónem trochu jinde, jsou Temné kouty totálním fiaskem. O zklamání nicméně jde i při odhlédnutí od jména a pověsti autorky (která tentokrát nenapsala scénář, pouze dala režisérovi své posvěcení, cokoli je tím míněno). Nadbytek vypravěčů „dramaturgicky“ ubližoval již předloze, kde ovšem sloužil k vytvoření komplexního, zcela nenostalgického portrétu rurální Ameriky 80. let (amorálnost a násilí v ní bylo možné chápat nejen jako únik před chudobou, ale i jako metaforu zániku tamějšího farmářského způsobu života). Čtyři sta stran textu však není totéž co 100 minut filmu. Filmové Temné kouty jsou uspěchané, roztěkané, bez atmosféry a bez napětí. Otevření filmu vraždou sice slibuje detektivku, na jejímž konci dojde k odhalení vraha, ale vyšetřování probíhá příliš předvídatelně a jednotvárně, aby podněcovalo naši zvědavost a dávalo nám prostor k vlastnímu zapojení se do pátrání. Četné flashbacky málokdy doplňují detektivní linii, nevyvolávají ani nezodpovídají otázky ohledně identity vraha a s předstihem sdělují, co se Libby dozví od dalšího svědka, kterého navštíví. Zkrátka jsou redundantní. Sběr a vyhodnocování informací musely ustoupit před charakterovou proměnou Libby, měnící se z ženy pasivní, která založila svou „kariéru“ na přidělené nálepce oběti, v ženu aktivní, jednající víceméně bez pomoci mužů (v knize je Lyle ještě víc na obtíž). Jakkoli působivě (a přitom s mírou) tuto proměnu Charlize Theron zahrála, kvůli neustálým skokům v čase s Libby nestrávíme dost času, abychom do jejího vnitřního světa pronikli tak důkladně jako v knize, která mnohem více a lépe pracuje s hrdinčiným cynickým komentářem. Těkání mezi empatickou charakterovou studií a odtažitým krimithrillerem způsobuje, že film nefunguje ani na jedné žánrové úrovni. Stejně nekoncepční (resp. s koncepcí režiséra nesladěná) je práce Greengrassova kameramana Barryho Ackroyda, který sice správným svícením a ztlumenými barvami dokáže zvýraznit pochmurnost zápletky, ale syrově dokumentaristický styl (rozstřesená ruční kamera, zoomování) uplatňuje i ve scénách, kde by bylo žádoucí zklidnění a kde upozorňování na skutečnost, že kameru někdo drží v ruce a spontánně reaguje na probíhající dění, jen odvádí pozornost od dialogů. Podobné pochyby vyvolává práce s barvou ve vztahu k různým flashbackům. Zatímco zrnitý černobílý obraz nachází své opodstatnění u vzpomínek na vraždu, které tak připomínají poloamatérský osmdesátkový horor z hodně jeté VHSky, proč jsou černobíle (nikoli již zrnitě) natočeny i vzpomínky jiných postav, případně vzpomínky tvářící se jako objektivní, a na druhé straně nikoli retrospektivy vázané na hledisko Patty a Bena? Jestliže režisér z mnohdy jízlivé a brutální předlohy udělal uměřené, lehce sentimentální psychologické drama, kameraman ji pochopil jako variaci na Capoteho přelomový reportážní román Chladnokrevně. Divák pak nejlépe udělá, když namísto návštěvy kina sáhne po knize. 55% ()

Reklama

pepo 

všechny recenze uživatele

Iba krôčik od prúseru alebo akoby dopadol napr. Gone baby gone keby ho režíroval napr. Jarmush. Téma, herci aj druhý plán filmu sú super. Ale je to tak ale tak strašne nezáživne napísané a hlavne zrežírované, že jediná emóciu ktorú ten film vydojí je ľútosť nad úplne zničeným potenciálom na fantastický film. Stále sa neviem rozhodnúť či je to veľmi zlý film alebo alebo veľmi dobrý art. 4/10 ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Tak tímhle mě tedy Charlize, co by herečka hlavní role a spoluproducentka, pěkně naprdla. Čekal jsem, že to nebude kdo ví jak zářné, protože se o tom také kdovíjak zářně nemluvilo, ale Charlize je výborná herečka, jen leze veskrze do volovin - což se tady potvrdilo. Takovou dobu se to snaží budouvat nějakou atmosféru a začíná to pomalu vypadat, že by se z toho nějaké to mysteriózně-dramatické-thrillero vyklubalo, až šlápnete na lejno a rozmáznete ho po celé chodbě, kterou tenhle film je. Naprosto idiotskou pointu s chováním matky (spoiler! která se raději nechá zabít, aby s vrahem nechala samy čtyři/tři děti v baráku? Cože? Kvůli farmě? Ta je dětem u prdele, zajímá jen ji, děti by mohli za tetou i s ní a nějak by se to řešit dalo - zvolený způsob byla naprostá hovadina), stejně jako pointa s bratříčkem (spoiler! a jeho mladou milenkou s dítětem, přičemž oběma bylo u prdele, že uškrtila jeho sestru, wtf?). V tuhle chvíli jsem již věděl, že filmu víc jak dvě hvězdy dát nemůžu, ani kdybych fakt pod drogama kdy snad i chtěl. Jenže pak ještě přišel úplný závěr (spoiler!, kdy si oba zbývající rodinný dementi odpustili svoje chyby a viny)? Cože? Tohle už bylo fakt ultradementní a film šel doprdele. Čekal jsem, že on za to, co (ne)udělal zůstane hnít ve vězení, protože jeho sestřička, vědoma si toho, znovu potvrdí svoji původní výpověď a sama pak skočí pod kola prvnímu kamionu. Jediný, kdo tak zůstane znát pravdu bude její průvodce a člen Kill Clubu, který ale nebude moci nic dokázat a tak případ zůstane veřejně záhadou. A ono takovéhle lejno rozmázlé z toho vylezlo. Charlize, ty vole, co to děláš? ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Poznáte tie áčkové filmy, ktoré sa napriek top hereckej hviezde nedostanú do našich kín a skončia na DVD/Blu-ray… Dark Places je z tých, ktorým sa to stáva zaslúžene, akurát že zrovna jemu sa to nestalo. Televízne vyzerajúca dráma o niekdajšej rodinnej tragédii, ktorá vôbec nepracuje s napätím ani atmosférou prostredia, a iba za sebou ukladá dialógové scény, odkrývajúce neoriginálny a nezaujímavý príbeh. Aspoň teda nezaujímavý na americku žánrovku s Charlize Theron. Tá hrá opäť výborne, ale producentské remeslo by mala prenechať iným. Dobrá knižná predloha nie je všetko, dôležitý je režisér, ktorý dá príbehu charakter, náladu, vizuál. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (9)

  • Ve filmu je zmíněno datum vražd 13. 10. 1985. V knižní předloze je to ale 3. 1. 1985. (chelsea17)
  • Podle filmu i knížky má být postava Bena Daye o sedm let starší, než jeho sestra Libb. Ve skutečnosti je však představitelka Libby, Charlize Theron, o rok starší než filmový Ben, Corey Stoll. (hansel97)

Související novinky

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

02.02.2024

Režisér Tim Burton se v současnosti plně věnuje postprodukčním pracím na svém nejnovějším snímku Beetlejuice Beetlejuice, jenž by měl vzít světová kina útokem letos v září, nicméně ani toto pracovní… (více)

Reklama

Reklama