Režie:
James WanHudba:
Brian TylerHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Jason Statham, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster, Tyrese Gibson, Ludacris, Dwayne Johnson, Kurt Russell, Tony Jaa, Djimon Hounsou (více)Obsahy(2)
I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (CinemArt)
(více)Videa (24)
Recenze (1 372)
"Až se prokopeš dvanácti metry ocele a betonu, tak tam na tebe bude čekat moje pěst a futrál na mrtvoly." Agent Hobbs mě bavil nejvíc a proto mě mrzelo, že většinu doby byl na neschopence. Naštěstí padouch Deckard Shaw byl hodně zábavnej, vlastně mnohem zábavnější než celej Torettův tým a tak jsem mu chvílemi i fandil. Navíc jsem patrně geniální, protože jsem očekával jenom a pouze přepálenou akční jízdu a taky jsem ji "překvapivě" dostal. Já prostě ke spokojenosti občas nepořebuju víc než jízdu na dveřích po schodech, trochu automobilovýho parašutismu, pár přeletů mezi mrakodrapy či nástup jednočlenný kavalerie. ()
Wan úmyslně kráčí na hraně parodie. A poznáte to už v první scéně brutálního Stathamova nástupu. Série Rychle a zběsile se z autotuningové variace na Bod zlomu propracovala k high-tech špionážní oslavě rodinných hodnot, ve které se sice pořád hodně jezdí, ale stejnou měrou je zastoupeno střílení i brutální kontaktní souboje. Celá dějová linie dává pramalý smysl. Vin Diesel a jeho parta jsou technicky vzato záporáci, kteří téměř zabili Stathamova bratra - a do rodiny se nikdo srát nemá - ten tak se svou pomstou vlastně jen následuje celou Dieselovu filozofii o rodině. Akční scény jsou ještě o level výš než v předchozím díle. Kdo myslel, že letadlo z šestky nikdo netrumfne šeredně se pletl. Všechny tři gigantické automobilové války (Ázerbájdžán, Abu Dabí, L.A.) jsou ještě šílenější. Neskutečná šprťouchlata s autobusem, kde si to na férovku rozdá Paul Walker s Tonym Jaa a Diesel jede z kopce, se v opulentnosti mohou pomalu rovnat trasformerům. Abu Dabí nabízí profláklý let Lykanem skrz mrakodrapy (teroristé už si dělají poznámky) a L.A. je místem zúčtování pro jakousi symboliku návratu domů. Veškerá dynamika řešení problémů je navíc neskutečně stylová. Někdo navrhne šílený nápad a ostatní řeknou... tak jo. Kurt Russel to zafinancuje, udělá propagačku Belgickému aleu a posune sérii do regulerní nápodoby starých bondovek. James Wan chtěl prý posunout styl ke klasickým filmům o pomstě z let 70-tých a nejsem si jistý jestli se mu to tak úplně povedlo. Rozhodně je to temnější díl než všechny předchozí. Se zabijáckým Stathamem šlo tohle vybudovat poměrně snadno. Blízké záběrování dodává konfliktům na hloubce, ale přepálená akce sune žánrovou škatuli úplně jinam. Neduh v podobně rozbíjení pěstních soubojů zmizí pouze při startovní Statham vs. The Rock, ty ostatní se znovu rozpadly a u finálového Diesel vs. Statham to zamrzí nejvíc. Závěrečný konflikt dvou rodinných týpků (hasáky proti kusům plechu) tak stále nepřekonal souboj titánů z pátého dílu. Rozloučení s Paulem Walkerem je smutné, ale stylové s poselstvím o (jak jinak) rodině a závěrečným pomrknutím na kořeny série. Paul rozhodně odešel na vrcholu (vždyť vyškolil Tonyho Ja!) protože šílenější, ale zároveň zábavnější už asi tahle série nebude. P.S: Kdo se strefuje do logiky a brblá, že to celé nedává smysl má samozřejmě pravdu, ale nepochopil jednu zásadní věc. Diváci tohle akční porno čas od času rádi a Diesel se svou partou vždy rádi pobaví. ()
Nejpříjemnější je, že po minulých hrátkách s letadlem a mezidálničních skocích působí sedmička většinu času uvěřitelněji. Ne snad, že by auta s padákem nebo přechody z jednoho mrakodrapu do jiného způsobem letmo byly podle skutečných událostí, ale jakási jiskra větší živočišnosti se v nich nezapře. Snad za to může 4D zážitek, díky kterému jsem na vlastní kůži ochutnal všechny pády či vývrtky. Snad má zásluhy loučení s Paulem Walkerem, které funguje na dojemnou výbornou. Nejpozitivnější dojmy ale zanechává domácké finále, které různorodým zapojením všech zúčastněných překonává už tak dech beroucí pasáže z Kavkazu i Emirátů. Způsob přestupování, Rockova představa léčení zlomenin a v první řadě měření sil mezi Dieselem a Stathamem jsou atrakce napumpované adrenalinem až k zážitkové dokonalosti. V rovině filmů, u kterých přemýšlím nad případnými chybami až pár hodin po odeznění zrychleného tepu, tahle parta stále nemá konkurenci. ()
Ultradrahý, sakra úspěšný videoklip bez jakékoliv pořádné struktury děje, jen zcela základně vykreslenými motivacemi postav a kupou přepálené akce. Akční film bez jakýchkoliv snah podat divákovi něco aspoň trochu chytřejšího nebo výraznějšího, ale díky tomu, že ta akce většinou funguje výborně, je sice šílená, ale nápaditá a využívá správně auta, je z ní cítit poctivost (stačí si na youtube vyhledat nějaké video z natáčení) a adrenalin, díky anglickému přízvuku Jasona Stathama a Nathalie - u ní jsou i jiné nezanedbatelné klady, a samozřejmě díky závěru, do kterého dal Vin viditelně celé své srdce, na tři půjdu. Ale nelíbí se mi, že série nedokázala po pětce zůstat na takové skvěle rozjeté pozici. 6/10 ()
Přiznávám, že jsem žádný z předchozích dílů neviděl (mám dost dobrý radar na filmy o kterých vím, že se mi nebudou líbit). Pro mě neuvěřitelné výdělky tohohle filmu jsem si ale chtěl ověřit na vlastní kůži. .... Osobně si pod pojmem "akční film" představuju něco fakt jinýho. Tahle přepálená ptákovina (u které nutnost nechat mozek doma nebo ignorovat fyzikální a jiné zákony je prý hlavním předpokladem pro to, film si užít) mě ale svojí tupostí spíš uspávala. .... Já si ovšem mozek beru do kina rád s sebou a občasné překračování fyzikálních zákonů musí být vyváženo buď dobrým příběhem nebo nadsázkou. A to všechno tomuhle "blockbusteru" chybí. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (88)
- Na začátku filmu zazní část písně "Guaya Guaya" od Dona Omara, jehož skladby můžeme slyšet i ve filmech Rychlí a zběsilí (2009) a Rychle a zběsile 5 (2011). Na oficiálním soundtracku ale tato skladba neobjevila. (padawan88)
- Hrob Letty (Michelle Rodriguez), který můžeme zahlédnout na začátku filmu, je ve skutečnosti hrob zesnulého herce Paula Walkera (Brian O'Conner). (SidneyP)
Reklama