Reklama

Reklama

Cirkus Bukowsky

(seriál)
Trailer
Česko, (2013–2014), 10 h 25 min (Minutáž: 51–53 min)

Režie:

Jan Pachl

Scénář:

Jan Pachl

Kamera:

Marek Janda

Hrají:

Pavel Řezníček, Hynek Čermák, Marika Šoposká, Michal Dlouhý, Jaromír Hanzlík, Jan Vlasák, Bohumil Klepl, Predrag Bjelac, Nela Boudová, Vanda Hybnerová (více)
(další profese)

Série(2) / Epizody(12)

Obsahy(1)

Jakmile se sebevražda milenky začne jevit jako vražda, je tu problém. Nestor Bukowsky přišel o práci, manželku, domov, jde po něm policie. Kriminalista Kuneš, který Nestora podezírá, má také problém. Musí nastoupit protialkoholní léčbu, jinak ho vyhodí z práce. Na rozdíl od nadřízených je přesvědčen, že Edita opravdu byla zavražděna. Místo nástupu na léčení se pouští do pátrání na vlastní pěst. Přes antipatie Bukowského a Kuneše je jasné, že jen jejich spojenectví může případ objasnit. Ale kdo byla vlastně Edita Tichá? Dcera kontroverzního podnikatele, úspěšná studentka nebo labilní manipulátorka? Ukazuje se, že ji nikdo neznal. Stopy vedou hned k několika milencům, okruh podezřelých je široký. Je vrahem neznámý stalker zahlcující Editu přívaly prasáckých SMS? Editin spolužák, profesionální aktivista, který zmizel den po její vraždě? Nebo dealer Prozac? Ostatně – ani policista Kuneš, ani Nestor Bukowsky nemají ve vztahu k Editě úplně čisté svědomí. Popravdě řečeno, kdyby Edita nebyla zavražděna, život Bukowského by byl zoufale nudný...

Výbuch karavanu rozmetá vánoční idylku a Bukowského plány na klidný život s Vesnou. Vražda Edity Tiché byla jen zástěrkou skutečného cíle. Nezbývá než zjistit, kdo a proč chce zabít Nestora Bukowského.
V dalších šesti dílech oceňovaného seriálu (cena za režii pro Jana Pachla a cena za střih pro Petra Pauera na mezinárodním festivalu BAR v Černé Hoře, cena AČK pro kameramana Marka Jandu, cena Zlatý ledňáček z Finále Plzeň za nejlepší TV DRAMA) se Nestor Bukowsky v podání Pavla Řezníčka spolu s parťákem Hynkem Čermákem alias detektivem Kunešem nakonec dopátrají pravdy. Než se tak ale stane, dostanou se oba do mnoha hraničních situací. Ponurá atmosféra, množství akčních scén i napínavých zápletek si nezadá s první sérií a hrdinové se během pátrání dostanou na neobvyklé lokace. Natáčelo se mimo jiné v industriálním prostředí Mostecké hnědouhelné pánve, v Gdaňském přístavu, či na studeném poloostrovu Hel. Jak se na správnou detektivní road movie sluší, zavede pátrání Bukowského hodně daleko od domova. Klíč k případu nakonec nalezne mnohem blíž, než by čekal... (Česká televize)

(více)

Videa (9)

Trailer

Recenze (315)

Sonnery 

všechny recenze uživatele

Po prvních dílech jsem chtěl napsat, že světový Bukowsky není - hovno, tak se mi postupně zažral pod kůži, až musím konstatovat (a se mnou i celá dermatologie), že světovej je. Sice jenom u nás, ale i tak je paráda se po dlouhý době koukat na něco, za co si člověk užívá svoje koncesionářský poplatky. A to i přesto, že Cirkus vlastně je takový paskvil jednoho fanouška, co má očividně hodně rád Hanka Moodyho a Posledního skauta. Ale proč ne! Nebo to třeba takovej Tarantino dělá jinak? ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

Cirkus bude !! Musím se přiznat, že ze všech projektů posledních let, které vyvíjelo už nové vedení České televize, jsem se právě na Cirkus Bukowsky těšil nejvíce, cítil jsem, že bych mohl být příjemně překvapen, přičemž nyní mohu s klidným svědomím říct, že má očekávání byla naplněna více než měrou polovičatou, protože Cirkus Bukowsky lze považovat za první skutečný krok z televizních kulis k vpravdě moderní filmařině, ke způsobu vyprávění, jehož nástup jsme kurevsky zaspali, potažmo i k žánru temného thrilleru, který momentálně prostě a jednoduše vládne trhu !! Jistě, lze namítnout, že by diváka jen stěží mohl překvapit příběh jako takový pojednávající o muži štvanci, který znenadání ve vteřině přichází o veškeré jistoty, od práce přes reputaci až po rodinu, přičemž samotný kolotoč, ano, to je to správné a velmi symbolické slovo, špatných zpráv a událostí, které splývají v jednu velkou kocovinu, odstartuje smrt jeho milenky a zároveň studentky Edity !! Zprvu navzdory buldočímu policistovi v podání skvělého Hynka Čermáka, jemuž podobné role prostě neskutečně sedí, posléze společně s ním začne hledat odpovědi !! Nicméně k základní žánrové výbavě přidal scénárista a režisér v jedné osobě Jan Pachl velmi osobitý, poeticky bizarní prvek v podobě omšelého cirkusu, který sice nejednoho diváka zřejmě spíše odradí, a který hrdina s podivným jménem Nestor Bukowsky Pavla Řezníčka zdědí, a navíc režijní jistotu a vyrovnanost, kterou by jeden od debutanta samozřejmě vůbec nečekal.. Některé aspekty této krimisérie však příliš skřípou, aby mohl být severských kriminálek (pře)sycený divák plně spokojen, je však třeba říci, že inspirace právě severskou školou je vlastně pouze zdánlivá, Pachl se zhlédl spíše v té drsné hollywoodské, momentálně velmi in linka kolem korupční mafie v pozadí jinak osobního příběhu mě osobně dost rozčiluje, bez neustálého nadbytečného, byť naštěstí vhodně sarkastického, monologu hlavního hrdiny bych se jistě také obešel, a třeba ve třetí části přicházející dočasné odloučení drsně jiskřivé dvojice, Řezníčkova psance a Čermákova úsporně ironického detektiva, který je nucen podstoupit protialkoholní léčbu, sérii vysloveně podráží nohy, protože kdykoli jsou tito dva spolu, ač na dně, bojujíc vtipem proti diktátu nočních barů a kalných rán s náladou studenější než Londýn a kocovin hlubších než dívčí klíny mě Cirkus Bukowsky nesmírně bavil !! Pachl překvapuje nejen velmi zručnou akcí, překvapivě jednotnou stylizací včetně barev, četným střídáním exteriérů s věčnými stopami deště, ale i nesmírně účinným souladem městské džungle a pouťového kouzla světských včetně maringotky s obrovitou krajtou.. Zaujala mě sociologie prostředí při výpravách po falešných stopách i vytoužená přízračnost série podpořená parádním nevtíravým hudebním motivem Tadeáše Věrčáka, ani casting není příliš za co kritizovat, většina herců byla zvolena velmi dobře, byť všudypřítomné klišé lze vycítit i dík obsazení některých jmen jako Hynek Čermák či Michal Dlouhý, která se již prostě svého charakterového zaškatulkování nezbaví, i když bych jim to opravdu velmi přál.. Sledovat zpustlost tak suše glosovanou, až okouzluje, toho bych se v rámci tuzemské tvorby nenadál, navíc to neskutečné napětí pravé detektivky volající nedočkavě po dalším dílu mluví za vše, a zdá se tak, že generace vzývající vlnu severské krimi se konečně dočkala, ačkoliv ušmudlaný nátěr Cirkusu Bukowsky se nesnaží opisovat, zůstává příjemně až oddaně český, za což patří Janu Pachlovi velká poklona.. Pokud si jeden uvědomí, jaká zvěrstva naše veřejnoprávní televize v posledních letech produkuje a zaštiťuje, zdá se být Cirkus Bukowsky něčím naprosto nečekaným, takovým maličkým zázrakem, za něhož bychom mohli být vděčni.. () (méně) (více)

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Když si odmyslím, že jsem bez peněz, v jednom kuse dostávám přes držku a ve skříni mám hada, není to tady až tak špatný." Bukowskýho hodnocení situací mě bavily. Jinak to slibovalo docela zajímavou podívanou a pak ji trošku popřelo, ale mělo to pár světlejch chvilek a jedno holohlavý eso v rukávu. Rapl Kuneš totiž řádil, kdykoli k tomu dostal příležitost a to Bukowskýho potácení mezi sexem, amatérským detektivováním a policejní celou se nakonec taky dalo vydržet. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Nejde sice o nějakou extra bombu, ale i tak je to seriál, na který se moc dobře kouká. Dobrý scénář, herecké výkony i režie, a to vše má příjemné tempo, děj se posouvá stále kupředu bez nějakých zbytečných zádrhelů. Prostě seriál, který rozhodně dost vyčnívá nad současnou seriálovou tvorbu nejen u nás. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Já nepřestávám čumět, co všechno se dá v dnešní tvorbě ČT najít. Jasně, neni to mainstream a neni toho úplně moc, ale existuje to - a za to, že do podobnejch projektů ČT jde, za to jednoznačně klobouk dolů (kromě Cirkusu Bukowskýho jsou to třeba Modrý stíny). Cirkus Bukowsky je taková špinavá, ušmudlaná a zakouřená detektivka bez kladnejch, ale zato se spoustou rozporuplnejch a zápornejch postav. Má to takovou syrovou atomosféru, je to osobitý, a zápletka samotná (resp. scénář) je napsaná parádně - dílčí konec v první sérii věci zdánlivě ukončí, ve skutečnosti ale smysluplný (a je vidět, že předem plánovaný) pokračování sérií druhou pak rafinovaně rozvíjí víc a víc zamotávající se situace, kde se nakonec všechno dřív (v první sérii) proběhlý krásně zpochybní tak, až se nakonec ukáže, že nic neni tak jednoduchý, jak to mohlo původně vypadat... Poodkrejvá se postupně jedna vrstva lží, manipulací a zájmů za druhou, až nakonec zůstane obdivuhodnej průřez sítí všemožnejch vztahů a vzájemně (ne)souvisejících událostí - a přitom to nepůsobí nijak lacině nebo překombinovaně. Postavy celkem odpovídaj noir atmosféře celýho seriálu - jsou špinavý, nerozhodný, podlí, bezcharakterní, alkoholici, ztroskotanci... (i když ne všichni, dobrý úmysly se taky najdou a třeba na Šoposkou se samozřejmě kouká hezky). Výrazně skvělej je ale podle mě Kuneš (Čermák), a jinak výbornej casting trochu kazej jenom holky z hnutí Potopa. Našly se tam vysloveně hezký a zajímavý scény - za všechny třeba ta, kdy se na konci druhý série spolu baví Nestor s Andreou, a ona se mu vlastně přiznává, ale celou dobu je na ně záběr zezadu, tekže jim neni vidět do obličeje. Jedinej výraznej problém jsem měl s občasnejma nelogičnostma ve scénáři nebo neuhlídanejma prostřihama (had v maringotce - jednou leze jak o život, pak je zase nehybnej, a tak furt dokola...), jinak je to ale parádní a originální záležitost, kde mi neseděl snad jenom ten sladkej konec (velikej hepáč s Vesnou v nemocnici). WTF moments: Brzdit se dá i motorem nebo ruční brzdou, neni nutný jenom čekat, až to člověk někam narve a zabije se. Když odstavili na kolejích auto a sledovali, jak ho smete vlak, to si jako nevšimli, že z něho před srážkou někdo zvládnul utýct? Taky mám nějak problém uvěřit takovýmu tomu filmovýmu pronásledování jednoho auta autem jinym s rozestupama tak 20-50 metrů, kdy si toho ten pronásledovanej samozřejmě nikdy nevšimne. A počítačovej program, a to i pokoutnej ruskej warez, logicky těžko dopočítá pixely tam, kde nic neni, a co původní kamera prostě nezaznamená - totiž aby z neexistující obrazový informace vytáh rozpoznatelnej obličej. A taky - Kuneš chce, aby si vrah myslel, že je Nestor mrtvej a tak ho chce vzít k sobě domů, aby ho nikdo neviděl, ale přitom spolu jako první věc jdou do hospody na panáka? A nevěřim, že si někdo nechává klíče v zapalování odemčenýho auta, aby mu pak s nim pak moh kdokoli kdykoli odjet (viz Kuneše a pronásledovanýho padoucha). ()

Galerie (374)

Zajímavosti (63)

  • "Jaromír Hanzlík si poprvé zahrál zápornou postavu, Pavel Řezníček se naučil závodně řídit, Hynek Čermák boxovat, Predrag Beljac házet nožem a Marika Šoposká už se nebojí hadů…" řekl k filmu Josef Viewegh, kreativní producent. (UM3L3C)
  • Děčínská restaurace, v níž Bukowsky (Pavel Řezníček) po příjezdu do města popíjí kávu a vyhledává na notebooku spojení mezi mrtvou milenkou a její přítelkyní z novinářské branže, skutečně existuje. Jedná se o restauraci, pizzérii a cukrárnu u Tyršova mostu v Děčíně. Pro účely natáčení byla změněna reklamní cedule v pozadí scény, aby neobsahovala název provozovny. O patro níže pod restaurací se nachází vyhlášený hudební klub a diskotéka. (Rudy_742)
  • Bukowsky (Pavel Řezníček) říká: „Zpátky na stromy.“ Fráze pochází z románu Roye Lewise „Evolution Man: Or, How I Ate My Father“, kde ji opakovaně používá strýček Véna, který tím vyjadřuje nedůvěru k objevům a vynálezům svého bratra Edwarda. Česky kniha vyšla pod názvem „Co jsme to tátovi provedli“. (sator)

Reklama

Reklama