Režie:
Michael HanekeScénář:
Michael HanekeKamera:
Christian BergerHrají:
Isabelle Huppert, Annie Girardot, Benoît Magimel, Susanne Lothar, Udo Samel, Anna Sigalevitch, Georg Friedrich, Gerti Drassl, Viviane Bartsch (více)Obsahy(1)
Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo... Kontroverzní Pianistka byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (344)
Obdivuju Isabelle Huppertovou, že vzala takovouto roli v takovémto filmu. Ovšem zhostila se jí skvěle a vlastně nebýt jejího perfektního výkonu, tak by ten příběh ani zdaleka nevyzněl tak "úchylně". Sexuální podtón je místy více než důrazný, ale jak jsem zmínil, pohybuje se spíše v té úchylné rovině. Pokud čeká někdo z diváků výrazně otevřené sexuální scény, dočká se pár tvrdších záběrů, ale celkově je to spíše o erotice myšlenkové a slovní. ()
Rozhodně se nepovažuji - a ani se považovat nemohu - za znalce Michaela Hanekeho, ale myslím, že s klidem můžu říct, že je to jeden z mých nejoblíbenějších režisérů. A to jsem viděl teprve tři jeho filmy. První byl snímek "Funny Games", z kterého jsem byl, přiznám se, celkem rozčarovaný. To, co si v závěru dovolil, to bylo něco navíc, co tam prostě nepatřilo. Proč? Podobné scenáristické zásahy jsou většinou na škodu, pokud nejste Charlie Kaufman. Druhý film už mě doslova nadchnul. Byla to samozřejmě oscarová "Láska". Film, který ve vás zanechá neskutečně hluboké pocity. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/02/pianistka-2001-85.html ()
Tak tady jsem šlápl vedle. Ačkoliv musím uznat, že po psychologické stránce je film zdařilý a hlavní herci nejsou špatní. Zvedal se mi žaludek a to nejen díky tomu, co jsem viděl, ale i slyšel. Opět jsem ztratil 2 hodiny ze svého života a nehodlám ztrácet ani těch pár minut rozepisováním se o tomto odporném kýči, díky kterému se stydím, že jsem ho vůbec shlédnul. 15% ()
Po Funny Games a jeho remaku moje třetí setkání s panem Hanekem a nejspíš ne poslední. Pianistka mě totiž opravdu zaujala. Jak tématem, tak otevřeným přístupem k němu. A samozřejmě hlavně hereckými výkony, a to nejen výtečné Isabelly Huppert, ale i Annie Girardot, která si se svojí postavou despotické, nesnesitelné matky hodné odstřelu znamenitě vyhrála. Ten konec jsem moc nepobral, celkově to však vidím na slušné 4*. ()
Velmi přesvědčivý, realistický film. Pouštěl jsem si ho několikrát, s odstupem, a musím říct, že zde platí - v jednoduchosti je síla. Tím mám na mysli, jak přehledně jsou jednotlivé postavy charakterizovány. Jisté jsou silné autobiografické rysy autorky knihy E. Jelinek, která podobný život, v jeho hlavních rysech mohla prožít...Jestli někdo očekává, že ve filmu bude nějaký skandál, či nějaké úchylky, tak to v něm sotva najde. Od toho jsou jiné filmy. Na film je možno se dívat z více úhlů pohledu. ...Jednak jako na končící svět milovníků salónů, kde se diskutovalo o společenském či kulturním dění; taky na vyučující, kterou - pokud se člověk zajímá o nějaký druh umění - tak by bylo dobře jí být vystavený, jejím nárokům, její schopnosti věnovat své práci víc, než se formálně očekává; a za další, taky jako na pohled na osobu, která podléhá své matce, a draze platí za to, že nevedla "běžný" život. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (24)
- Když prochází Erika Kohut (Isabelle Huppert) jídelnou před zkouškou, jsou za ní vidět dva filmové plakáty. První z nich je Frekvence (2000) a druhý Lebky (2000). (Geriel)
- Michael Haneke řekl o svém filmu: "Po vydání románu kritici obvinili autorku předlohy Elfriede Jelinek z propagandy pornografie. Já se (na rozdíl od kritiků) nezajímám o porno, chtěl jsem jednoduše natočit obscénní film." (Aelita)
- Prvý film, v ktorom Michael Haneke napísal scenár založený na knihe namiesto použitia vlastného materiálu. (Arsenal83)
Reklama